Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Američané přestávají pít pivo. I kvůli legalizaci marihuany a bojkotu značky Bud Light

Odbyt piva v USA letos bude zřejmě nejnižší za čtvrt století
ČTK
 ČTK

Odbyt piva ve Spojených státech od ledna do září klesl o více než pět procent a za celý letošní rok bude zřejmě nejnižší za poslední čtvrt století.

Letošní bojkot piva Bud Light změnil poměry v pivovarnickém průmyslu a vynesl na první místo v USA mexické pivo Modelo Especial. Zároveň mnoho lidí přestalo pivo úplně pít. S odvoláním na údaje společnosti Beer Marketer's Insights, která sleduje vývoj v odvětví, to napsal ekonomický list The Wall Street Journal (WSJ).

FOTOGALERIE: Katz´s Delicatessen - nejslavnější americká jídelna čepuje i české pivo

Z průzkumů také vyplývá, že chutě spotřebitelů se mění. Za poslední desetiletí dosáhl vrcholu zájem o řemeslné pivo, následně vrcholila mánie kolem nápoje označovaného jako hard seltzer. To je šumivý nápoj s nízkým obsahem alkoholu vyráběný přirozeným způsobem kvašení podobně jako pivo. K jeho výrobě se používají pivovarnické kvasnice. Nyní lidé sahají po nealkoholických pivech a koktejlech v plechovkách. Je zde také generační obměna, mladší dospělí pijí méně alkoholu než starší spotřebitelé a dávají přednost lihovinám před pivem. Řada spotřebitelů rovněž upouští od alkoholu, konkrétně od piva, a to kvůli zdravotním důvodům nebo kvůli hubnutí.

Točené pivo

Připravte se na to, co se změní ohledně DPH v roce 2024. Do sazby 21 procent spadne i pivo

Rok 2024 bude nejen ve znamení změn, které mají za cíl snižovat deficit veřejných financí, které přináší konsolidační balíček vlády Petra Fialy. Čeká nás i řada dalších významných legislativních změn jakou jsou například změny dotýkající se zákona o dani z přidané hodnoty. Ve spolupráci s daňovými experty z poradenských společností BDO a Moore Czech Republic tentokrát přinášíme přehled nejdůležitějších změn, které se v roce 2024 dotknou prakticky všech obyvatel. Budou se týkat spotřební daně u zbytných věcí, ale i DPH u zboží a služeb pro osobní potřebu, kterou platíme všichni.

Přečíst článek

Dalším faktorem poklesu prodeje piva je konopí. Ve státech, kde bylo zlegalizováno užívání marihuany, někteří spotřebitelé přešli od alkoholu ke konopí, upozornila analytička firmy TD Cowen Vivien Azerová. Hodnota legálního trhu s konopím v USA se v letošním roce odhaduje na 29 miliard dolarů (téměř 645 miliard korun). TD Cowen odhaduje, že v příštích pěti letech získá tato kategorie 18 milionů uživatelů, zatímco kategorie alkoholických nápojů o dva miliony uživatelů přijde.

Mexické pivo je číslo jedna

Prodej piva Bud Light letos prudce klesl a značka přišla o titul nejprodávanějšího piva v USA, který držela od roku 2001. Značka čelí od dubna bojkotu Američanů, které pobouřila spolupráce firmy s jednou transgenderovou komičkou. Pivovar Anheuser-Busch InBev, který pivo Bud Light vyrábí, se snaží o návrat značky pomocí marketingové akce, ve které vystupují současné a bývalé hvězdy Národní fotbalové ligy.

Nejprodávanější značkou podle tržeb v maloobchodě se v letošním roce stalo mexické pivo Modelo Especial, jehož dovoz do USA zajišťuje firma Constellation Brands. Bud Light si ale udržel pozici jedničky podle objemu prodeje v USA.

Vánoční Manhattan - Rockefeller Center

Vánoce na nejslavnější třídě světa. Prohlédněte si Pátou Avenue ve vánočním hávu

Jedna z nejslavnějších ulic světa, Pátá Avenue na newyorském Manhattanu, se vždy už pár týdnů před Vánoci zahalí do mnoha barev a světel. Newyorčanům i návštěvníkům z celého světa se tu každoročně nabízí nezapomenutelná světelná show i pitoreskní výjevy ve výkladních skříních luxusních obchodních domů a módních značek. Přinášíme vám alespoň malou ochutnávku atmosféry ve fotogalerii z letošního vánočního New Yorku.

Přečíst článek

Letos rostly i další značky, jako Yuengling a Pabst Blue Ribbon. Objem prodeje pivovaru Molson Coors, který vyrábí piva Coors Light a Miller Lite, vzrostl poprvé za 15 let.

Mluvčí pivovaru Molson Coors se také domnívá, že obavy o celkové zdraví odvětví piva nejsou na místě. „Není to ani tak problém piva, jako spíše problém Bud Light,“ řekl.

Jedním ze světlých bodů v kategorii piva je kromě nárůstu obliby nealkoholických piv také zvýšený zájem o sladové nápoje s plnou chutí, jako je Modelo Chelada od Constellation Brands a Twisted Tea od Boston Beer. Modelo Chelada, pivní koktejl v plechovce, oslovuje více ženy a mladší spotřebitele, než je tomu u tradičního piva.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme