Trdelník dobývá Ameriku. Český řetězec Trdlokafe otevřel pobočku v Los Angeles
Česká franšízová síť kaváren Trdlokafe, která v zahraničí působí pod názvem Twistcafe, vstoupila na americký trh. Svou první pobočku tam otevřela v Los Angeles, do konce letošního roku by jich v USA chtěla představit dalších šest, například v Miami či New Yorku.
Obrat sítě loni činil 360 milionů korun, což byl ve srovnání s rokem 2022 nárůst o 80 procent. Letos firma očekává, že jí obrat stoupne na 1,5 miliardy korun.
„Otevření pobočky na Venice Beach je důležitým krokem v rámci našeho směřování. Věříme, že náš koncept osloví americké zákazníky stejně jako ty evropské. Expanze do USA byla dlouho naším snem. Americký trh nabízí obrovský potenciál," uvedl ředitel společnosti Radek Klein.
Trdelník na sto způsobů
V Evropě, Spojených arabských emirátech a USA firma aktuálně provozuje 230 poboček, přičemž dalších 100 kaváren zakoupili franšízoví partneři a nyní se čeká na jejich otevření. „V rámci naší globální strategie plánujeme v tomto roce podepsat ještě dalších nejméně 200 poboček v Evropě, Spojených státech a v Asii,” dodal Klein. Podle něj to bude nejvíce za existenci firmy.
Společnost, kterou vlastní podnikatelé Klein, Miroslav Švára, Ladislav Truxa a Zdeněk Pavlíček, vznikla v roce 2015 a svou první pobočku otevřela před brněnským obchodním centrem Futurum. Jejím hlavním nabízeným produktem jsou trdelníky v různých variacích. Mezi další původem české kavárenské sítě patří například The Miners Coffee nebo CrossCafe. Ze zahraničních řetězců v tuzemsku působí americká značka Starbucks či britská firma Costa Coffee.
Na český trh vstoupí další světový řetězec s rychlým občerstvením Wendy’s, od roku 2023 se jedná už o třetí globální značku nabízející převážně hamburgery, která otevře pobočku v Česku.
Češi dostanou další porci kalorií. Na trh vstoupí americký řetězec Wendy’s
Zprávy z firem
Americký řetězec restaurací rychlého občerstvení McDonald´s kvůli případům často absurdních omylů upouští od používání systému pro příjem objednávek z okének automobilů založeném na umělé inteligenci. Informovala o tom britská zpravodajská stanice BBC, podle které zákazníci například upozorňovali, že systém vyrozuměl, že chtějí zmrzlinu se slaninou nebo kuřecí nugety za 222 dolarů (asi 5130 korun).
McDonald's vzdal testování objednávkového AI asistenta. Byl chybový
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.