Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dior napadli hackeři. Experti radí, jak neskončit s vyluxovaným účtem

Vnímání luxusu se mění: prestiž nahrazuje minimalismus a zásady
iStock
 nst
nst

Dior čelí útoku hackerů. Těm se podařilo odcizit osobní data zákazníků luxusního módního domu. Unikly adresy i telefonní čísla lidí, kteří nemají zrovna hluboko do kapsy. Bezpečnostní experti nyní varují před obvyklými triky podvodníků, kteří by se mohli pokusit obětem vyluxovat jejich účty.

Hackeři nikdy nespí. O tom se tento týden přesvědčily kyptoměnová burza Coinbase i značka s luxusní módou Dior, či řada britských firem včetně Marks & Spencer a Co-op. Coinbase už dokonce vyčíslila škodu z útoku na astronomických 180 až 400 milionů dolarů (8,9 miliardy korun). Dior zatím pouze klidní situaci informací, že nedošlo k úniku finančních informací klientů. 

Hackeři tak pravděpodobně získali osobní údaje některých zákazníků Dioru, včetně jména, pohlaví, telefonního čísla, e-mailové adresy, poštovní adresy a historie nákupů. Není stále zřejmé, kolika zákazníků a ze kterých zemí se únik týká.

Podobné úniky dat jsou velmi nebezpečné a zákazníci by nyní měli být mimořádně opatrní, varují bezpečnostní experti. Podvodníci totiž mohou využít ukradená data k cíleným phishingovým útokům, které budou napodobovat Dior.

„Může se jednat o podvodné zprávy se žádostmi o resetování hesla, aktualizaci kontaktních údajů nebo falešná potvrzení o nákupu. To jsou běžné taktiky, které kyberzločinci v podobných případech používají, aby přiměli oběť kliknout na škodlivé odkazy,“ říká David Řeháček, Head of Marketing EEMEA z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Jelikož je Dior luxusní značka, existuje také vyšší riziko, že podvodníci budou rozesílat falešné promo akce, slevové kódy nebo exkluzivní nabídky, aby zákazníky nalákali na své triky.

„Každý, kdo v poslední době komunikoval s touto značkou, by měl být k podobným zprávám, včetně SMS, podezíravý, neklikat na odkazy a nezadávat přihlašovací údaje na webových stránkách třetích stran. Vždy je potřeba navštívit oficiální stránky napřímo a neklikat na zaslané odkazy,“ uzavírá varováním Řeháček.

Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Naznačil další těžký rok pro luxusní sektor

Jiskra francouzské holdingové společnosti Kering a jejích značek se pomalu vytrácí, což se odrazilo na jejích hospodářských výsledcích. Ačkoli jsou některé segmenty pro zákazníky stále zajímavé, v případě Gucci a Yves Saint Laurent je situace jiná. Problémem není jen atraktivita kolekcí, ale i další faktory, které jsou mnohem složitější a ovlivňují celý sektor luxusního zboží. Zatímco mnohé značky hledají ten správný směr, jak se vypořádat s ekonomickými výzvami, konkurenční Hermès nadále posiluje.

Přečíst článek

Prada se blíží k převzetí konkurenta Versace za 1,5 miliardy eur

Italský luxus posílí. Prada se blíží k převzetí Versace za 1,5 miliardy eur

Módní dům Prada se přibližuje k dohodě o koupi konkurenční značky Versace, kterou vlastní holding Capri. Ten dle zdrojů souhlasí s cenou téměř 1,5 miliardy eur, píše Bloomberg. Akcie Prady v reakci vzrostly až o 4,1 procenta. 

Přečíst článek

Giorgio Armani oslavil devadesát. A čelí vyšetřování kvůli vykořisťování zaměstnanců

Králové luxusu Armani i Arnault čelí vyšetřování kvůli vykořisťování

Některé firmy ze skupiny Armani a některé firmy ze skupiny Dior ovládané koncernem LVMH vyšetřuje italský antimonopolní úřad kvůli možnému vykořisťování zaměstnanců v dodavatelském řetězci.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme