OBRAZEM: Nová hala v Brně roste. Do práce se dal dvousetmetrový jeřáb

U budované multifunkční haly v areálu brněnského výstaviště se vznesla do vzduchu šedesátitunová ocelová část střešní konstrukce. Na halu ji začal osazovat speciální jeřáb s nosností 750 tun a výškou téměř 200 metrů.
V následujících dnech tam dopraví další tři části. V případě silného větru se mohou práce prodloužit, jinak by tato část mohla být do konce týdne hotová, uvedl vedoucí projektového týmu Hochtief CZ Petr Slezáček.
Montáž na týden
Na pětimiliardové investici pracují dělníci od předloňského září. Dnes začalo dlouho osazování čtyř hlavních částí střešního skeletu. „Používáme asi největší jeřáb v Evropě. Na přesné datum jsme si ho museli rezervovat půl roku dopředu,“ řekl Slezáček. Střešní konstrukce vznikala několik měsíců vně haly. Jeřáb montovala firma přibližně týden. Po umístění dvou šedesátitunových a dvou čtyřicetitunových vazníků bude následovat montáž dalších částí. K tomu už stavbaři využijí klasické jeřáby. Práce budou trvat dalších zhruba pět měsíců, poté střechu pokryje finální bílá fólie.
FOTOGALERIE: Práce na brněnském výstavišti
„Dnešní den je milníkem. Když stavba dostane střechu, tak už všichni uvidíme, jak asi bude vypadat. Je to pomyslné zakončení hrubé stavby, ale samozřejmě je před námi spoustu další práce. Vybavení bude velká výzva,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková (ODS).
K zajištění vybavení přistupuje opatrně i předseda představenstva městské společnosti Arena Brno Petra Kratochvíl (ODS). V plánu je několik dílčích tendrů, z nichž vzejdou dodavatelé interiéru, technologických prvků, jako je osvícení a ozvučení, či bezpečnostních prvků. Dosud jsou hotové specifikace čtyř z pěti oblastí, ale výběrová řízení zahájená nejsou. „Diskutujeme o zrychlení procesu a hledáme všechny možné cesty, abychom dodrželi termín zprovoznění, tedy konec srpna, polovina září,“ uvedl. Kromě toho společnost projektuje gastronomickou část. „Všichni pracují 24/7, ale je to opravdu náročná stavba,“ řekl.
FOTOGALERIE: Nová hala roste i v Jihlavě
Zdržení by se dotklo evropského srpnového šampionátu volejbalistek. Podle Kratochvíla probírají s organizátory alternativní možnost, a to přesunutí do haly P na výstavišti. V areně, jež pojme 13 300 lidí, najde zázemí hokejová Kometa. Smlouva týkající se konkrétních podmínek působení klubu v hale hotová není. Sloužit má i kultuře. Snahou je přitáhnout velké kapely a známé zpěváky.
„Od příštího listopadu do konce roku jsme v podstatě plní. Máme poptávky od promotérů i na rok 2027, zájem je opravdu velký a i mě překvapil. Nejprve ale musíme znát definitivní termín spuštění, což by mohlo být letos v září,“ řekl Kratochvíl. Kromě pravidelných utkání Komety má být v nové hale ročně 70 až 100 akcí.
Jihlava se bude co nevidět pyšnit jednou z nejmodernějších multifunkčních arén. Záměrně vyrostla v centru města, na místě původní sportovní haly.
Nová dominanta Jihlavy. Tamní „koloseum“ bude konkurovat nejlepším halám v Evropě
Reality
Českým hokejovým týmům se daří pracovat s fandy a prohlubovat své fanouškovské základny. Sparta v základní části znovu posunula rekord návštěvnosti extraligy a je už čtvrtým nejnavštěvovanějším klubem v Evropě (bez KHL). Do desítky se vešly i Pardubice.
Český hokej láká. Sparta je čtvrtým nejnavštěvovanějším klubem v Evropě
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.