Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ostraváci chtějí prorazit v Evropě s elektrickými dodávkami z Číny. Budou stát pod milion

Jednatel ostravské společnosti VelorXtrike Pavel Brída představuje elektrickou novinku - dodávku VXT 902
Profimedia
 ČTK

Ostravská společnost VelorXtrike se chystá uvést na evropský trh elektrickou dodávku VXT 902. Vůz má na jedno nabití dojezd až 300 kilometrů a uplatnit se může například u komunálních služeb. Vozidla v základním provedení se budou vyrábět v Číně, v Česku se pak na ně budou dodělávat veškeré nástavby. Uvedl to spoluzakladatel a jednatel společnosti VelorXtrike Pavel Brída.

Firma dodává elektrická vozidla do Evropy už více než deset let, uvedla zde více než dvě desítky typů - motocykly, tříkolky i užitkové vozy.

V posledních letech společnost VelorXtrike prostřednictvím tamní partnerské firmy dodala do Německa živnostníkům, rozvážkovým službám, technickým službám a samosprávám během let stovky elektrických vozidel kategorie L7e. Také nová dodávka VXT 902 vychází z typu 901, se kterým firma uspěla na německém trhu. Patří už ale do kategorie N1, tedy nákladní vozy. Ostravská firma se podílela na vytváření jejího designu.

Výrobce dílů do elektromobilů Schaeffler bude masivně propouštět. Výrobu má i v Česku

Německý výrobce automobilových součástek Schaeffler plánuje ve svých evropských závodech propustit asi 4700 zaměstnanců. Firma působí i v Česku, kde provozuje závody v Lanškrouně a ve Svitavách. Propouštění se podle vyjádření firmy dotkne deseti továren v Německu a dalších pěti v Evropě. Firma zaměstnává po celém světě kolem 120 tisíc lidí.

Přečíst článek

Elektrododávka za milion i levněji

„Chtěli jsme, aby měla evropský vzhled,“ řekl Brída. Vozidlo disponuje veškerým standardním vybavením. „Je vybaveno klimatizací, má palubní počítač, ukazatel dojezdu, parkovací senzory. Má to klasické nabíjení ze zásuvky 220 voltů a má to i high speed charging, to znamená rychlonabíjení,“ řekl Brída.

Výhodou vozu je podle něj dojezd, jaký baterie umožňuje. „Má dojezd zhruba kolem 300 kilometrů na jedno nabití, což si myslím, že z toho dělá celkem zajímavé vozidlo do městského provozu pro nějaké rozvážkové služby,“ řekl. Základní cena vozu bude do 900 tisíc korun.

Firma, která je výhradním dovozcem značky pro Evropskou unii, chce s dodávkou opět uspět především na německém trhu. „Přihlašujeme se do tendrů přes naší německou spřátelenou firmu, které tato vozidla dodáváme, a celkem bez problému je vyhráváme. Jednak díky tomu, že jsme flexibilní, umíme dodávky připravovat podle potřeb tamních zákazníků, a taky ta vozidla mají zajímavé jízdní vlastnosti i variabilitu prostorů specifikovaných dle požadavků zákazníka,“ řekl Brída.

Počet elektromobilů na silnicích v Norsku poprvé překonal počet benzinových aut

Elektromobily budou v EU dostupnější. Češi na ně ale pořád nebudou mít

Cestou k úspěšnému přechodu na elektromobilitu i k překonání krize automobilového průmyslu není slevit z ambiciózních cílů a regulí, tvrdí s odvoláním na odborníky na ekologickou dopravu evropský magazín The European Correspondent. Vývoj prý povede k větší konkurenceschopnosti elektromobilů. Evropský trh je však rozmanitý, a co je levné ve Stockholmu, nemusí být levné i v Praze.

Přečíst článek

Dodávka nyní prochází finálními homologacemi. VelorXtrike ji jako první kus v Evropě detailně testuje v Moravskoslezském kraji a na vyzkoušení ji několik dní měly i Technické služby Opava. „My jsme si vědomi, že se budeme muset přeorientovat a některá komunální vozítka zakoupit nová na elektro pohon, takže se rozkoukáváme po nových technologiích a nových vozech,“ řekl provozně-technický náměstek Technických služeb Opava Martin Girášek.

V autě se projel. „Za nás je příznivé, že je technologický vývoj opravdu takový, že taková dodávková vozidla už se dělají. Splňuje to vlastně všechno, co pro komunální služby, které zajišťujeme, po vozidle požadujeme. V současné době budeme stavět fotovoltaickou elektrárnu a počítáme s tím, že si postavíme dobíjecí stojany a určitě se budeme tímto směrem zabývat,“ řekl Girášek.

Brída řekl, že nástavby dodávek se budou vyrábět v několika českých firmách. Výhodou je jejich variabilita. „Máme schopnost udělat je vlastně přímo dle požadavků zákazníků. Můžeme udělat třeba prodloužený box nebo sklápěčku,“ dodal Brída.

Firma plánuje v budoucnu na základě letitých zkušeností z trhu hlavně v Německu vyvinout i vlastní vůz kategorie N1, který chce vyrábět i s možností variability - škálovatelnosti dojezdu baterií. „Na tom autě je drahá hlavně baterie. A k čemu v technických službách bude auto třeba s dojezdem 300 kilometrů, když najedou, dejme tomu, jenom 90 kilometrů za den a můžeme dojezdy dle aktuálních potřeb zvyšovat či snižovat baterií bez většího zásahu do konstrukce vozidla? Tak jim na to přizpůsobíme baterku, a tím pádem se cena auta třeba sníží o statisíce,“ řekl Brída.

dobíjecí stanice

Dealer vozů: V elektromobilitě se toho hodně uspěchalo. Je to ale budoucnost

V rámci našeho seriálu o elektromobilitě, který vzniká ve spolupráci s AutosEU, jsme si tentokrát povídali se prodejcem aut Štěpánem Vojtěchem. Ve světě automotive se pohybuje už dlouhá léta, proto nás zajímalo, jak vnímá změny, které s elektromobilitou přicházejí, a zda jsou na ně připravení zákazníci i automobilky.

Přečíst článek

ilustrační foto

Česko zavádí elektrobusy. Opravdu se nám to vyplatí?

Elektrické autobusy začínají brázdit česká města v čím dál větším počtu. Elektromobilitu v rámci MHD úspěšně implementovali v Praze, Brně a dalších městech. Opravdu je elektromobilita v dopravě tak prospěšná?

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme