Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Iceland v Česku míří do insolvence. Neustál brexit a covid

Iceland
ČTK

Firma ICL Czech, která v Česku provozuje obchody britského řetězce Iceland, na sebe podala návrh na insolvenci. Důvodem je pandemie koronaviru, která zasáhla i prodej potravin a také brexit, jenž mimo jiné výrazně zvýšil náklady na dopravu zboží do Česka.

Reklama

Z návrhu na zahájení insolvenčního řízení, na který upozornil sever Aktuálně.cz, vyplývá, že Iceland má v Česku 135 věřitelů se splatnými peněžitými pohledávkami přesahující 38 milionů korun.

Prodejny začal řetězec v Česku podle serveru uzavírat v dubnu letošního roku. Zároveň ukončil provoz svého e-shopu, který spustil koncem roku 2020. Na svém webu Iceland uvádí ukončení provozu e-shopu, ale žádnou změnu o fungování deseti kamenných prodejen nezmiňuje. Návrh na insolvenci odmítl mluvčí Icelandu Petr Langmaier komentovat. V návrhu je zmíněno, že ukončen byl provoz šesti z 11 prodejen, „přičemž zbývající prodejny již nejsou schopny generovat tržby dostatečné k dalšímu provozu“.

Podle návrhu je úpadek zapříčiněn negativním stavem ekonomiky v důsledku pandemie covid-19, která zasáhla i odvětví maloobchodního prodeje potravin.

ilustrační obrázek

Dalibor Martínek: Sny o levné dovolené se rozplývají. Budeme šetřit na elektřinu

Distribuční energetické firmy začaly rozesílat dopisy. Není to pěkné čtení. Kromě zdvořilostní omáčky obsahují sdělení, že od poloviny roku zdraží silová energie. Ta přitom tvoří téměř polovinu celkové ceny elektřiny pro zákazníky. Lama energy, jeden z větších distributorů z Moravy, přiložil celý list tabulek. A také graf, podle kterého cena silové elektřiny za poslední dva roky vzrostla na trzích o šest set procent.

Přečíst článek

„Výrazně negativní vliv na výsledky podnikání navrhovatele pak mělo i ukončení členství Spojeného království Velké Británie a Severního Irska v Evropské unii (brexit), jehož důsledkem byl výrazný nárůst nákladů na dopravu zboží a další náklady na služby související s proclívání zboží, s tím související nutný nárůst cen sortimentu takto dovážených potravin, zpožďování dodávek, které nebyly z části uvolňovány pro unijní trh a tím značně ztížený nebo zcela nemožný dovoz potravin, představující klíčovou součást prodejního sortimentu navrhovatele,“ uvedla firma v návrhu na zahájení insolvenčního řízení.

Závazky má firma například vůči ČSOB, České správě sociálního zabezpečení nebo Finančnímu úřadu pro hlavní město Prahu. Podle návrhu má Iceland v Česku 82 zaměstnanců v pracovním poměru a 19 lidí na dohody.

V Británii má Iceland kolem 1000 prodejen. Na český trh vstoupil řetězec v roce 2014. Společnost založil v roce 1970 ve Velké Británii Malcolm Walker.

Birgir Jónsson

Šéf startupu nově létajícího do Prahy: Pasažéři si budou moci vymazání své uhlíkové stopy zaplatit

Islandské aerolinky Play jsou startupem, který má za sebou první rok činnosti, stále rozšiřuje flotilu i počet destinací, kam létá. V květnu to bude i Praha. Češi se tak na Island dostanou za méně než pět tisíc korun a s přestupem v Reykjavíku mohou za méně než 10 tisíc letět do USA. „Nízké ceny jsou naším mottem, takže toto nejsou jen časově omezené zaváděcí ceny,“ říká v rozhovoru pro newstream.cz CEO aerolinek Birgir Jónsson.

Přečíst článek

Obchod Marks & Spencer na Václavském náměstí v Praze

Český Marks & Spencer definitivně mění pobočky. Skončil s čerstvým zbožím

Mražené zboží a trvanlivé potraviny místo čedaru a skotského lososa. Brexit připravil Čechy o čerstvé britské potraviny.

Přečíst článek

Marks & Spencer, ilustrační foto

Marks & Spencer omezil prodej pánských obleků. Už před covidem o ně nebyl zájem

Britská maloobchodní společnost Marks & Spencer (M&S) už ve více než polovině ze svých 254 větších obchodů neprodává pánské obleky. Důvodem je koronavirová pandemie, která zrychlila trend k přechodu k volnočasovému oblečení, informuje server BBC.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme