Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Leo Express loni utržil půl miliardy. Před covidem to bylo dvakrát tolik

Leo Express utržil v roce 2022 půl miliardy
ČTK
 ČTK

Tržby skupiny Leo Express loni překročily půl miliardy korun, což je meziročně o 15 procent více, ale stále méně než před pandemií covidu-19. V roce 2019 měla společnost tržby téměř 1,1 miliardy korun. Společnost, která zajišťuje vlakovou a autobusovou dopravu, oznámila, že loni přepravila asi 1,5 milionu cestujících. Srovnání počtu cestujících s předchozím rokem neuvedla. 

Reklama

„EBITDAR loni přesáhl 100 milionů korun a meziročně tak stoupl o deset procent," uvedl dopravce ve zprávě. Jedná se o ukazatel zisku před zdaněním, úroky, odpisy, amortizací a náklady na restrukturalizaci nebo nájmy. Výsledky zahrnují hospodaření celé skupiny, do které patří české i zahraniční divize Leo Expressu.

Společnost loni přepravila přes 930 tisíc cestujících na komerčních spojích mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště či Ostravskem a dále na Slovensko a do Polska. Na regionálních spojích na Orlicku to bylo přes půl milionu lidí. Ve srovnání s předcovidovým rokem 2019 jsou v celkovém součtu čísla přepravených osob stále nižší. V roce 2019 přepravila společnost až 2,4 milionu lidí. Celkem v loňském roce dopravce vypravil 5444 vlakových spojů. Návaznými autobusovými spoji na Ukrajinu a zpět pak společnost přepravila 19 tisíc lidí.

Martin Bala, Leo Express

Leo Express nově povede z pozice jednatele Martin Bala

Železničního a autobusového dopravce Leo Express nově povede z pozice jednatele Martin Bala. Ve funkci vystřídal Jakuba Svobodu, který se rozhodl po více než sedmi letech ve firmě skončit.

Přečíst článek

Společnost meziročně získala o 0,2 procenta více na trhu železniční osobní dopravy, ovládá nyní zhruba 1,4 procenta, uvedla. Nejvíce mají České dráhy, přes 82 procent, následují RegioJet, Arriva, GW Train a právě Leo Express.

Nová linka z Bratislavy do Komárna 

Leo Express plánuje v Česku a okolních zemích další rozvoj, do kterého jen letos investuje přes 100 milionů korun z kapitálových rezerv,“ uvedl mluvčí firmy Emil Sedlařík. Podle něj chce do roku 2030 Leo Express získat „významný podíl“ na trhu železniční dopravy v České republice.

Sedlařík dodal, že v letošním roce dopravce spustí linku z Bratislavy do Komárna. Na regionální železniční trati dlouhé 100 kilometrů v minulosti vozil cestující RegioJet českého podnikatele Radima Jančury, kterému smlouva se Slovenskem skončila v roce 2020. Následně se na trať vrátil národní slovenský dopravce ZSSK. V soutěži na zajištění přepravy cestujících na této trati v období od letošního prosince do roku 2032 pak zvítězil Leo Express.

Potenciál růstu vidí dopravce u firemních zákazníků. „Meziroční nárůst jejich cestování je 400 procent. Vzhledem k tomu jsme i dalším firemním zákazníkům usnadnili možnost přesunout cestování na železnici,“ uvedl Sedlařík. Leo Express spustí program pro firmy, po registraci jim zlevní jízdné o pět až deset procent.

Průvodčí, České dráhy

České dráhy opět ztratily část trhu ve prospěch Jančurova RegioJetu

České dráhy loni opět ztratily část trhu osobní železniční dopravy v ČR. Uvádí to výroční zpráva Správy železnic. Ze soukromých dopravců nejvíc své postavení na trhu posílil Jančurův RegioJet.

Přečíst článek

Radim Jančura, šéf RegioJet

Radim Jančura: Kdo nemá na benzín, ať chodí pěšky. Auto je luxus

Drahá nafta není takový problém, jak někteří dopravci tvrdí. Jejich demonstrace nechápu, říká Radim Jančura, majitel vlakového dopravce RegioJet a autobusů Student Agency. Podnikatel se podle něj musí se zdražením paliv umět vyrovnat. Drahá paliva podle něj naopak nahrávají veřejné dopravě.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme