Kam až to zajde? Na popud Tesly výrobci elektromobilů v Číně masivně zlevňují

Čínský výrobce elektromobilů Nio sníží ceny všech svých modelů a ukončí bezplatnou výměnu baterií pro nové kupce. Informuje o tom agentura Reuters. Firma se potýká s poklesem prodeje. Cenovou válku v Číně odstartovala americká Tesla a na čínském trhu se do ní zapojilo více než 40 značek, včetně Volkswagenu.
Nio ode dneška sníží ceny o 30 tisíc jüanů (bezmála 93 tisíc korun) pro všechny modely, včetně svých přepracovaných sportovně-užitkových vozů (SUV) ES6 a ES8. To představuje slevu od šesti do devíti procent. Společnost také už nebude poskytovat bezplatné služby výměny baterií kupujícím, kteří složí zálohu dnes nebo později.
„Změny jsme interně projednávali poměrně dlouho a zapracovali jsme rady a návrhy od některých uživatelů,“ uvedl ve firemním sdělení generální ředitel společnosti Nio William Li. „Je ten nejlepší čas to zveřejnit... ale nemůžeme udělat radost všem,“ dodal.
Elon Musk sklízí plody své cílené práce z posledních deseti let. Automobilka Tesla se definitivně přehoupla z fáze nejistého start-upu do pozice dominantního dodavatele luxusních elektromobilů. Po sérii rekordních výsledků začíná diktovat podmínky na trhu celé mobility. A zejména pro německé vozy včetně Škody Auto to začíná být velký problém, míní
Volkswagen včetně Škody a spol. mají velký problém: příliš levné tesly
Zprávy z firem
Tesla v Číně boduje
Společnost Nio nabízela stávajícím vlastníkům službu výměny baterií zdarma nejméně čtyřikrát měsíčně. Patří mezi hrstku výrobců elektromobilů, kteří sázejí na výměnu baterií jako hlavní možnost napájení elektromobilů. Hlavní rival Tesla výměnu baterií odmítal s tím, že je problematická a nevhodná pro široké použití.
Prodej aut Nio v dubnu a květnu klesl, cenová válka totiž v Číně zesílila a celková poptávka oslabila. Se svými čistě elektrickými vozy s cenou nad 300 tisíc jüanů dodala společnost Nio za prvních pět měsíců zákazníkům 43 854 vozů. Pro srovnání - prodej Tesly v Číně byl ve stejném období více než pětkrát vyšší.
Akcie společnosti Nio v Hongkongu v pondělí vzrostly téměř o šest procent. Od začátku roku ale více než 20 procent ztrácejí.
Zatímco Tesla Elona Muska ceny svých modelů snižuje, jiné značky sázejí na opačnou strategii. A podobně jako na Bugatti Veyron mají jen ti skutečně nejbohatší, v kategorii elektromobilů již existují klenoty, které si obyčejný smrtelník nikdy nedopřeje. Ostatně třeba takový vůz Aspark Owl stojí podle portálu TopSpeed na 3,5 milionu dolarů, tedy podle aktuálního kurzu více než 77 milionů korun. Navíc jich je pouhých 50.
Zapomeňte na Teslu. Tohle jsou nejluxusnější elektromobily světa
Enjoy
Největším světovým výrobcům automobilů v prvním čtvrtletí vzrostl obrat, odbyt a zisk s nimi ale nejdou ruku v ruce. Uvádí to studie poradenské společnosti EY. Experti proto doporučují kontrolu nákladů, píše agentura DPA. Dřívější maržová jednička Tesla se v pořadí propadla, v čele stanul Mercedes-Benz.
Dny snových marží automobilek končí. Teslu z pozice lídra vytlačil Mercedes
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?