Ifo: Komponenty už se německým výrobců aut shánějí snáz. Ceny přesto drží vysoko

Nálada v německém automobilovém průmyslu se v květnu výrazně zlepšila. Výrobci aut nadále těží z vysokých prodejních cen a nečekají už žádné další výraznější potíže v souvislosti s válkou na Ukrajině. Vyplývá to z výsledků průzkumu, které zveřejnil mnichovský hospodářský institut Ifo.
Index očekávání v německém automobilovém průmyslu vzrostl na plus 38 bodů z dubnových minus 20,5 bodu. Zvýšil se rovněž index hodnotící současné podmínky, a to na 17,5 z 11,9 bodu.
Automobilka Škoda Auto začala v pondělí v Mladé Boleslavi stavět nové hlavní sídlo společnosti. Komplex budov, které ponesou název Laurin & Klement Kampus, bude postaven naproti dosavadnímu objektu vedení společnosti. Jeho dokončení je plánováno na druhou polovinu roku 2023, vznikne místo až pro 1700 zaměstnanců, uvedla automobilka. Kolik bude výstavba stát, firma neuvedla.
Škoda Auto začala stavět v Boleslavi nové hlavní sídlo, dostane jméno po otcích zakladatelích
Zprávy z firem
„Výrobci automobilů si nadále mohou stanovovat vysoké prodejní ceny a očekávají už jen malá omezení kvůli situaci na Ukrajině,“ uvedl šéf centra institutu Ifo pro průmyslovou ekonomiku Oliver Falck.
Automobilky si rovněž nadále chválí situaci v oblasti objednávek. „Navzdory přetrvávajícímu nedostatku polotovarů chtějí zvyšovat produkci,“ uvedl Falck.
Přijatá opatření umožňují v případě potřeby navýšení současného objemu výroby kabelových svazků až na dvojnásobek, oznámila automobilka.
Škoda Auto si po zkušenosti s Ukrajinou zajistila výrobu kabelů i v Maroku a Rumunsku
Zprávy z firem
Automobilový průmysl je nejvýznamnějším průmyslovým odvětvím v Německu. Loni podle vládních údajů utržil přes 411 miliard eur (deset bilionů korun) a pracovalo v něm téměř 786 tisíc lidí. Na německých výrobcích aut je závislá i řada českých podniků.