Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ford pozastavil plány na výstavbu závodu za miliardy dolarů, kde má vyrábět baterie

Ford pozastavil plán na závod, kde měl vyrábět baterie s čínskou technologií
ČTK
 ČTK

Automobilka Ford pozastavila plán na výstavbu nového závodu v Michiganu, kde chtěla vyrábět baterie pro elektromobily za použití čínské technologie. Automobilka musí znovu zvážit, zda by byla výroba konkurenceschopná, píší americká média.

Reklama

Rozhodnutí kritizují odbory, podle kterých Ford oznámil své rozhodnutí v souvislosti s probíhající stávkou v amerických automobilkách. Spolupráce s čínskou společnosti CATL se nelíbila některým americkým politikům.

Plán na výstavbu závodu u města Marshall oznámil Ford letos v únoru. Investice do vzniku nové továrny měla činit 3,5 miliardy dolarů (80 miliard korun) a závod měl zaměstnávat 2500 lidí. Výroba měla začít v roce 2026. Výroba baterií měla používat technologie čínské společnosti CATL.

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.

Jahn: Vietnam je pro Škodu brána do jihovýchodní Asie. Na řadě je Thajsko či Malajsie

Automobilka Škoda Auto zvažuje po zahájení prodejů na vietnamském trhu vstup i do Thajska, Malajsie nebo Indonésie. Novými odbytišti chce nahradit výpadek prodejů v Číně a v Rusku. Novinářům to během otevření prvního vietnamského dealerství v Hanoji řekl člen představenstva Škody Martin Jahn.

Přečíst článek

„Pozastavujeme práce a omezujeme výdaje na budování projektu u (města) Marshall do doby, než si budeme jistí, že budeme schopni provozovat závod konkurenceschopně,“ uvedl mluvčí automobilky Fort T.R.Reid. Podle něj musí vedení společnosti zvážit celou řadu faktorů, než rozhodne o budoucnosti nového závodu.

Rozhodnutí kritizoval americký odborový svaz zaměstnanců v automobilovém průmyslu UAW, který vede souběžnou stávku ve třech největších amerických automobilkách. Vedle Fordu se jedná o General Motors a Stellantis. Podle šéfa UAW Shawna Faina je rozhodnutí „sotva skrytou hrozbou“ zrušení pracovních míst. „Velké trojce (trojice největších automobilek v USA) nestačí, že zavřela v uplynulých 20 letech 65 závodů, nyní nám vyhrožuje, že zavře i továrny, které ještě neotevřely,“ uvedl Fain.

Kia chce čelit cenové válce nejmenším, elektrickým jednomístným autem. No, autem - to je možná silné slovo

FOTOGALERIE: Kia čelí cenové válce elektrickým jednomístným autem. No, autem - možná silné slovo

Cenová válka v automobilové velmoci Jižní Koreji přiměla tamní automobilku oprášit dřívější, ovšem tehdy nepříliš úspěšný model elektrického miniauta Ray. Cena vozítka, které se bude prodávat i v jednosedadlové verzi, bude začínat na 20 tisících dolarech, uvedla agentura Bloomberg. Podívejte se ve fotogalerii níže.

Přečíst článek

Spolupráce s čínskou CATL však již dříve vzbudila kritiku mezi americkými politiky. Spojené státy soutěží s Čínou v klíčových technologiích, mezi kterými jsou i baterie pro elektromobily. Republikán Marco Rubio například o rozhodnutí Fordu používat technologie čínské firmy řekl, že přinese „největšího geopolitického soupeře Ameriky do jejího srdce“.

Ford plánuje spustit dvě továrny na výrobu baterií pro elektromobily ve státech Kentucky a Tennessee. Na tomto projektu spolupracuje s jihokorejskou firmou SK Innovations.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme