Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Leo Express se vrací na předcovidová čísla. Letos čeká tržby přes miliardu

Leo Express
Leo Express
 ČTK

Česká dopravní společnost Leo Express loni zaznamenala čistý zisk čtyři miliony korun. Dostala se tak z předloňské ztráty tři miliony korun. Tržby podniku stouply z půl miliardy na 603 milionů korun.

„Výkon skupiny Leo Express za rok 2023 jsme více než zdvojnásobili, zlepšili jsme ziskovost a pravděpodobně překročíme miliardu v tržbách za rok 2024 s cílovými 3,5 milionu zákazníků,“ řekl generální ředitel dopravní společnosti Peter Köhler. Dopravce by se tak letos mohl vrátit na čísla z doby před covidem. V roce 2019 měla společnost tržby téměř 1,1 miliardy korun.

Společnost dále uvedla, že loni splatila všechny své bankovní půjčky a nadále využívá finanční a operativní leasing.

V létě Leo Express plánuje několik novinek ve svém jízdním řádu. V červnu rozšíří svou síť denních spojení na trase Praha - Ostrava přidáním spojů do Lvova a také zvýší četnost letních spojů mezi Prahou a Krakovem. Dopravce také nedávno spustil regionální a příměstské vlaky v oblasti Žitného ostrova, tedy mezi Bratislavou a Komárnem.

Dopravce dokončuje instalaci zabezpečovacího zařízení ETCS na svých komerčních slinkách mezi Prahou, Ostravou a Košicemi či Krakovem. Kromě toho pracuje také na posílení internetového připojení ve svých spojích. Nedávno také dopravce představil svou novou vizuální identitu pro vlaky v České republice, na Slovensku a v Polsku s výraznější oranžovou barvou.

Leo Express je soukromý železniční a autobusový dopravce, společnost v roce 2010 založil podnikatel Leoš Novotný. V současnosti jsou hlavním akcionářem španělské státní dráhy Renfe.

Průvodčí, České dráhy

České dráhy opět ztratily část trhu ve prospěch Jančurova RegioJetu

České dráhy loni opět ztratily část trhu osobní železniční dopravy v ČR. Uvádí to výroční zpráva Správy železnic. Ze soukromých dopravců nejvíc své postavení na trhu posílil Jančurův RegioJet.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme