Přijíždí nový elektromobil. Xiaomi se chce se svým vozem stát jedním z lídrů trhu

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi začne tento měsíc dodávat svůj první elektromobil SU7, uvedla agentura Reuters. Xiaomi vstupuje na největší automobilový trh uprostřed cenové války. Uvedení automobilu na trh se čeká 28. března, kdy by měla firma oznámit i jeho cenu.
Pátý největší čínský výrobce chytrých telefonů uvedl, že objednávky bude přijímat v 59 prodejnách, které se nacházejí ve 29 městech po celé Číně. Šéf automobilky Lej Ťün při prezentaci vozu v prosinci řekl, že Xiaomi se plánuje stát jedním z pěti největších výrobců automobilů na světě. Vůz má podle něj lepší akceleraci než automobily výrobců Tesla či Porsche.
Analytici se domnívají, že operační systém vozu sdílený s populárními telefony a dalšími elektronickými zařízeními Xiaomi osloví zejména stávající zákazníky společnosti. Plán vyrábět elektromobil firma oznámila v roce 2021.
Vozy Xiaomi bude v Pekingu vyrábět divize skupiny BAIC s roční kapacitou 200 tisíc aut. Společnost Xiaomi se zavázala, že do deseti let investuje do automobilů deset miliard dolarů (231,3 miliardy korun). Zelenou od regulátorů dostala firma jako jedna z mála, protože úřady se obávají převisu nabídky.
Čínský regulátor dal zelenou společnému podniku automobilek Stellantis a Leapmotor. S odvoláním na dva informované zdroje to uvedla agentura Reuters. Společný podnik Stellantisu umožní vyrábět a prodávat elektrická vozidla Leapmotor mimo Čínu. Po schválení ze strany čínské Národní rozvojové a reformní komise (NDRC) se čeká ještě na obdobný krok regulátorů na dalších trzích.
Další krok Číny v Evropě. Koncern Stellantis a Leapmotor zakládají společný podnik
Zprávy z firem
Prodej elektromobilů v Číně za leden až únor meziročně vzrostl o 18 procent, za celý loňský rok se zvýšil o 21 procent. Čínští výrobci letos pod taktovkou lídra trhu, automobilky BYD, kvůli poklesu poptávky výrazně snížili ceny na domácím trhu.
Akcie firmy na zprávu reagovaly prudkým růstem. Na burze v Hongkongu si před koncem obchodování připisovaly asi 12 procent.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.