Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Volkswagen rozhodne o gigafactory do konce roku. Šance Česka je jedna ku třem

Klaus Zellmer, předseda představenstva, Škoda Auto, na Česko-německém ekonomickém fóru 17. října 2022 v Praze.
ČTK
 ČTK

Rozhodnutí o umístění nové továrny na baterie do elektromobilů skupiny Volkswagen, o které se uchází i ČR, by mohlo na úrovni koncernu VW padnout do konce roku. Na Česko-německém ekonomickém fóru to řekl předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer. O vybudování tzv. gigafactory se uchází Česko nabídkou nové průmyslové zóny v Líních u Plzně. Podle Zellmera je do té doby ještě potřeba vést dialog se zástupci Plzně i vládou o splnění podmínek. Ve hře jsou ještě dvě další lokality v Polsku a Maďarsku.

Reklama

Podle dřívějších vyjádření se stále čeká na to, jak vláda rozhodne o osudu záložního letiště Líně, které je v majetku armády. V současné geopolitické situaci ho armáda považuje za strategické a chce si ho ponechat. „Věřím, že se česká vláda zasadí o tento důležitý projekt," řekl Zellmer na konferenci.

Škoda Auto, ilustrační foto

Škoda Auto expanduje do Vietnamu. Chce si tím posílit pozici v regionu

Automobilka Škoda Auto vstupuje na trh ve Vietnamu. Evropské modely tam nabídne již v příštím roce, od roku 2024 budou ve Vietnamu k dispozici také vozy vyráběné v Indii. Zpočátku Škoda počítá s prodejem 30 tisíc vozů ročně, následně chce prodeje zvednout až na 40 tisíc aut za rok. Škoda Auto o informovala v tiskové zprávě. Loni Škoda Auto po celém světě dodala 878 200 vozů.

Přečíst článek

Volkswagen chce po celé Evropě vybudovat šest gigafactory na baterie do elektroaut. Škoda Auto, která do koncernu patří, bude jejich významným odběratelem. V roce 2030 očekává, že 70 procent jejích prodejů v Evropě budou tvořit elektromobily. Elektromobily by měly ve stejné době tvořit většinu obratu automobilky. Zellmer ale zároveň uvedl, že firma bude pokračovat ve vývoji a produkci vysoce účinných spalovacích motorů.

Škoda v současnosti vyrábí elektromobil Enyaq. Do roku 2026 chce mít v nabídce další tři elektromobily od malého vozu, přes kompaktní auto až po sedmimístné vozidlo. V dalších pěti letech chce do elektromobility investovat 5,5 miliardy eur, tedy asi 135 miliard korun. To je o 78 procent více, než v předchozích letech. Dalších půl miliardy eur má do roku 2030 směřovat do technologií budoucnosti.

Škoda v současnosti vyrábí 12 modelů ve 40 variantách. Své vozy dodává na 100 trhů. V Česku vyrábí ve třech závodech. Všechny by měly být do roku 2030 neutrální z pohledu vlivu na životní prostředí.

Oliver Blume, šéf koncernu Volkswagen

Šéf VW po úspěchu Porsche chce na burzu vyslat i další značky, včetně Škody. Tréninkově, zatím

Škoda, Audi, Lamborghini, Bentley, Seat i Cupra. To jsou značky, které si zřejmě nanečisto zkusí přípravy vstupu na burzu. Alespoň takový je plán nynějšího šéfa koncernu VW Olivera Bumeho.

Přečíst článek

Výroba automobilů, ilustrační foto

Hrozí přesun výroby Volkswagenu z Česka? ptá se Bloomberg

Německý automobilový koncern Volkswagen by v případě přetrvávajícího nedostatku zemního plynu mohl přesunovat výrobu z Německa a východní Evropy do jiných zemí, napsala agentura Bloomberg s odvoláním na vyjádření zástupců podniku. Koncern Volkswagen má továrny v Německu, České republice a na Slovensku, tedy v zemích, které patří v Evropě k nejzávislejším na ruském plynu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme