Na Měsíc ve stylu. Astronauti oblečou skafandry od značky Prada
Astronauti poletí na Měsíc zřejmě v kombinéze, pod kterou je podepsaná také známá italská módní společnost Prada. Ta se s firmou Axiom Space podílí na přípravě skafandrů, které využijí astronauti v misi Artemis III, kterou plánuje americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA). Společnosti představily podobu kombinézy, která má zaručit vysokou míru bezpečnosti a pohyblivosti, píší agentury AFP a Reuters. Připravený model je v unisex verzi vhodný pro muže i ženy.
Při přípravě kombinézy Prada využila své znalosti materiálů a zpracování látek, a to především při konstrukci vnější vrstvy kombinézy. „Sdíleli jsme naše vědomosti ohledně vysoce výkonných materiálů a ohledně nových řešení a technik šití,“ řekl šéf marketingu společnosti Prada Lorenzo Bertelli.
FOTOGALERIE: Skafandry od značky Prada
Samotná podoba kombinézy není nijak revoluční, podotýká agentura AFP, a podle agentury Reuters se příliš neodchyluje od toho, co již astronauti nosili.
Hlavní funkcí kombinézy je ochránit astronauti před extrémními vnějšími podmínkami, kterým budou vystavení při misích například na jižním pólu Měsíce, kde panují mimořádně nízké teploty. Tvůrci také slibují maximální komfort, díky kterému by se astronauti mohli pohybovat ve vnějších prostorech až osm hodin.
Základní konstrukce sondy Hera Evropské vesmírné agentury (ESA), kterou v pondělí vynesla do vesmíru raketa Falcon 6 společnosti Space X, vznikla v brněnské společnosti OHB Czechspace. Satelit má rozměry zhruba 1,6 krát 1,6 krát 1,7 metru, kromě technického vybavení nese také další dva malé satelity, řekl jednatel OHB Czechspace Vít Pavelec.
Kostru sondy Hera, která dnes vzlétla k Marsu, postavili v Brně
Enjoy
Kombinéza bude v provedení unisex, protože součástí mise Artemis III, jejímž cílem je vypravit lidskou posádku na Měsíc, bude i žena. Začátek mise NASA odhaduje na svém portálu na ne dříve než v září roku 2026.
Kombinéza AxEMU podle prohlášení společnosti Prada již prošla několika testy. V roce 2025 ji čekají další náročné zkoušky, aby ji NASA mohla schválit pro nasazení při příští cestu na Měsíc.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.