Leo Express loni utržil půl miliardy. Před covidem to bylo dvakrát tolik

Tržby skupiny Leo Express loni překročily půl miliardy korun, což je meziročně o 15 procent více, ale stále méně než před pandemií covidu-19. V roce 2019 měla společnost tržby téměř 1,1 miliardy korun. Společnost, která zajišťuje vlakovou a autobusovou dopravu, oznámila, že loni přepravila asi 1,5 milionu cestujících. Srovnání počtu cestujících s předchozím rokem neuvedla.
„EBITDAR loni přesáhl 100 milionů korun a meziročně tak stoupl o deset procent," uvedl dopravce ve zprávě. Jedná se o ukazatel zisku před zdaněním, úroky, odpisy, amortizací a náklady na restrukturalizaci nebo nájmy. Výsledky zahrnují hospodaření celé skupiny, do které patří české i zahraniční divize Leo Expressu.
Společnost loni přepravila přes 930 tisíc cestujících na komerčních spojích mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště či Ostravskem a dále na Slovensko a do Polska. Na regionálních spojích na Orlicku to bylo přes půl milionu lidí. Ve srovnání s předcovidovým rokem 2019 jsou v celkovém součtu čísla přepravených osob stále nižší. V roce 2019 přepravila společnost až 2,4 milionu lidí. Celkem v loňském roce dopravce vypravil 5444 vlakových spojů. Návaznými autobusovými spoji na Ukrajinu a zpět pak společnost přepravila 19 tisíc lidí.
Železničního a autobusového dopravce Leo Express nově povede z pozice jednatele Martin Bala. Ve funkci vystřídal Jakuba Svobodu, který se rozhodl po více než sedmi letech ve firmě skončit.
Leo Express nově povede z pozice jednatele Martin Bala
Zprávy z firem
Společnost meziročně získala o 0,2 procenta více na trhu železniční osobní dopravy, ovládá nyní zhruba 1,4 procenta, uvedla. Nejvíce mají České dráhy, přes 82 procent, následují RegioJet, Arriva, GW Train a právě Leo Express.
Nová linka z Bratislavy do Komárna
„Leo Express plánuje v Česku a okolních zemích další rozvoj, do kterého jen letos investuje přes 100 milionů korun z kapitálových rezerv,“ uvedl mluvčí firmy Emil Sedlařík. Podle něj chce do roku 2030 Leo Express získat „významný podíl“ na trhu železniční dopravy v České republice.
Sedlařík dodal, že v letošním roce dopravce spustí linku z Bratislavy do Komárna. Na regionální železniční trati dlouhé 100 kilometrů v minulosti vozil cestující RegioJet českého podnikatele Radima Jančury, kterému smlouva se Slovenskem skončila v roce 2020. Následně se na trať vrátil národní slovenský dopravce ZSSK. V soutěži na zajištění přepravy cestujících na této trati v období od letošního prosince do roku 2032 pak zvítězil Leo Express.
Potenciál růstu vidí dopravce u firemních zákazníků. „Meziroční nárůst jejich cestování je 400 procent. Vzhledem k tomu jsme i dalším firemním zákazníkům usnadnili možnost přesunout cestování na železnici,“ uvedl Sedlařík. Leo Express spustí program pro firmy, po registraci jim zlevní jízdné o pět až deset procent.
České dráhy loni opět ztratily část trhu osobní železniční dopravy v ČR. Uvádí to výroční zpráva Správy železnic. Ze soukromých dopravců nejvíc své postavení na trhu posílil Jančurův RegioJet.
České dráhy opět ztratily část trhu ve prospěch Jančurova RegioJetu
Zprávy z firem
Drahá nafta není takový problém, jak někteří dopravci tvrdí. Jejich demonstrace nechápu, říká Radim Jančura, majitel vlakového dopravce RegioJet a autobusů Student Agency. Podnikatel se podle něj musí se zdražením paliv umět vyrovnat. Drahá paliva podle něj naopak nahrávají veřejné dopravě.
Radim Jančura: Kdo nemá na benzín, ať chodí pěšky. Auto je luxus
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.