Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nový vládce luxusu? Na současného krále Louis Vuitton se dotahuje jeho konkurent

Hermès může předstihnout Louis Vuitton a stát se největší luxusní značkou
ČTK
 ČTK

Značka luxusního zboží Hermès má potenciál překonat v příštích letech značku Louis Vuitton ze skupiny LVMH a stát se největší luxusní značkou podle tržeb. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na zprávu analytiků banky Citigroup.

Reklama

Tržby výrobce kabelek Birkin by nejpozději v roce 2027 měly dosáhnout „symbolické“ hranice 20 miliard eur (507 miliard korun), uvedl analytik Thomas Chauvet. Značka Louis Vuitton tohoto milníku dosáhla v roce 2022. Loni tržby skupiny Hermès činily 13,4 miliardy eur.

„Hermès se těší jednomu z nejpředvídatelnějších profilů růstu, marží a cashflow v luxusním odvětví,“ uvedl Cauvet. Analytik upozornil na cenovou strategii francouzské firmy, která sahá od cenově dostupných po velmi luxusní, její kontrolu nad distribuční sítí a příležitosti k růstu mimo kategorii koženého zboží, jako je oblečení, hodinky, šperky a nádobí.

Přestože se objevily obavy ze zpomalení růstu poptávky po luxusním zboží po postpandemickém prudkém zvýšení, akcie firmy Hermès překonaly výkonnost ostatních akcií výrobců luxusního zboží. Od počátku letošního roku si připsaly 20 procent, zatímco index sledující toto odvětví vzrostl za stejnou dobu jen o 6,8 procenta a akcie skupiny LVMH o 8,2 procenta.

Alessandro Michele

Souboj módních titánů začíná. Bývalý mág značky Gucci Alessandro Michele nastupuje k Valentinovi

Takovou revoluci italské módní domy dlouho nezažily. Návrhář Alessando Michele, který v uplynulém desetiletí dostal značku Gucci zpět do záře reflektorů a přitáhl jí nové, mladší zákazníky, nastupuje po roční pauze k Valentinovi, další italské značce haute couture. Oznámení následuje poté, co u Valentina minulý týden po 25 letech skončil kreativní šéf Pierpaolo Piccioli. Pro Gucci, kde se teprve zabydluje návrhář Sabato de Sarno, to znamená hozenou rukavici.

Přečíst článek

Firma Hermès je považována za více izolovanou od poklesu odvětví díky své expozici na velmi bohaté klienty a jedinečnému obchodnímu modelu, kdy je zájem o produkty firmy podporován jejich nedostatkem.

Konglomerát LVMH je největší luxusní skupinou na světě. Jeho 75 značek vyrábí řadu produktů, od kabelek po šampaňské. Analytici HSBC odhadují, že samotná značka Louis Vuitton má na zisku celé skupiny zhruba poloviční podíl a na tržbách podíl 26 procent.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Gucci

Konec výstřelků, je třeba prodávat. Nový kreativní šéf značky Gucci naskočil na vlnu „tichého luxusu“

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme