Žádná Coca-Cola či Starbucks v Rusku. Značky předcházejí „patentové“ loupeži

Americké společnosti Coca-Cola a Starbucks požádaly o opětovné zaregistrování svých ochranných známek v Rusku. Chtějí tak ochránit svá práva na duševní vlastnictví poté, co v roce 2022 v reakci na invazi Moskvy na Ukrajinu zemi opustily. Uvedl to ruský list Vedomosti.
Coca-Cola podala v dubnu tři žádosti o ochrannou známku, uvedl list s odkazem na dokumenty na internetových stránkách ruské agentury pro duševní vlastnictví Rospatent. Starbucks podal v Rusku koncem května osm podobných žádostí.
„Duševní vlastnictví má pro firmu Coca-Cola vysokou hodnotu a důležitost a neustále podnikáme kroky k posílení a zhodnocení těchto aktiv po celém světě,“ uvedla Coca-Cola v prohlášení zaslaném agentuře Reuters. „Naše žádosti v Rusku mají za cíl zachovat naše práva k ochranným známkám.“
Řada západních podniků, včetně firem Avon Products, Air Liquide a Reckitt, stále zůstává v Rusku, a to navzdory dříve ohlášeným plánům na odchod z tohoto trhu. Důvodem jsou rostoucí překážky pro opuštění Ruska, ale i fakt, že aktivita ruských spotřebitelů se zotavuje. Informuje o tom na svých internetových stránkách list Financial Times.
Většina západních firem je stále v Rusku. Když odejdeme, vezmou si naše značky, obávají se
Zprávy z firem
„Starbucks běžně podává žádosti o ochranné známky po celém světě, aby ochránil svoji značku,“ uvedla firma.
Podobné žádosti podaly po ukončení činnosti v Rusku i další západní firmy, jako švédský nábytkářský gigant IKEA.
Starbucks měl kdysi v Rusku 130 provozoven a téměř 2000 zaměstnanců. Prodej svých aktivit zde dokončil v červnu 2023. Nový majitel řetězec znovu otevřel pod názvem Stars Coffee.
Coca-Cola oficiálně zastavila v Rusku prodej svých hlavních značek Coca-Cola, Sprite a Fanta. Její bývalá ruská divize se přejmenovala na Multon Partners a prodává produkty značky Dobryj Cola.
Odchod západních firem z ruského trhu měl podkopat ruskou ekonomiku. Místo toho přihrál Kremlu a lidem kolem Putina miliardové majetky.
Putin velmi úspěšně oškubává západní firmy, které opouštějí Rusko
Money
Francouzská potravinářská společnost Danone plánuje prodat své ruské aktivity podnikateli napojenému na Čečensko. S odkazem na své zdroje a zhlédnuté dokumenty to napsal britský deník Financial Times (FT).
Danone plánuje prodat své ruské aktivity byznysmenovi napojenému na Čečensko
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.