Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obyčejný byznys: Zakázek nyní máme dost, a náročnějších, říká malíř pokojů

Malíři mají dostatek zakázek
profimedia
Michal Nosek

Milan Rokos se koncem osmdesátých let vyučil svářečem a mechanikem. Po vojně nastoupil jako svářeč v ČKD a na ta léta rád vzpomíná. Dopoledne jsme makali a pak už byl klid, navíc jsem si jako svářeč dokázal přivydělat i jinde, jak se tehdy říkalo, na melouchách," vzpomíná na léta socialismu.

Pak nastala zásadní změna, problémy v ČKD a snižování stavů. To dopadlo i na Milana, který se náhle ocitl bez práce. O svářeče v té době nebyl zájem, tak využil nabídky kamaráda, malíře pokojů. „Začínal jsem znova před třicítkou a v podstatě jako poskok, co dělal nejjednoduší práce. Postupně jsem se řemeslu učil, až můj parťák shledal, že už můžu plnohodnotně pracovat,“ říká o novém začátku.

Změna směru

Další změnu profese Milan prožil po deseti letech malířiny. Jeho partnerka si otevřela obchod a distribuci látek. Potřebovala tak pomocníka. Milan začal pomáhat v obchodě a rozvážet objednávky zákaznicím. Byznys se dobře nastartoval a počet objednávek rostl, překonali i covidové období. „Pak ale přišel šok, objednávky se propadaly, přestalo se šít doma a i zákaznice přestaly chodit do obchodu. Tak jsme museli krám zavřít a zůstala jen distribuce z e-shopu. To nás ale neuživilo,” popisuje konec podnikání.

Partnerka je zdravotní sestra, tak se vrátila do nemocnice a je spokojená. Milan se chvíli rozhodoval kam dál, ale zaměstnat se už nechtěl. Proto se rychle vrátil do své staré party malířů. „Teď máme práce dost. Děláme prakticky všechno. Od výmaleb školních chodeb a schodišť činžáků, po náročné benátské štuky u movitějších zákazníků,” popisuje aktuální situaci v malířině. Pozitivně hodnotí hlavně to, že zákazníci už znovu volí náročnější a zajímavější výmalby a postupně omezují tradiční bílou.

Hodinářskou tradici zachraňují kurzy pro nadšence, říká muž, který dává nový život starobylým strojkům

Obyčejný byznys: Tradici zachraňují kurzy pro nadšence, říká hodinář, který dává nový život starobylým strojkům

V Česku je mnoho zajímavých provozů, podniků, obchodů či dílen, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme do tradičního hodinářství.

Přečíst článek

Lukáš Klucký ve svém salonu

Obyčejný byznys: Nejraději dělám účes blondýnám, říká kadeřník

Babička i maminka byly kadeřnice, tak měl Lukáš s výběrem svého povolání jasno. Po kadeřnické škole a dvouleté praxi u maminky si začal budovat salon Hair trend v Praze. Bylo to komplikované, protože v té době ještě bydlel v Jablonci. Podle svých slov šetřil každou korunu, v kadeřictví přespával na zemi a ráno čekal na zlevněné bagety. 

Přečíst článek

Nela Keroušová

Obyčejný byznys speciál: Živnostníci se ještě nedostali z covidové krize

Letos v létě server newstream.cz odstartoval seriál, který mapuje problémy živnostníků. Ve více než deseti dílech, které přiblížily různé profese, představil jejich problémy i úspěchy. Podnikatelé se z valné většiny shodují na tom, že podnikání není jednoduché.

Přečíst článek

Další díly seriálu Obyčejný byznys čtěte zde

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme