Ropnému gigantu BP klesl zisk o 63 procent, firma prodloužila možnost zpětného odkupu akcií
Britské ropné společnosti BP ve třetím čtvrtletí kvůli výraznému snížení tržních cen energií klesl čistý zisk na tři miliardy dolarů (69,2 miliardy korun) z 8,15 miliardy dolarů ve stejném období loni. Společnost uvedla, že prodloužila program odkupu svých akcií v hodnotě 1,5 miliardy dolarů. Výsledky zaostaly za odhady analytiků.
Zisk nezahrnuje změnu hodnoty zásob. Analytici podle agentury Reuters očekávali zisk asi čtyři miliardy dolarů, výsledky zaostaly za odhady hlavně kvůli výrazně nižším ziskům plynárenské divize a divize nízkouhlíkových technologií. Proti druhému čtvrtletí ale zisk výrazně vzrostl, zejména díky vyšší produkci ropy a plynu, vysokým maržím při zpracování ropy, nižší údržbě rafinerií a velmi dobrému výsledku obchodování s ropou. Za duben až červen zisk činil 2,6 miliardy dolarů.
Akciové trhy dostávají jednu ránu za druhou. Slabší výsledky v americkém korporátním sektoru v podobě technologické Alphabet, slabší výhled Texas Instruments, růst dluhopisových výnosů a konflikt v Gaze. To je výbušný koktejl, který seslal index S&P 500 na dostřel mety 4100 bodů.Týden tradera: Trhy klesají a evropská ekonomika má slabé výhledy
Trhy
Firma ale současně varovala, že rafinérské marže v odvětví budou ve čtvrtém čtvrtletí podle jejího nynějšího očekávání výrazně nižší než ve třetím kvartálu. V letošním roce také očekává kapitálové výdaje 16 miliard dolarů, což je na spodní hranici dosud uváděného rozpětí 16 až 18 miliard dolarů.
Podnik zaúčtoval 540 milionů dolarů před zdaněním jako snížení hodnoty svých projektů větrných elektráren ve Spojených státech. Úřady totiž omítly požadavek BP na lepší podmínky, které by odrážely to, co firma označila za inflační tlaky a zpoždění při vydávání povolení. Partnerem BP v projektu je norská firma Equinor, která zaúčtovala snížení hodnoty portfolia větrných elektráren na moři v USA o 300 milionů dolarů.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?