Škodovce se daří navyšovat prodej. Elektromobily už tvoří 15 procent odbytu

Růst překonal průměr v celém odvětví, a to navzdory nejistému prostředí v Evropě i na mezinárodní scéně.
Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí celosvětové dodávky zákazníkům o 8,2 procenta na 238 600 vozů. Z toho 36 900 aut představovaly elektrické modely zahrnující elektromobily a plug-in hybridní vozidla, což znamená meziroční zdvojnásobení prodejů a dosažení rekordního podílu 15 procent na celkových dodávkách. Škoda to dnes oznámila v tiskové zprávě.
Automobilka vykázala tržby 7,26 miliardy eur (přibližně 181 miliard korun), což je růst o 10,4 procenta, a zvýšení provozního zisku o 2,1 procenta na 546 milionů eur (zhruba 13,6 miliardy korun). Rentabilita tržeb klesla o 0,6 procentního bodu na 7,5 procenta.
Za tímto výsledkem stojí podle zástupců firmy odpovědné řízení nákladů a široká i moderní modelová nabídka. Zahrnuje přitom náklady související s regulací emisí oxidu uhličitého (CO2) v Evropě.
„Celosvětové dodávky vzrostly oproti předchozímu roku o 8,2 procenta, čímž jsme překonali průměr v odvětví, a to navzdory nejistému prostředí v Evropě i na mezinárodní scéně. I s hrozbou možných poplatků za emise CO2 v Evropě jsme schopni efektivně udržovat ziskovost. Nové, plně elektrické kompaktní SUV Elroq táhne náš růst v oblasti elektromobility a počet objednávek, který do konce března překonal 45 000, je vyšší, než jsme očekávali,“ uvedl předseda představenstva Klaus Zellmer.
V Evropě Škoda zvýšila prodej o 5,2 procenta na 194 300 aut, zatímco celý trh o 0,3 procenta poklesl, a upevnila tak pozici čtvrté nejprodávanější značky. V západní Evropě dodávky vzrostly o 6,7 procenta na 136 300 vozů. Mezi trhy s nejlepšími výsledky patřily Německo s růstem o 6,7 procenta na 46 500 vozů, Spojené království se zvýšením o 23 procent na 22 600 aut. V České republice prodej vzrostl o 8,6 procenta na 22 000 aut.
V Indii zaznamenala Škoda po uvedení nového SUV Kylaq prudký nárůst dodávek zákazníkům, které dosáhly 15 000 kusů, tedy meziročně o 89 procent více. Automobilka na konci prvního čtvrtletí otevřela s místním partnerem montážní závod ve Vietnamu, který bude sestavovat vozy vyrobené v Indii pro vietnamský trh. V Číně naopak prodej klesl o pětinu na 3000 vozů. Škoda také v rámci expanze na Blízkém východě vstoupila na ománský trh.
Nejprodávanějším modelem je i přes pokles prodeje o 19 procent na 49 400 aut Octavia, následuje Kodiaq s růstem o 32 procent na 32 300 vozů a třetí je Kamiq s 30 700 vozy, což je zvýšení o 7,6 procenta. Na dalších místech jsou Fabia (29 300) a Karoq (24 400), šestý je elektromobil Enyaq s růstem o 45 procent na 20 200 prodaných aut.
Automobilka Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk o zhruba dvě procenta na 546 milionů eur (asi 13,6 miliardy korun) z 535 milionů eur před rokem. Její tržby vzrostly o 10,4 procenta na téměř 7,3 miliardy eur. Ve své výsledkové zprávě to ve středu oznámil mateřský automobilový koncern Volkswagen.
Škoda Auto je tahounem Volkswagenu. Zisk jí vzrostl, koncernu se propadl
Zprávy z firem
Automobilka Škoda Auto ve středu u vietnamského města Ha Long otevřela spolu s regionálním partnerem a investorem Thanh Cong Group (TC Group) závod na montáž vozů Kushaq a Slavia. Ty vyrábí továrna Škody v Indii. Plánovaná plná kapacita závodu je 120 tisíc vozů ročně, uvedl při otevření továrny předseda představenstva TC Group Nguyen Anh Tuan.
Škoda Auto otevřela montážní závod ve Vietnamu
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.