Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obyčejný byznys: Jízdní kolo potřebuje pravidelný servis, jinak je jízda stres bez zážitku, říká majitel cykloservisu

Opravnám kol se daří. Ilustrační foto
ČTK
Michal Nosek

Každý den sundávají tisíce cyklistů bicykl z držáku na autě a vyrážejí do terénu, nebo na nefrekventovanou okresní silnici. „O stav svých strojů se starají zejména svépomocí, ale zhruba jednou do roka přijede na seřízení a výměnu dílů valná část z nich,” říká Filip Blažek, který již dvě dekády provozuje jeden z pražských cykloservisů. 

Prodej jízdních kol se od covidového boomu stále postupně snižuje, ale je patrné, že ten, kdo si vyhlédne nové kolo, tak je ochotný do nákupu investovat více než v minulosti. To potvrzuje i Filip, když říká, že počet klientů, kteří si u něj nechávají servisovat kola v ceně přes sto tisíc korun přibývá.  

„Lidé, kteří do svého horského či silničního kola investují tyto částky, jsou srdcaři. Říkám jim hobíci. Nejčastěji se jedná o muže okolo padesátky, kteří v životě dosáhli všeho, co pro ně bylo důležité a nyní si plní sny - třeba právě o drahém kolu, na které dříve neměli peníze,” říká Filip s tím, že jsou to jeho nejlepší a zároveň nejnáročnější zákazníci, kteří o své miláčky patřičně pečují. Neváhají totiž platit tisíce ani za pravidelnou údržbu a čištění stroje. Draho totiž nepřijde jen samotná prvotní investice do kola, ale průběžná profesionální péče může stát i dvacet tisíc korun za rok. 

Zanedbané kolo je nebezpečné

Na druhou stranu se dle jeho slov najdou i tací lidé, kteří si svého stroje neváží a údržbu naprosto ignorují. Do té doby, než se něco porouchá. Pak se ale diví, protože je oprava vyjde draho. 

Elektrokolo

Obyčejný byznys: Budoucnost je v elektrokolech. Zájem o ta klasická povadl, říká prodejce

Trh s jízdními koly je v posledních letech jako na houpačce. V době pandemie, kdy lidé hledali možnost sportovního vyžití, se prodejny zcela vyprázdnily. Sehnat kolo byl mnohdy nadlidský úkol. Poté se zájem nasytil a ustal. Ještě nyní tak řada prodejců uskladňuje objednané stroje, které se nedaří prodat.

Přečíst článek

„Ti, co dřou svoje kolo na krev a kašlou na údržbu, se v případě problému diví, protože se najednou začnou sypat všechny součástky a pak je na zvážení, jestli neinvestovat rovnou do nového stroje. Nové originální komponenty a jejich instalace totiž vyjdou draho,” popisuje technik. 

O svou živnost se neobává, protože jsou Češi národem cyklistů, kteří se svého koníčku jen tak nezbaví. Za zajímavost poslední doby považuje to, že na rozdíl od majitelů klasických kol, kteří si řadu problémů odstraní sami, ti s elektrokoly přicházejí s každou prkotinou. 

Nejnovější modely traktoru pro nejmenší děti

Obyčejný byznys: Začalo to parním válcem. Výrobci plechových hraček Kovap již táhne na osmdesátku

Světové výrobce kovových hraček by v současnosti šlo spočítat na prstech. Mimo Čínu jsou na světe poslední tři. Český Kovap, Wagner z Německa a Tin Treasures z Indie. Na posledním hračkářském veletrhu v Norimberku vystavoval Kovap z Chuchelna na Semilsku a právě indický Tin Treasures.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme