Italská móda od Číňanů? Luxusní Loro Piana má problém

Loro Piana se stal symbolem fenoménu quiet luxury, tedy nenápadného luxusu pro skutečně bohaté, který proslavil seriál Succesion. Teď má italská značka problém. Bude ho hlídat soud za prohřešky čínského partnera, který pro ni šil.
Výrobce luxusních oděvů z kašmíru, hedvábí a drahé vlny Loro Piana si oblíbili miliardáři. Není divu, její neokázalý styl bez řvavých nápisů a monogramů je určen lidem, kteří „se vyznají“. Značka, patřící do skupiny LVMH nejbohatšího Francouze Bernada Arnaulta, nyní řeší reputační problém. A nejen to, otázka je, zda se bohatým zákazníkům bude líbit, že jejich „italské“ oděvy šije ve skutečnosti čínská firma.
Milánský soud nařídil nad Loro Piana na měsíc soudní dohled za to, že nedokázala zabránit vykořisťování migrujících pracovníků svými subdodavateli.
Podle prokuratury zaměstnanci v některých italských továrnách, kde pro Loro Piana šijí, pracovali výrazně déle než zákonných 8 hodin denně, přespávali přímo na podlaze dílen a byli placeni zlomkem italské minimální mzdy, jak uvádí soudní rozhodnutí, které získala agentura Bloomberg. Soud také konstatoval, že Loro Piana opomněla provádět náležité kontroly. Zástupce společnosti LVMH, stejně jako mluvčí Loro Piana se k případu odmítli vyjádřit.
Soud uvedl, že Loro Piana zadala výrobu oděvů společnosti Evergreen Fashion Group, kterou vlastní čínská firma.
Krvavý luxus
Toto předběžné rozhodnutí milánského soudu představuje v poslední době už pátý zásah, který se týká pracovních podmínek v sektoru luxusního zboží. Podobně se řešily přestupky u značek Giorgio Armani, Valentino Bags Lab, Manufactures Dior (další značka LVMH) a Alviero Martini. K porušování docházelo především v provozech řízených čínskými manažery.
Loro Piana podle soudních dokumentů po několik let neprováděla účinné kontroly svého výrobního řetězce a nezjišťovala skutečné pracovní podmínky a prostředí, v nichž byly její výrobky vytvářeny.
Společnost LVMH koupila osmdesátiprocentní podíl v rodinné italské módní značce Loro Piana v roce 2013 za přibližně 2 miliardy eur.
Na český trh v roce 2024 vstoupilo 47 značek, jak vyplývá z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield, která nové vstupy sleduje již 11 let. Jedná se o rekordní počet značek. Nejvíc jich bylo v segmentu F&B a potravin, stejně jako v minulých letech.
Dior, Smeg nebo ukrajinský fine dining Nai: Do Česka vstoupilo rekordní množství značek. Které budou další?
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.