Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Koncern Volkswagen loni prodal celosvětově přes 9 milionů aut, meziročně o 12 procent víc

Německá automobilka Volkswagen v rámci úsporného programu dočasně pozastavila nábor nových zaměstnanců v řadě německých závodů
ČTK
 ČTK

Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se vloni zvýšil o 11,8 procenta na 9,24 milionu vozů po sedmiprocentním poklesu v předchozím roce. Oznámila to dnes firma, jejíž součástí je rovněž Škoda Auto.

Reklama

„K tomuto růstu přispěly všechny regiony. Jeho hlavními motory byly Evropa a Severní Amerika,“ uvedl koncern v tiskové zprávě. „Skupina Volkswagen zvýšila svůj tržní podíl v Evropě i v Severní Americe, mírně tak vzrostl rovněž její podíl na globálním trhu,“ dodal.

Koncern také oznámil, že celosvětový odbyt jeho automobilů s plně elektrickým pohonem se vloni zvýšil o 34,7 procenta na 771 100 vozů. Podíl těchto vozů na celkovém odbytu skupiny tak vzrostl na 8,3 procenta z 6,9 procenta v předchozím roce.

V Evropě koncern Volkswagen vloni dodal zákazníkům téměř 3,8 milionu vozů, tedy zhruba o pětinu více než v předchozím roce. V Severní Americe se odbyt zvýšil o téměř 18 procent na necelý milion vozů. Mírného růstu dosáhl koncern rovněž v Číně, kde se jeho odbyt zvýšil o 1,6 procenta na zhruba 3,2 milionu vozů.

V samotném čtvrtém čtvrtletí celosvětový odbyt koncernu Volkswagen meziročně vzrostl o 14,4 procenta na více než 2,5 milionu vozů. Tempo růstu tak výrazně zrychlilo ze 7,4 procenta ve třetím kvartálu.

Reklama

Výroby v gigafactory VW

Česko se může proměnit v hladovějící „Detroit Evropy“

Česko se může kvůli nástupu elektromobility stát „Detroitem Evropy“, varuje agentura Bloomberg. Stát totiž selhává v lákání zahraničních investorů, výrazně v tom zaostává i za Maďarskem a Polskem.

Přečíst článek

BMW nalije miliardy do mnichovské centrály. Do tří let v ní bude vyrábět už jen elektromobily

Německý výrobce luxusních aut BMW investuje 650 milionů eur (kolem 16 miliard korun) do přestavby své hlavní továrny v Mnichově. Od roku 2027 tam bude vyrábět pouze elektromobily.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme