Obyčejný byznys: Jízdní kolo potřebuje pravidelný servis, jinak je jízda stres bez zážitku, říká majitel cykloservisu

Každý den sundávají tisíce cyklistů bicykl z držáku na autě a vyrážejí do terénu, nebo na nefrekventovanou okresní silnici. „O stav svých strojů se starají zejména svépomocí, ale zhruba jednou do roka přijede na seřízení a výměnu dílů valná část z nich,” říká Filip Blažek, který již dvě dekády provozuje jeden z pražských cykloservisů.
Prodej jízdních kol se od covidového boomu stále postupně snižuje, ale je patrné, že ten, kdo si vyhlédne nové kolo, tak je ochotný do nákupu investovat více než v minulosti. To potvrzuje i Filip, když říká, že počet klientů, kteří si u něj nechávají servisovat kola v ceně přes sto tisíc korun přibývá.
„Lidé, kteří do svého horského či silničního kola investují tyto částky, jsou srdcaři. Říkám jim hobíci. Nejčastěji se jedná o muže okolo padesátky, kteří v životě dosáhli všeho, co pro ně bylo důležité a nyní si plní sny - třeba právě o drahém kolu, na které dříve neměli peníze,” říká Filip s tím, že jsou to jeho nejlepší a zároveň nejnáročnější zákazníci, kteří o své miláčky patřičně pečují. Neváhají totiž platit tisíce ani za pravidelnou údržbu a čištění stroje. Draho totiž nepřijde jen samotná prvotní investice do kola, ale průběžná profesionální péče může stát i dvacet tisíc korun za rok.
Zanedbané kolo je nebezpečné
Na druhou stranu se dle jeho slov najdou i tací lidé, kteří si svého stroje neváží a údržbu naprosto ignorují. Do té doby, než se něco porouchá. Pak se ale diví, protože je oprava vyjde draho.
Trh s jízdními koly je v posledních letech jako na houpačce. V době pandemie, kdy lidé hledali možnost sportovního vyžití, se prodejny zcela vyprázdnily. Sehnat kolo byl mnohdy nadlidský úkol. Poté se zájem nasytil a ustal. Ještě nyní tak řada prodejců uskladňuje objednané stroje, které se nedaří prodat.
Obyčejný byznys: Budoucnost je v elektrokolech. Zájem o ta klasická povadl, říká prodejce
Zprávy z firem
„Ti, co dřou svoje kolo na krev a kašlou na údržbu, se v případě problému diví, protože se najednou začnou sypat všechny součástky a pak je na zvážení, jestli neinvestovat rovnou do nového stroje. Nové originální komponenty a jejich instalace totiž vyjdou draho,” popisuje technik.
O svou živnost se neobává, protože jsou Češi národem cyklistů, kteří se svého koníčku jen tak nezbaví. Za zajímavost poslední doby považuje to, že na rozdíl od majitelů klasických kol, kteří si řadu problémů odstraní sami, ti s elektrokoly přicházejí s každou prkotinou.
Světové výrobce kovových hraček by v současnosti šlo spočítat na prstech. Mimo Čínu jsou na světe poslední tři. Český Kovap, Wagner z Německa a Tin Treasures z Indie. Na posledním hračkářském veletrhu v Norimberku vystavoval Kovap z Chuchelna na Semilsku a právě indický Tin Treasures.
Obyčejný byznys: Začalo to parním válcem. Výrobci plechových hraček Kovap již táhne na osmdesátku
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.