Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Koncern Volkswagen loni prodal celosvětově přes 9 milionů aut, meziročně o 12 procent víc

Německá automobilka Volkswagen v rámci úsporného programu dočasně pozastavila nábor nových zaměstnanců v řadě německých závodů
ČTK
 ČTK

Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se vloni zvýšil o 11,8 procenta na 9,24 milionu vozů po sedmiprocentním poklesu v předchozím roce. Oznámila to dnes firma, jejíž součástí je rovněž Škoda Auto.

Reklama

„K tomuto růstu přispěly všechny regiony. Jeho hlavními motory byly Evropa a Severní Amerika,“ uvedl koncern v tiskové zprávě. „Skupina Volkswagen zvýšila svůj tržní podíl v Evropě i v Severní Americe, mírně tak vzrostl rovněž její podíl na globálním trhu,“ dodal.

Koncern také oznámil, že celosvětový odbyt jeho automobilů s plně elektrickým pohonem se vloni zvýšil o 34,7 procenta na 771 100 vozů. Podíl těchto vozů na celkovém odbytu skupiny tak vzrostl na 8,3 procenta z 6,9 procenta v předchozím roce.

V Evropě koncern Volkswagen vloni dodal zákazníkům téměř 3,8 milionu vozů, tedy zhruba o pětinu více než v předchozím roce. V Severní Americe se odbyt zvýšil o téměř 18 procent na necelý milion vozů. Mírného růstu dosáhl koncern rovněž v Číně, kde se jeho odbyt zvýšil o 1,6 procenta na zhruba 3,2 milionu vozů.

V samotném čtvrtém čtvrtletí celosvětový odbyt koncernu Volkswagen meziročně vzrostl o 14,4 procenta na více než 2,5 milionu vozů. Tempo růstu tak výrazně zrychlilo ze 7,4 procenta ve třetím kvartálu.

Výroby v gigafactory VW

Česko se může proměnit v hladovějící „Detroit Evropy“

Česko se může kvůli nástupu elektromobility stát „Detroitem Evropy“, varuje agentura Bloomberg. Stát totiž selhává v lákání zahraničních investorů, výrazně v tom zaostává i za Maďarskem a Polskem.

Přečíst článek

BMW nalije miliardy do mnichovské centrály. Do tří let v ní bude vyrábět už jen elektromobily

Německý výrobce luxusních aut BMW investuje 650 milionů eur (kolem 16 miliard korun) do přestavby své hlavní továrny v Mnichově. Od roku 2027 tam bude vyrábět pouze elektromobily.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme