Obyčejný byznys: Nejraději dělám účes blondýnám, říká kadeřník
Babička i maminka byly kadeřnice, tak měl Lukáš s výběrem svého povolání jasno. Po kadeřnické škole a dvouleté praxi u maminky si začal budovat salon Hair trend v Praze. Bylo to komplikované, protože v té době ještě bydlel v Jablonci. Podle svých slov šetřil každou korunu, v kadeřictví přespával na zemi a ráno čekal na zlevněné bagety.
To bylo před téměř dvaceti lety, když Lukáš Klucký nedaleko od Vinohradské nemocnice v Praze otevřel svůj salon. „Záčátky a hledání zákaznic a zákazníků byly těžké. O víkendech jsem po večerech jezdil stříhat na diskotéky. Tam jsem rozdával své propagační letáky a vizitky. Tehdy nebyly sociální sítě, tak se musela dělat reklama osobně,“ vzpomíná na doby, kdy po dobudování salonu potřeboval každou korunu na nájem a další platby. „Praha je drahá a začátky tady jsou těžké v každé době, pokud nemáte na rozjezd velkou finanční rezervu,“ dodává ke svému tvrdému startu podnikání. Postupně začal k propagaci své práce využívat sociální sítě, ale nejlepší reklamou je pro něj klasické šuškanda.
Babičky, dcery i vnučky
Klientela se tak v průběhu dalších let rozrůstat a salon se etabloval na trhu. Výsledky byly pozitivní, než přišla zásadní rána. Covid-19. „Lidé se začali patlat doma, nebo poznali kadeřníky, kteří jezdili za nimi. Za dva roky si tak vybudovali vztah a začali chodit k nim. Jiná kadeřnictví dokonce zavřela definitivně,“ popisuje nejtěžší období v historii svého podnikání. Po pandemii Lukášovi odpadlo 30 až 45 procent zákaznic, které postupně nahrazují nové. „Orientujeme se zejména na dámskou klientelu a nejlepší je, že máme zákaznice, které k nám pravidelně chodí patnáct let a postupně přivedly své dcery. Některé už i vnučky,“ usmívá se nad svou vícegenerační klientelou, k níž patří i herečky a modelky.
Na rohu Lublaňské ulice a náměstí I.P. Pavlova, které představuje jednu z nejrušnějších lokalit hlavního města, má houslařský ateliér Tomáš Vávra. Z ruchu velkoměsta se zde rázem přenesete do jiného století. Tomáš je totiž již čtvrtou generací houslařského rodu, který zde svůj ateliér provozuje od roku 1967 a od té doby se zde příliš nezměnilo, protože výroba a opravy houslí nepodléhá módním trendům a je velice konzervativní. Co se nástrojů i vybavení dílny týká, je stejné jako před stovkami let.
Obyčejný byznys: Housle z Číny nejsou nástroj, ale spíš nábytek, říká mistr houslař
Zprávy z firem
Podle svých slov nejraději pracuje se světlými vlasy, do kterých propojuje jiné barevné odstíny. „Na extravagantní kreace se nezaměřuji. Účes musí být nositelný a to mé zákaznice chtějí,“ hodnotí své účesy. Každá klientka ale vyžaduje specifický přístup. „Co se ke konkrétní osobě hodí za účes a barvu, která by jí sedla, vidím na první pohled. Každý si totiž nosí nějakou energii, nějaký styl. Nejdůležitější na budoucím účesu ale je pořádně o tom pohovořit, případně zákaznici jemně navést k novému účesu,“ uzavírá vyprávění o kadeřnickém řemesle.
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.