Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

FOTOGALERIE: Kia čelí cenové válce elektrickým jednomístným autem. No, autem - možná silné slovo

Kia chce čelit cenové válce nejmenším, elektrickým jednomístným autem. No, autem - to je možná silné slovo
Kia Corp.
Dušan Kütner

Cenová válka v automobilové velmoci Jižní Koreji přiměla tamní automobilku oprášit dřívější, ovšem tehdy nepříliš úspěšný model elektrického miniauta Ray. Cena vozítka, které se bude prodávat i v jednosedadlové verzi, bude začínat na 20 tisících dolarech, uvedla agentura Bloomberg. Podívejte se ve fotogalerii níže.

Reklama

Nejnovějším elektrickým vozidlem společnosti Kia je druhá generace maličkého modelu Ray – vycházejícího původně z modelu Picanto – se sedadlem pro jednu osobu v nejmenší konfiguraci a jeho cena v Jižní Koreji tomu odpovídá.

Podívejte se, jak elektrické miniauto vypadá:

Model Ray, začínající na zhruba 20 tisících dolarech (asi 456 tisíc korun), je nejlevnějším osobním vozem Kia na baterie. Je to také nejnovější nabídka v rostoucí cenové válce mezi elektromobily v Koreji, kde startupy, online nákupy a dovoz z Číny poskytují ještě levnější možnosti, uvedl Bloomberg.

Ray je průkopníkem v historii automobilky Kia

První generace modelu Ray byla představena již v roce 2011 a byl to první elektromobil společnosti Kia. A zájem o druhou generaci napovídá, že se firma rozhodla správně. Za tři týdny od oznámení, že jej automobilka brzy uvede na trh, si elektorvozítko objednalo šest tisíc zájemců – o polovinu více, než byl cíl automobilky.

Japonský Aspark Owl stojí neuvěřitelných 3,5 milionu dolarů.

Zapomeňte na Teslu. Tohle jsou nejluxusnější elektromobily světa

Zatímco Tesla Elona Muska ceny svých modelů snižuje, jiné značky sázejí na opačnou strategii. A podobně jako na Bugatti Veyron mají jen ti skutečně nejbohatší, v kategorii elektromobilů již existují klenoty, které si obyčejný smrtelník nikdy nedopřeje. Ostatně třeba takový vůz Aspark Owl stojí podle portálu TopSpeed na 3,5 milionu dolarů, tedy podle aktuálního kurzu více než 77 milionů korun. Navíc jich je pouhých 50.

Přečíst článek

Jednomístnou verzi lze koupit za zhruba 27 milionů wonů, 20 500 dolarů. Ještě levnější je v Soulu, kde dotace na rozvoj elektromobility snižují cenu na 16 tisíc dolarů (asi 365 tisíc korun). Čtyřmístný model má cenu o něco vyšší a vyjde až na 29,55 milionu wonů (zhruba 510 tisíc korun).

Dojezd 200 kilometrů 

Se dojezdem zhruba 200 kilometrů na jedno nabití je určen pro spotřebitele žijící ve městech se zavedenou nabíjecí infrastrukturou. S rychlou nabíječkou trvá přechod z 10 procent nabití na 80 procent asi 40 minut, uvedla Kia. Ray má 35,2 kilowatthodinovou lithium-železo-fosfátovou (LFP) baterii, která je levnější než články na bázi niklu, které elektroautům umožňují vyšší reálný dojezd. Jméno dodavatele baterií Kia nezveřejnila.

Kia tak přidává plyn v závodu o levnější "čistá" auta, protože inflace a vyšší úrokové sazby brzdí spotřebitelský sektor. To ohrožuje sesterské jihokorejské společnosti Hyundai a Kia, které mají 80procentní podíl na domácím trhu. 

JIhokorejská automobilka Kia investuje více než 200 milionů USD (4,3 miliardy Kč) do rozšíření závodu v americkém státě Georgia, ve kterém chce montovat elektromobily. V příštím roce zde hodlá zahájit výrobu svého elektrického sportovně-užitkového vozu EV9 (na snímku).

Nový Klondike pro elektromobily. Kia v americké Georgii investuje další miliardy

Jihokorejská automobilka Kia investuje více než 200 milionů dolarů (4,3 miliardy korun) do rozšíření závodu v americkém státě Georgia, ve kterém chce montovat elektromobily. V příštím roce zde hodlá zahájit výrobu svého elektrického sportovně-užitkového vozu EV9, oznámila automobilka.

Přečíst článek

Model automobilky Atto 3 na autosalonu v Bruselu v lednu 2023.

Čínská automobilka BYD dobývá svět. V prodejích předstihla Mercedes i BMW

Čínský výrobce elektromobilů BYD se poprvé dostal mezi deset největších automobilek světa z hlediska prodeje, předstihl tak německé automobilky Mercedes-Benz i BMW. Informoval o tom japonský hospodářský deník Nikkei Asia, podle kterého tím čínská firma ukazuje, že elektromobily mění podobu automobilového průmyslu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme