Leo Express se vrací na předcovidová čísla. Letos čeká tržby přes miliardu
                            Česká dopravní společnost Leo Express loni zaznamenala čistý zisk čtyři miliony korun. Dostala se tak z předloňské ztráty tři miliony korun. Tržby podniku stouply z půl miliardy na 603 milionů korun.
„Výkon skupiny Leo Express za rok 2023 jsme více než zdvojnásobili, zlepšili jsme ziskovost a pravděpodobně překročíme miliardu v tržbách za rok 2024 s cílovými 3,5 milionu zákazníků,“ řekl generální ředitel dopravní společnosti Peter Köhler. Dopravce by se tak letos mohl vrátit na čísla z doby před covidem. V roce 2019 měla společnost tržby téměř 1,1 miliardy korun.
Společnost dále uvedla, že loni splatila všechny své bankovní půjčky a nadále využívá finanční a operativní leasing.
V létě Leo Express plánuje několik novinek ve svém jízdním řádu. V červnu rozšíří svou síť denních spojení na trase Praha - Ostrava přidáním spojů do Lvova a také zvýší četnost letních spojů mezi Prahou a Krakovem. Dopravce také nedávno spustil regionální a příměstské vlaky v oblasti Žitného ostrova, tedy mezi Bratislavou a Komárnem.
Dopravce dokončuje instalaci zabezpečovacího zařízení ETCS na svých komerčních slinkách mezi Prahou, Ostravou a Košicemi či Krakovem. Kromě toho pracuje také na posílení internetového připojení ve svých spojích. Nedávno také dopravce představil svou novou vizuální identitu pro vlaky v České republice, na Slovensku a v Polsku s výraznější oranžovou barvou.
Leo Express je soukromý železniční a autobusový dopravce, společnost v roce 2010 založil podnikatel Leoš Novotný. V současnosti jsou hlavním akcionářem španělské státní dráhy Renfe.
České dráhy loni opět ztratily část trhu osobní železniční dopravy v ČR. Uvádí to výroční zpráva Správy železnic. Ze soukromých dopravců nejvíc své postavení na trhu posílil Jančurův RegioJet.
	České dráhy opět ztratily část trhu ve prospěch Jančurova RegioJetu
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.