Koncern Volkswagen loni prodal celosvětově přes 9 milionů aut, meziročně o 12 procent víc
Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se vloni zvýšil o 11,8 procenta na 9,24 milionu vozů po sedmiprocentním poklesu v předchozím roce. Oznámila to dnes firma, jejíž součástí je rovněž Škoda Auto.
„K tomuto růstu přispěly všechny regiony. Jeho hlavními motory byly Evropa a Severní Amerika,“ uvedl koncern v tiskové zprávě. „Skupina Volkswagen zvýšila svůj tržní podíl v Evropě i v Severní Americe, mírně tak vzrostl rovněž její podíl na globálním trhu,“ dodal.
Koncern také oznámil, že celosvětový odbyt jeho automobilů s plně elektrickým pohonem se vloni zvýšil o 34,7 procenta na 771 100 vozů. Podíl těchto vozů na celkovém odbytu skupiny tak vzrostl na 8,3 procenta z 6,9 procenta v předchozím roce.
V Evropě koncern Volkswagen vloni dodal zákazníkům téměř 3,8 milionu vozů, tedy zhruba o pětinu více než v předchozím roce. V Severní Americe se odbyt zvýšil o téměř 18 procent na necelý milion vozů. Mírného růstu dosáhl koncern rovněž v Číně, kde se jeho odbyt zvýšil o 1,6 procenta na zhruba 3,2 milionu vozů.
V samotném čtvrtém čtvrtletí celosvětový odbyt koncernu Volkswagen meziročně vzrostl o 14,4 procenta na více než 2,5 milionu vozů. Tempo růstu tak výrazně zrychlilo ze 7,4 procenta ve třetím kvartálu.
Česko se může kvůli nástupu elektromobility stát „Detroitem Evropy“, varuje agentura Bloomberg. Stát totiž selhává v lákání zahraničních investorů, výrazně v tom zaostává i za Maďarskem a Polskem.
Česko se může proměnit v hladovějící „Detroit Evropy“
Názory
Německý výrobce luxusních aut BMW investuje 650 milionů eur (kolem 16 miliard korun) do přestavby své hlavní továrny v Mnichově. Od roku 2027 tam bude vyrábět pouze elektromobily.
BMW nalije miliardy do mnichovské centrály. Do tří let v ní bude vyrábět už jen elektromobily
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.