Majitel Gucci rozšiřuje impérium luxusu o podíl v módní značce Valentino
Francouzská luxusní skupina Kering koupí od katarského investičního fondu Mayhoola podíl 30 procent v italské módní značce Valentino za 1,7 miliardy eur (40,8 miliardy korun). Dohoda zahrnuje i opci na koupi celé společnosti Valentino do roku 2028. Oznámila to firma Kering, které mimo jiné patří značka Gucci či Balenciaga.
„Transakce je součástí širšího strategického partnerství mezi Keringem a Mayhoolou, které by mohlo vést k tomu, že se Mayhoola stane akcionářem Keringu,“ uvádí se v prohlášení.
Akvizice podílu by měla být dokončena v letošním roce. Musí ji schválit antimonopolní orgány.
Valentino patří mezi nejslavnější italské módní značky. Založil ji v roce 1960 návrhář Valentino Garavani. Loni tržby firmy činily 1,4 miliardy eur a přímo provozuje 211 obchodů ve více než 25 zemích. Fond Mayhoola koupil společnost Valentino v roce 2012, uvedla agentura Reuters.
Do portfolia fondu Mayhoola patří také francouzský luxusní dům Balmain a italský Pal Zileri. Mayhoola rovněž vlastní turecké luxusní obchodní domy Beymen.
Kering kromě Gucci vlastní také značky Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni, Boucheron, Pomellato, DoDo či Qeelin.
Nakupují tam nejbohatší lidé světa a své obchody tu chce mít doslova každá velká značka. Pátá Avenue v centru Manhattanu je magnetem pro nejluxusnější zboží a už jen samotné prohlížení výloh obchodů je zážitek.
Gucci, Vuitton i Lego. Podívejte se do výloh nejluxusnějších obchodů na Páté Avenue
Enjoy
Toto není deštník, ale luxusní módní doplněk a ideální sběratelský předmět, hájí se luxusní značka kritice, že její paraple je obyčejný šmejd.
Deštník od Gucci propouští vodu, stěžují si Číňané. Přitom stojí skoro 40 tisíc
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.