Kolínská Toyota letos podruhé kvůli nedostatku dílů zastaví výrobu

Automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně od úterý zastaví letos podruhé výrobu kvůli nedostatku komponentů. Chybí jí díly, které automobilce dodává společnost Novares CZ Zebrak. Její výrobní a skladovací prostory v Žebráku na Berounsku zničil minulý týden rozsáhlý požár. Většina zaměstnanců Toyoty v úterý do práce přijde, budou ale vykonávat jiné činnosti. Zatím není jasné, kdy se výroba obnoví, řekl mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.
„Po hromadné dovolené jsme v neděli večer obnovili výrobu dle plánu, ale zítra už z linek auta nesjedou," řekl Paroubek. Jak dlouho odstávka potrvá, zatím není jasné. „Informace se mění velmi rychle, záleží na dodavateli," doplnil mluvčí. Většina zaměstnanců podle Paroubka do práce přijde, budou ale vykonávat jiné činnosti.
Letos zastavuje automobilka výrobu neplánovaně podruhé. Kvůli nedostatku dílů nesjížděla z linek auta v únoru a částečně v březnu. Podle odhadů nevyrobila společnost kvůli omezením zhruba 25 tisíc aut.
Kolínská automobilka produkuje denně zhruba 1000 aut. Loni zvýšila po dvou slabších letech výrobu zhruba o čtvrtinu, vyrobila přes 202 tisíc vozů. Automobilka zaměstnává v Kolíně přes 3500 lidí.
Projekt paroplynové elektrárny v hrabství Galway na západě Irska dostal stopku. Investor, společnost EP Energy Developments, uvedl, že je to kvůli neúměrně rostoucím nákladům. Výstavba záložního zdroje se již firmě z holdingu EPH Daniela Křetínského nevyplatí. Jako první s informací přišel server Seznam Zprávy. Projekt měl původně stát 100 milionů eur, asi 2,4 miliardy korun.
Křetínský odpískal projekt záložní elektrárny v Irsku, náklady vzrostly o desítky procent
Zprávy z firem
Výrazný zásah do výroby aut způsobil loni rozsáhlý požár také automobilce Škoda Auto. Oheň tehdy zničil skladovací a výrobní haly společnosti Grupo Antolin Turnov v Mladé Boleslavi, která vyrábí dveřní výplně pro auta. Výrobu v Mladé Boleslavi společnost obnovila asi po osmi týdnech. Společnost Novares nepatří podle dřívějšího vyjádření společnosti Škoda Auto k jejím dodavatelům.
Průmyslovou halu Novaresu v Žebráku na Berounsku zachvátil požár minulý týden v pondělí. Hasiči ho likvidovali 50 hodin. Podle policie způsobil škodu 1,8 miliardy korun, příčiny vyšetřovatelé zjišťují.
Desítky let zažívala čínská ekonomika nebývalý rozmach, zejména díky investicím do továren, mrakodrapů a silnic. Tento hospodářský model vyvolal obdivuhodné období růstu, které zemi vyvedlo z chudoby a proměnilo ji v globálního obra, jehož exportní schopnosti zaplavily celý svět. Ten model už ale nefunguje. Problémy jsou patrné po celé Číně.
Konec rozmachu čínské ekonomiky. Země se topí v dluzích a nemá co dál budovat
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.