Škoda Auto chystá přelomovou investici. Superlakovnu vybuduje v Mladé Boleslavi

Automobilka Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi stavět další lakovnu. Nová linka s kapacitou 1600 karoserií denně zahájí provoz v roce 2029. Bude určena pro modely na řadě platforem pro vozy se spalovacím i elektrickým pohonem.
Po uvedení do provozu nové lakovny dosáhne celková denní kapacita lakoven v Mladé Boleslavi 2600 karoserií, oznámila Škoda Auto v tiskové zprávě. Výši investice do nového provozu automobilka neuvedla. Podle dřívějších informací odborů má jít o jednu z největších investic, která bude mít zásadní význam pro další budoucnost automobilky.
Projekt počítá s vysokým podílem automatizace i robotizace, pokročilé technologie mají zajistit zvýšení kvality všech nanášených ochranných vrstev. Výstavba také přispěje k naplnění cíle společnosti dosáhnout uhlíkové neutrality v závodech v České republice do roku 2030. „Jako jedno z nejmodernějších zařízení v celém koncernu Volkswagen nám nová lakovna umožní výrazně snížit emise těkavých organických sloučenin neboli VOC a snížit emise CO2 během lakování o 28 procent,“ uvedl člen představenstva pro výrobu a logistiku Andreas Dick.
V Mladé Boleslavi jsou nyní dvě lakovny. Původní provoz z roku 1996 se má uzavřít a plně ho nahradí moderní linka. Druhá lakovna byla spuštěna v roce 2019.
Když vcházíme do areálu mladoboleslavské automobilky Škoda Auto, neslyšíme rachot strojů. Místo toho nás vítají záhony s rozkvetlými letničkami, upravené keře a stromy, které dodávají průmyslovému prostředí překvapivě klidnou atmosféru. Za tímto dojmem nestojí náhoda, ale aktivita lidí, kteří se starají o to, aby prostředí automobilky působilo kultivovaně, přívětivě a přírodně. Právě s nimi vás na newstream.cz seznamujeme v seriálu Obyčejná práce.
Zahrada v srdci automobilky Škoda Auto. Jana Nohýnková zná v areálu každý keř
Zprávy z firem
Nové zařízení vznikne na místě parkovací plochy pro vyrobené vozy, vedle nedávno otevřeného mostu Laurina & Klementa. Budova by měla být 301 metrů dlouhá a 131 metrů široká, na výšku má měřit 32,5 metru. Podlahová plocha 118 tisíc metrů čtverečních odpovídá rozměru více než 16 fotbalových hřišť, celková délka dopravníku bude 15 kilometrů.
Na jedné lince bude možné lakovat modely na různých platformách pro vozy se spalovacím i elektrickým pohonem. Nové bude také sušicí zařízení, které slouží k dokonalému vysušení nátěrů v různých fázích lakování. Kombinovaný zdroj energie využívající jak bioplyn, tak elektřinu podle společnosti zvýší flexibilitu a ušetří emise i náklady.
Škoda Auto loni zvýšila tržby o 4,7 procenta na 27,8 miliardy eur (v přepočtu 695,4 miliardy korun) a provozní zisk o 30 procent na 2,3 miliardy eur (v přepočtu 57,5 miliardy korun). Koncernu Volkswagen loni klesl čistý zisk o 30,6 procenta na 12,39 miliardy eur (v přepočtu 310 miliard korun), provozní zisk se pak snížil o 15 procent na 19,1 miliardy eur.
V Číně se stupňuje cenová válka automobilek. Jednička tamního trhu, BYD, sráží ceny svých modelů až o 35 procent. Například její elektro-hatchback Seagull bude k mání v přepočtu za necelých 170 tisíc korun.
Automobilka BYD dramaticky zlevní své elektromobily. Ceny klesnou pod 200 tisíc
Money
Automobilka Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk o zhruba dvě procenta na 546 milionů eur (asi 13,6 miliardy korun) z 535 milionů eur před rokem. Její tržby vzrostly o 10,4 procenta na téměř 7,3 miliardy eur. Ve své výsledkové zprávě to ve středu oznámil mateřský automobilový koncern Volkswagen.
Škoda Auto je tahounem Volkswagenu. Zisk jí vzrostl, koncernu se propadl
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.