Hackeři dostali Louis Vuitton do problémů. Ztrátu dat o VIP klientech prošetřují úřady

Hongkongský úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje červnový únik dat francouzské společnosti Louis Vuitton, který se dotkl přibližně 419 tisíc zákazníků. Informovala o tom v pondělí agentura Reuters. Data ve stejném měsíci unikla i v jihokorejské pobočce této firmy.
Francouzská centrála luxusní značky Louis Vuitton 13. června zaznamenala podezřelé aktivity ve svém počítačovém systému a 2. července zjistila, že se týkaly zákazníků v Hongkongu. Mezi uniklými daty byla jména, adresy bydliště, telefonní čísla, e-mailové adresy, údaje z pasů a historie nákupů zákazníků spolu s jejich preferencemi produktů.
Společnost o tom informovala minulý čtvrtek hongkongský Úřad komisaře pro ochranu osobních údajů. Ten následně zahájil vyšetřování její pobočky v této zvláštní administrativní oblasti Číny.
Louis Vuitton na žádosti agentury o komentář bezprostředně nereagovala.
Tato francouzská firma narušení systémů v červnu zaznamenala i v Jižní Koreji, kde unikly některé údaje o zákaznících. Týkalo se to ale jen kontaktních, ne finančních informací.
Lepší výsledky firma v účetní závěrce vysvětlila růstem počtu turistů.
Luxusu se v Česku daří. Módní značka Louis Vuitton tu loni vydělala 320 milionů
Zprávy z firem
Jiskra francouzské holdingové společnosti Kering a jejích značek se pomalu vytrácí, což se odrazilo na jejích hospodářských výsledcích. Ačkoli jsou některé segmenty pro zákazníky stále zajímavé, v případě Gucci a Yves Saint Laurent je situace jiná. Problémem není jen atraktivita kolekcí, ale i další faktory, které jsou mnohem složitější a ovlivňují celý sektor luxusního zboží. Zatímco mnohé značky hledají ten správný směr, jak se vypořádat s ekonomickými výzvami, konkurenční Hermès nadále posiluje.
Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Naznačil další těžký rok pro luxusní sektor
Trhy
Dior čelí útoku hackerů. Těm se podařilo odcizit osobní data zákazníků luxusního módního domu. Unikly adresy i telefonní čísla lidí, kteří nemají zrovna hluboko do kapsy. Bezpečnostní experti nyní varují před obvyklými triky podvodníků, kteří by se mohli pokusit obětem vyluxovat jejich účty.
Dior napadli hackeři. Experti radí, jak neskončit s vyluxovaným účtem
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.