Koncern Volkswagen loni prodal celosvětově přes 9 milionů aut, meziročně o 12 procent víc

Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se vloni zvýšil o 11,8 procenta na 9,24 milionu vozů po sedmiprocentním poklesu v předchozím roce. Oznámila to dnes firma, jejíž součástí je rovněž Škoda Auto.
„K tomuto růstu přispěly všechny regiony. Jeho hlavními motory byly Evropa a Severní Amerika,“ uvedl koncern v tiskové zprávě. „Skupina Volkswagen zvýšila svůj tržní podíl v Evropě i v Severní Americe, mírně tak vzrostl rovněž její podíl na globálním trhu,“ dodal.
Koncern také oznámil, že celosvětový odbyt jeho automobilů s plně elektrickým pohonem se vloni zvýšil o 34,7 procenta na 771 100 vozů. Podíl těchto vozů na celkovém odbytu skupiny tak vzrostl na 8,3 procenta z 6,9 procenta v předchozím roce.
V Evropě koncern Volkswagen vloni dodal zákazníkům téměř 3,8 milionu vozů, tedy zhruba o pětinu více než v předchozím roce. V Severní Americe se odbyt zvýšil o téměř 18 procent na necelý milion vozů. Mírného růstu dosáhl koncern rovněž v Číně, kde se jeho odbyt zvýšil o 1,6 procenta na zhruba 3,2 milionu vozů.
V samotném čtvrtém čtvrtletí celosvětový odbyt koncernu Volkswagen meziročně vzrostl o 14,4 procenta na více než 2,5 milionu vozů. Tempo růstu tak výrazně zrychlilo ze 7,4 procenta ve třetím kvartálu.
Česko se může kvůli nástupu elektromobility stát „Detroitem Evropy“, varuje agentura Bloomberg. Stát totiž selhává v lákání zahraničních investorů, výrazně v tom zaostává i za Maďarskem a Polskem.
Česko se může proměnit v hladovějící „Detroit Evropy“
Názory
Německý výrobce luxusních aut BMW investuje 650 milionů eur (kolem 16 miliard korun) do přestavby své hlavní továrny v Mnichově. Od roku 2027 tam bude vyrábět pouze elektromobily.
BMW nalije miliardy do mnichovské centrály. Do tří let v ní bude vyrábět už jen elektromobily
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.