Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škodovce se daří navyšovat prodej. Elektromobily už tvoří 15 procent odbytu

Škodovce se daří navyšovat prodej. Elektromobily už tvoří 15 procent odbytu
Škoda Auto / užito se svolením
 ČTK

Růst překonal průměr v celém odvětví, a to navzdory nejistému prostředí v Evropě i na mezinárodní scéně.

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí celosvětové dodávky zákazníkům o 8,2 procenta na 238 600 vozů. Z toho 36 900 aut představovaly elektrické modely zahrnující elektromobily a plug-in hybridní vozidla, což znamená meziroční zdvojnásobení prodejů a dosažení rekordního podílu 15 procent na celkových dodávkách. Škoda to dnes oznámila v tiskové zprávě.

Automobilka vykázala tržby 7,26 miliardy eur (přibližně 181 miliard korun), což je růst o 10,4 procenta, a zvýšení provozního zisku o 2,1 procenta na 546 milionů eur (zhruba 13,6 miliardy korun). Rentabilita tržeb klesla o 0,6 procentního bodu na 7,5 procenta.

Za tímto výsledkem stojí podle zástupců firmy odpovědné řízení nákladů a široká i moderní modelová nabídka. Zahrnuje přitom náklady související s regulací emisí oxidu uhličitého (CO2) v Evropě.

„Celosvětové dodávky vzrostly oproti předchozímu roku o 8,2 procenta, čímž jsme překonali průměr v odvětví, a to navzdory nejistému prostředí v Evropě i na mezinárodní scéně. I s hrozbou možných poplatků za emise CO2 v Evropě jsme schopni efektivně udržovat ziskovost. Nové, plně elektrické kompaktní SUV Elroq táhne náš růst v oblasti elektromobility a počet objednávek, který do konce března překonal 45 000, je vyšší, než jsme očekávali,“ uvedl předseda představenstva Klaus Zellmer.

V Evropě Škoda zvýšila prodej o 5,2 procenta na 194 300 aut, zatímco celý trh o 0,3 procenta poklesl, a upevnila tak pozici čtvrté nejprodávanější značky. V západní Evropě dodávky vzrostly o 6,7 procenta na 136 300 vozů. Mezi trhy s nejlepšími výsledky patřily Německo s růstem o 6,7 procenta na 46 500 vozů, Spojené království se zvýšením o 23 procent na 22 600 aut. V České republice prodej vzrostl o 8,6 procenta na 22 000 aut.

V Indii zaznamenala Škoda po uvedení nového SUV Kylaq prudký nárůst dodávek zákazníkům, které dosáhly 15 000 kusů, tedy meziročně o 89 procent více. Automobilka na konci prvního čtvrtletí otevřela s místním partnerem montážní závod ve Vietnamu, který bude sestavovat vozy vyrobené v Indii pro vietnamský trh. V Číně naopak prodej klesl o pětinu na 3000 vozů. Škoda také v rámci expanze na Blízkém východě vstoupila na ománský trh.

Nejprodávanějším modelem je i přes pokles prodeje o 19 procent na 49 400 aut Octavia, následuje Kodiaq s růstem o 32 procent na 32 300 vozů a třetí je Kamiq s 30 700 vozy, což je zvýšení o 7,6 procenta. Na dalších místech jsou Fabia (29 300) a Karoq (24 400), šestý je elektromobil Enyaq s růstem o 45 procent na 20 200 prodaných aut.

Výrobní linka Škody Auto v Kvasinách

Škoda Auto je tahounem Volkswagenu. Zisk jí vzrostl, koncernu se propadl

Automobilka Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk o zhruba dvě procenta na 546 milionů eur (asi 13,6 miliardy korun) z 535 milionů eur před rokem. Její tržby vzrostly o 10,4 procenta na téměř 7,3 miliardy eur. Ve své výsledkové zprávě to ve středu oznámil mateřský automobilový koncern Volkswagen.

Přečíst článek

Škoda Auto otevřela montážní závod ve Vietnamu

Automobilka Škoda Auto ve středu u vietnamského města Ha Long otevřela spolu s regionálním partnerem a investorem Thanh Cong Group (TC Group) závod na montáž vozů Kushaq a Slavia. Ty vyrábí továrna Škody v Indii. Plánovaná plná kapacita závodu je 120 tisíc vozů ročně, uvedl při otevření továrny předseda představenstva TC Group Nguyen Anh Tuan.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Největším zapojením na sociální síti LinkedIn se pyšní Tomáš Salomon, šéf České spořitelny

Šéfové Škodovky, ČEZ a bankéři. To jsou nejsledovanější čeští manažeři na LinkedInu

Přečíst článek
Doporučujeme