Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Žádná Coca-Cola či Starbucks v Rusku. Značky předcházejí „patentové“ loupeži

Řetězec Starbucks po exitu společnosti z Ruska se přejmenoval na Stars Coffee
Profimedia
 ČTK

Americké společnosti Coca-Cola a Starbucks požádaly o opětovné zaregistrování svých ochranných známek v Rusku. Chtějí tak ochránit svá práva na duševní vlastnictví poté, co v roce 2022 v reakci na invazi Moskvy na Ukrajinu zemi opustily. Uvedl to ruský list Vedomosti.

Coca-Cola podala v dubnu tři žádosti o ochrannou známku, uvedl list s odkazem na dokumenty na internetových stránkách ruské agentury pro duševní vlastnictví Rospatent. Starbucks podal v Rusku koncem května osm podobných žádostí.

„Duševní vlastnictví má pro firmu Coca-Cola vysokou hodnotu a důležitost a neustále podnikáme kroky k posílení a zhodnocení těchto aktiv po celém světě,“ uvedla Coca-Cola v prohlášení zaslaném agentuře Reuters. „Naše žádosti v Rusku mají za cíl zachovat naše práva k ochranným známkám.“

Řada západních firem zůstává v Rusku navzdory dřívějším plánům na odchod

Většina západních firem je stále v Rusku. Když odejdeme, vezmou si naše značky, obávají se

Řada západních podniků, včetně firem Avon Products, Air Liquide a Reckitt, stále zůstává v Rusku, a to navzdory dříve ohlášeným plánům na odchod z tohoto trhu. Důvodem jsou rostoucí překážky pro opuštění Ruska, ale i fakt, že aktivita ruských spotřebitelů se zotavuje. Informuje o tom na svých internetových stránkách list Financial Times.

Přečíst článek

„Starbucks běžně podává žádosti o ochranné známky po celém světě, aby ochránil svoji značku,“ uvedla firma.

Podobné žádosti podaly po ukončení činnosti v Rusku i další západní firmy, jako švédský nábytkářský gigant IKEA.

Starbucks měl kdysi v Rusku 130 provozoven a téměř 2000 zaměstnanců. Prodej svých aktivit zde dokončil v červnu 2023. Nový majitel řetězec znovu otevřel pod názvem Stars Coffee.

Coca-Cola oficiálně zastavila v Rusku prodej svých hlavních značek Coca-Cola, Sprite a Fanta. Její bývalá ruská divize se přejmenovala na Multon Partners a prodává produkty značky Dobryj Cola.

Putinovi na tiskové konferenci položil dotaz jeho digitální dvojník

Putin velmi úspěšně oškubává západní firmy, které opouštějí Rusko

Odchod západních firem z ruského trhu měl podkopat ruskou ekonomiku. Místo toho přihrál Kremlu a lidem kolem Putina miliardové majetky.

Přečíst článek

Danone plánuje prodat své ruské aktivity byznysmenovi napojenému na Čečensko

Francouzská potravinářská společnost Danone plánuje prodat své ruské aktivity podnikateli napojenému na Čečensko. S odkazem na své zdroje a zhlédnuté dokumenty to napsal britský deník Financial Times (FT).

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme