Stěhovat se nemusíte, dáme vám tryskáč. Nový šéf Starbucks si vyjednal skvělé benefity a je pod palbou kritiky
Benefity nového šéfa společnosti Starbucks sklízí kritiku na sociálních sítích. Vyšlo totiž najevo, že Brain Niccol, má do sídla firmy v Seattlu ze svého domu v Kalifornii cestovat každý den, a to firemním tryskáčem.
Niccol má do funkce šéfa řetězce kaváren nastoupit 9. září a firma si jeho schopností evidentně váží. Má za sebou úspěšně zvládnutou éru v mexickém fast foodovém řetězci Chipotle. Podařilo mu zvládnout krizi po vypuknutí epidemie otrav jídlem i zvýšit zisky.
Ve Starbucks ho čeká skvělé finanční ohodnocení, roční plat ve výši 1,6 milionu dolarů, bonusy ve výši až 7,2 milionu dolarů a dalších 23 milionů dolarů ročně v akciích firmy. A vyjednal si i výjimečné benefity, nemusí se stěhovat do města, kde společnost sídlí. K dispozici dostane firemní tryskáč, a to i pro soukromé účely. Navíc mu firma v místě bydliště, v Kalifornii, zřídí kancelář. Upozornil na to server BBC.
Nově jmenovaný šéf se právě kvůli dennímu cestování firemním letadlem z Newport Beach v Kalifornii do sídla firmy v Seattlu dostal pod palbu kritiky. Let je totiž dlouhý téměř dva tisíce kilometrů a tak diskuse na sociálních sítích upozorňují na rozpor mezi veřejným postojem společnosti k ekologickým otázkám a životním stylem jejích vrcholných manažerů.
„To je hezké... dobré podmínky pro špičkové talenty! Ale doufám, že od Starbucks neuvidíme příliš mnoho nových reklam souvisejících s „udržitelností“ a „životním prostředím,“ uvedl jeden z uživatelů sítě X.
Ze zprávy, kterou v roce 2021 zveřejnila Organizace spojených národů, vyplývá, že jedno procento nejbohatších lidí na světě vyprodukuje dohromady dvojnásobek emisí uhlíku než 50 procent nejchudších.
Americké společnosti Coca-Cola a Starbucks požádaly o opětovné zaregistrování svých ochranných známek v Rusku. Chtějí tak ochránit svá práva na duševní vlastnictví poté, co v roce 2022 v reakci na invazi Moskvy na Ukrajinu zemi opustily. Uvedl to ruský list Vedomosti.
Žádná Coca-Cola či Starbucks v Rusku. Značky předcházejí „patentové“ loupeži
Zprávy z firem
Kavárenský řetězec se rozhodl problémům s akcionáři čelit výměnou svého šéfa. Zachránit ho má fastfoodový matador Brian Niccol.
Starbucks má problémy, supi se slétají. Poradí si s nimi nový šéf? Zkušený je na to dost
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.