Nový vládce luxusu? Na současného krále Louis Vuitton se dotahuje jeho konkurent
Značka luxusního zboží Hermès má potenciál překonat v příštích letech značku Louis Vuitton ze skupiny LVMH a stát se největší luxusní značkou podle tržeb. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na zprávu analytiků banky Citigroup.
Tržby výrobce kabelek Birkin by nejpozději v roce 2027 měly dosáhnout „symbolické“ hranice 20 miliard eur (507 miliard korun), uvedl analytik Thomas Chauvet. Značka Louis Vuitton tohoto milníku dosáhla v roce 2022. Loni tržby skupiny Hermès činily 13,4 miliardy eur.
„Hermès se těší jednomu z nejpředvídatelnějších profilů růstu, marží a cashflow v luxusním odvětví,“ uvedl Cauvet. Analytik upozornil na cenovou strategii francouzské firmy, která sahá od cenově dostupných po velmi luxusní, její kontrolu nad distribuční sítí a příležitosti k růstu mimo kategorii koženého zboží, jako je oblečení, hodinky, šperky a nádobí.
Přestože se objevily obavy ze zpomalení růstu poptávky po luxusním zboží po postpandemickém prudkém zvýšení, akcie firmy Hermès překonaly výkonnost ostatních akcií výrobců luxusního zboží. Od počátku letošního roku si připsaly 20 procent, zatímco index sledující toto odvětví vzrostl za stejnou dobu jen o 6,8 procenta a akcie skupiny LVMH o 8,2 procenta.
Takovou revoluci italské módní domy dlouho nezažily. Návrhář Alessando Michele, který v uplynulém desetiletí dostal značku Gucci zpět do záře reflektorů a přitáhl jí nové, mladší zákazníky, nastupuje po roční pauze k Valentinovi, další italské značce haute couture. Oznámení následuje poté, co u Valentina minulý týden po 25 letech skončil kreativní šéf Pierpaolo Piccioli. Pro Gucci, kde se teprve zabydluje návrhář Sabato de Sarno, to znamená hozenou rukavici.
Souboj módních titánů začíná. Bývalý mág značky Gucci Alessandro Michele nastupuje k Valentinovi
Enjoy
Firma Hermès je považována za více izolovanou od poklesu odvětví díky své expozici na velmi bohaté klienty a jedinečnému obchodnímu modelu, kdy je zájem o produkty firmy podporován jejich nedostatkem.
Konglomerát LVMH je největší luxusní skupinou na světě. Jeho 75 značek vyrábí řadu produktů, od kabelek po šampaňské. Analytici HSBC odhadují, že samotná značka Louis Vuitton má na zisku celé skupiny zhruba poloviční podíl a na tržbách podíl 26 procent.
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.