Liftago oddělí přepravu od logistiky, vzniknou dvě samostatné firmy
Česká přepravní společnost Liftago se do konce letošního roku rozdělí do dvou samostatných firem, oddělí přepravu osob a zásilek od nedávno spuštěné logistické sítě. Liftago tak od ledna nově povede současný provozní ředitel Radek Svíčka, v čele nově vzniklé firmy zaměřené na městskou logistiku pak bude dosavadní výkonný ředitel a spoluzakladatel Liftaga Ondřej Krátký.
„Ukázalo se, že obě části firmy mají různou dynamiku a potřebují odlišný přístup. Na konci roku 2024 se proto oddělí do samostatných společností, které budou mít své vlastní vize a strategie. Liftago dostane více prostoru se soustředit na rozvoj služeb pro koncové zákazníky," vysvětlil chystané kroky Svíčka.
Liftago tak bude nadále fungovat jako přepravní a kurýrní služba pro koncové zákazníky a firmy. Podle podniku se změna klientů ani řidičů prakticky nedotkne.
Stále ještě mladý manažer Ondřej Krátký již čtyři roky vede společnost Liftago. Firma, která propojuje taxikáře se zákazníky mobilní aplikací, přežila rok a půl s covidem. Zeštíhlela, ale žije. Místo chybějících zákazníků začala víc vozit balíky. Kam Krátký firmu povede dál?
Ondřej Krátký: Liftago není jen taxi, budujeme firmu na dalších sto let
Zprávy z firem
Různé cílové skupiny
Nová logistická firma vzejde z loni spuštěné platformy Liftago.network, což je sdílená logistická síť pro přepravní společnosti, e-commerce, obchodníky a dopravce, kterým umožňuje sdílet přepravní kapacitu. Povede jí Ondřej Krátký, který bude zároveň jejím majoritním akcionáře.
Po rozdělení se logistická společnost přejmenuje, čímž by se měla odklonit od taxislužeb. Logistická firma by podle zprávy měla dál rozvíjet svou technologickou platformu, která propojuje nabídku a poptávku po městské logistice v reálném čase, na aukčním principu a mezi různými segmenty dopravců. „Na dalším rozvoji Liftago.network pod novým jménem ukážeme, že s dalším růstem e-commerce a budoucích základních služeb není nutné do ulic přidávat další jednoúčelové přepravní prostředky. Pro zákazníky, stávající byznys i město bude lepší, když část dopravců bude univerzální a sdílená," říká Ondřej Krátký.
Liftago začalo v roce 2012 jako česká aplikace na zavolání taxi. V současnosti působí ve více než 20 městech. Aktivně pro ni jezdí kolem 2000 profesionálních řidičů. Je konkurencí alternativních přepravních platforem ze zahraničí, jako jsou Uber nebo Bolt. Liftago bylo jako start-up založeno Martinem Hausenblasem, Ondřejem Krátkým a Jurajem Atlasem, v roce 2020 do firmy investičně vstoupila společnost Livesport Invest miliardáře Martina Hájka.
„Nemám trpělivost vědce, ale nadšení badatele. Spojuje nás zájem řešit problém.“ Tak vidí charakteristický rys své osobní značky Ondřej Krátký, spoluzakladatel a CEO společnosti Liftago. „Problémy mě baví, jinak bych nemohl zkoumat tisíce možností, jak vylepšit naši službu,“ vysvětluje Ondřej v pořadu Značka: Osobně na Newstream TV. Nadšení pro vylepšování uplatňuje i sám na sobě, a své poznatky z cesty k vlastnímu sebezlepšování nově sdílí i na platformě HeroHero jako „Krátký videa“.
Ondřej Krátký: Jsem badatel s nadšením pro problémy
Newstream TV
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.