Reklama

Musk už může být v klidu. Tesla má všechna povolení ke zprovoznění továrny nedaleko Berlína

Musk už může být v klidu. Tesla má všechna povolení ke zprovoznění továrny nedaleko Berlína
ČTK

Tesla získala konečné povolení zprovoznit svou první evropskou gigafactory nedaleko Berlína, píše Handelsblatt.

Reklama

Americký výrobce elektromobilů Tesla získal od ministerstva životního prostředí spolkové země Braniborsko povolení zprovoznit v Německu svůj první závod na výrobu elektromobilů. Tesle se tak podařilo dokončit schvalovací řízení, což ale neznamená, že automobilka může okamžitě zahájit výrobu. Ta by ale patrně i tak mohla začít už brzy. Bez uvedení zdroje o tom informoval německý list. 

Podívejte se, jak pokračuje stavba Tesla Gigafactory 4 nedaleko Berlína. Otevřít by měla už brzy:

Braniborské ministerstvo životního prostředí nedávno uvedlo, že investor bude muset ještě splnit další požadavky a předložit některé dokumenty, než bude moci být závod uveden do provozu. Tesla zatím stavěla svůj závod v Grünheide nedaleko Berlína postupně s předběžnými povoleními, které je možné získat, pokud nic zásadního nesvědčí proti tomu, aby byl projekt schválen.

Stavba první evropské továrny automobilky Tesla nedaleko Berlína je v plné proudu.

První evropská fabrika Tesly by mohla začít vyrábět elektroauta ještě letos

Elon Musk, nejbohatší muž na světě a zakladatel automobilky Tesla, už brzy přestřihne slavnostní pásku u vstupu do zbrusu nové fabriky. První evropská továrna Tesly, která se staví nedaleko Berlína, by mohla začít vyrábět ještě letos. Prohlásil to braniborský ministr hospodářství Jörg Steinbach.

Přečíst článek

Reklama

Dlouho očekávané rozhodnutí bude úlevou pro šéfa Tesly Elona Muska, který plánuje továrnu jako hlavního rivala pro automobilky Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz na jejich domácí půdě. Evropští konkurenti rozšiřují nabídky vlastních elektromobilů. Závod, který má nakonec vyrábět baterie a postupně až 500 tisíc aut ročně, Tesle poskytne výrobní základnu na jednom z nejkonkurenčnějších automobilových trhů světa.

Plány na výstavbu továrny zpozdila pandemie, byrokracie a protesty proti využívání vody. Němečtí představitelé přitom opakovaně signalizovali, že projekt podporují, protože vytvoří tisíce pracovních míst v regionu, který má nízký podíl těžkého průmyslu. Musk už dal dříve najevo rozladění z toho, jak fungují německé zákony a povolovací řízení. Snažil se ale také projekt co nejvíce podpořit. Na twitteru psal německy, setkal se s místními politiky a uspořádal na staveništi slavnost ve stylu Oktoberfestu.

Tesla expanduje v Evropě mimo jiné proto, že prodej elektrických aut, která se dobíjejí ze zásuvky, se na tomto kontinentě slibně zvyšuje. Podle agentury BloombergNEF se v tomto regionu loni investovalo do elektrifikace dopravy 113 miliard dolarů (2,6 bilionu korun), což bylo téměř o 50 procent více než v roce předchozím. Očekává se, že trh s elektromobily v Evropě bude v příštích letech mnohem větší a konkurenceschopnější než ve Spojených státech.

Elon Musk

Musk zaplavil charitu miliardami, aby ušetřil na daních

Technokrál Tesly, jak zní oficiální titul šéfa automobilky, Elon Musk věnoval loni v listopadu na charitu pět milionů akcií Tesly v hodnotě asi 5,7 miliardy dolarů, vyplývá to z povinného hlášení pro regulátora. Muskovo filantropické vzedmutí má i krajní motiv, snížení jeho daňové povinnosti.

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme