Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nepotřebuje tohle vaše dítě? Paul McCartney a Mark Zuckerberg investovali do dětských reproduktorů Yoto

Reproduktor Yoto
Yoto - použito se svolením
Stanislav Šulc

Audio verze článku

Yoto není další Labubu. Naopak. Startup, který podpořili vlivné osobnosti byznysu i kultury, nabízí rodičům zařízení umožňující dětem poslouchat vhodnou muziku, poslouchat dětské audioknihy. A letos se má poprvé dostat do zisku.

Produktů cílících na děti je řada. A mnoho z nich nejsou pro děti příliš vhodné. Ale je tu také pár výrobků, které se snaží přinést dětem i rodinám něco pozitivního. Patří mezi ně chytré reproduktory Yoto, které původně vznikly pro kampaň Kickstarteru v roce 2017.

Reproduktory nabízejí alternativu mobilních telefonů, protože dětem mají nabídnout několik zážitků tradičně dostupných většinou mobilem nebo tabletem. Jedná se například o písničky pro děti nebo dětské audioknihy. Menší verze stojí 70 eur, klasická verze pak 100 eur.

Do startupu posléze investovali vlivní filantropové jako Paul McCartney, nadace Marka Zuckerberga nebo nadace Roalda Dahla. Nyní se začíná ukazovat, že měli šťastnou ruku.

Startup totiž loni vykázal výrazný nárůst tržeb o 86 procent na téměř 95 milionů liber. A očekává se, že v letošním roce poprvé dosáhne zisku, uvádí server FT.com.

„Na růstu se výrazně podílí síťové efekty, dále nové trhy, zejména Austrálie, ale také šeptanda, která nám výrazně pomáhá,“ uvedl pro Financial Times CEO Yoto Ben Drury.

Prvňáček vyjde i na deset tisíc. Některé rodiny si na to musejí půjčit, říká analytik

Kolik dnes stojí školní výbava prvňáčka a proč některé rodiny sahají po půjčkách? Téma pro hlavního analytika společnosti Broker Consulting Martina Nováka.

Přečíst článek

Trh dětských reproduktorů roste

Yoto se podle Financial Times zařadil mezi hrstku britských technologických firem, kterým se podařilo rozšířit na celosvětový trh. Příjmy plynou zejména z prodeje hardwaru, ale také prodeje datových karet a předplatného. Tyto produkty podle Druryho aktuálně tvoří většinu příjmů společnosti Yoto. „Jedná se o podobný obchodní model, s jakým uspělo Nintendo,“ dodal Drury.

Společnost v současnosti investuje především do překladu nabídky pro co nejširší škálu jazyků. Spolupracuje na tom se startupem ElevenLabs, který využívá umělou inteligenci.

Na trhu podobných zařízení cílících přímo na děti působí ještě německá společnosti Tonies, která v roce 2021 vstoupila na burzu.

Zlaté cihly ve švýcarské centrální bance

Odpočívá po silném růstu. Zlato však čekají další rekordy, věří analytici

Zlato v uplynulém roce zažilo prudký růst, který se letos zastavil. Investoři přesunuli pozornost k akciím, a vlivem silnější koruny či eura jeho hodnota v Evropě dokonce klesá. Přesto většina odborníků očekává, že do konce roku se drahý kov vrátí na rekordní úrovně.

Přečíst článek

Zakladatelé českého startupu VOS.health Jiří Diblík a Ondřej Kopecký

Americký unicorn Spring Health kupuje český startup VOS.health

Česká společnost založená Jiřím Diblíkem a Ondřejem Kopeckým v roce 2020 vyvinula dvě aplikace na podporu duševního zdraví. Jedna z nich, VOS.health, se několikrát zařadila mezi nejpopulárnější aplikace na AppStoru společnosti Apple. Oba zakladatelé přestupují do americké skupiny.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme