Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Italská móda od Číňanů? Luxusní Loro Piana má problém

Loro Piana
iStock
Tereza Zavadilová
tzv

Loro Piana se stal symbolem fenoménu quiet luxury, tedy nenápadného luxusu pro skutečně bohaté, který proslavil seriál Succesion. Teď má italská značka problém. Bude ho hlídat soud za prohřešky čínského partnera, který pro ni šil.

Výrobce luxusních oděvů z kašmíru, hedvábí a drahé vlny Loro Piana si oblíbili miliardáři. Není divu, její neokázalý styl bez řvavých nápisů a monogramů je určen lidem, kteří „se vyznají“. Značka, patřící do skupiny LVMH nejbohatšího Francouze Bernada Arnaulta, nyní řeší reputační problém. A nejen to, otázka je, zda se bohatým zákazníkům bude líbit, že jejich „italské“ oděvy šije ve skutečnosti čínská firma. 

Milánský soud nařídil nad Loro Piana na měsíc soudní dohled za to, že nedokázala zabránit vykořisťování migrujících pracovníků svými subdodavateli.

Podle prokuratury zaměstnanci v některých italských továrnách, kde pro Loro Piana šijí, pracovali výrazně déle než zákonných 8 hodin denně, přespávali přímo na podlaze dílen a byli placeni zlomkem italské minimální mzdy, jak uvádí soudní rozhodnutí, které získala agentura Bloomberg. Soud také konstatoval, že Loro Piana opomněla provádět náležité kontroly. Zástupce společnosti LVMH, stejně jako mluvčí Loro Piana se k případu odmítli vyjádřit.

Soud uvedl, že Loro Piana zadala výrobu oděvů společnosti Evergreen Fashion Group, kterou vlastní čínská firma.

Krvavý luxus

Toto předběžné rozhodnutí milánského soudu představuje v poslední době už pátý zásah, který se týká pracovních podmínek v sektoru luxusního zboží. Podobně se řešily přestupky u značek Giorgio Armani, Valentino Bags Lab, Manufactures Dior (další značka LVMH) a Alviero Martini. K porušování docházelo především v provozech řízených čínskými manažery.

Loro Piana podle soudních dokumentů po několik let neprováděla účinné kontroly svého výrobního řetězce a nezjišťovala skutečné pracovní podmínky a prostředí, v nichž byly její výrobky vytvářeny.

Společnost LVMH koupila osmdesátiprocentní podíl v rodinné italské módní značce Loro Piana v roce 2013 za přibližně 2 miliardy eur.

Ilustrační foto

Dior, Smeg nebo ukrajinský fine dining Nai: Do Česka vstoupilo rekordní množství značek. Které budou další?

Na český trh v roce 2024 vstoupilo 47 značek, jak vyplývá z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield, která nové vstupy sleduje již 11 let. Jedná se o rekordní počet značek. Nejvíc jich bylo v segmentu F&B a potravin, stejně jako v minulých letech.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Naznačil další těžký rok pro luxusní sektor

Přečíst článek
Doporučujeme