Marks & Spencer omezil prodej pánských obleků. Už před covidem o ně nebyl zájem
Britská maloobchodní společnost Marks & Spencer (M&S) už ve více než polovině ze svých 254 větších obchodů neprodává pánské obleky. Důvodem je koronavirová pandemie, která zrychlila trend k přechodu k volnočasovému oblečení, informuje server BBC.
M&S uvedl, že preference mužů se už před koronavirem přesunuly k zájmu spíše o samostatné elegantní části oblečení, které se dají vzájemně kombinovat, jako plátěné kalhoty a trika. Covid-19 pak tento trend ještě urychlil, dodal ředitel pánské konfekce Wes Taylor. Nyní tak firma prodává pánské obleky jen ve 110 velkých obchodech.
Výzkumná společnost Kantar Group uvedla, že prodej pánských obleků v Británii za posledních pět let klesl o 2,3 milionu. Za rok do konce letošního července koupili muži dva miliony obleků, zatímco za rok do konce července 2017 jich bylo 4,3 milionu.
Mražené zboží a trvanlivé potraviny místo čedaru a skotského lososa. Brexit připravil Čechy o čerstvé britské potraviny. Český Marks & Spencer definitivně mění pobočky. Skončil s čerstvým zbožím
Zprávy z firem
Marks & Spencer zažil pokles prodeje obleků již v roce 2019, a to o sedm procent. V prvních dvou měsících pandemie, kdy miliony lidí musely pracovat z domova, firma prodala jen 7500 obleků, což byl ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku propad o 80 procent.
Taylor upozornil, že v době pandemie naopak výrazně vzrostl prodej šortek a běžeckých kalhot. Firma tak musela rychle přizpůsobit nabídku, aby více odpovídala rychle se měnících potřebám zákazníků. Po omezení koronavirových restrikcí a obnovení svateb sice poptávka po oblecích částečně stoupla, větší zájem je však o elegantní, stylové samostatné kusy oblečení, které lze nosit v různé kombinaci.
Kantar upozornil, že za posledních pět let se snížil také prodej dámských obleků, ale byl méně výrazný než u pánského profesionálního oblečení. Za rok do konce července ženy koupily 500 tisíc obleků, v roce 2017 to bylo 600 tisíc obleků.
Zakladatel Off-White Virgil Abloh je považován za klíčového muže současné módy a od roku 2018 je vlivným designérem v Arnaultově impériu LVMH.Miliardář Bernard Arnault koupil majoritu v módním brandu Off-White
Zprávy z firem
Pomyslný souboj na olympiádě v Tokiu probíhá také v oblasti oblečení jednotlivých výprav. Naskočily do něj slavné módní značky i firmy známých designérů a celebrit. Trendem jsou eco-friendly modely.Olympijská móda. To jsou Armani, Ralph Lauren i ekomodely
Enjoy
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?