Starbucks má problémy, supi se slétají. Poradí si s nimi nový šéf? Zkušený je na to dost
Kavárenský řetězec se rozhodl problémům s akcionáři čelit výměnou svého šéfa. Zachránit ho má fastfoodový matador Brian Niccol.
Třetí rok, třetí šéf
Globální kavárenský gigant Starbucks jmenoval novým generálním ředitelem současného šéfa Chipotle Mexican Grill Briana Niccola. Postu by se měl ujmout 9. září. Jde již o třetího šéfa Starbucksu za poslední dva a půl roku.
Náhlá změna vedení řetězce kaváren má pozvednout skomírající byznys a uklidnit aktivistické investory, kteří se v poslední době na společnost kvůli jejím potížím slétli. Podíl ve Starbucksu nakoupily společnosti Elliott Investment Management a Starboard Value.
Americký řetězec kaváren Starbucks v úterý jmenoval novým generálním ředitelem Briana Niccola. Firma to uvedla na svém webu. Niccol od roku 2018 stál v čele řetězce rychlého občerstvení Chipotle Mexican Grill. Na zprávu akcie kavárenského řetězce reagovaly růstem, zavřely se ziskem téměř 25 procent. Naopak akcie Chipotle odepsaly asi 7,5 procenta.Starbucks má nového šéfa. Investoři zaplesali, akcie firmy prudce posílily
Zprávy z firem
Nejlepší týden pro akcie
Současný šéf Starbucks Laxman Narasimhan odstoupil z funkce CEO i předsedy představenstva. Necelý rok a půl vedl modernizaci Starbucksu a byl pečlivě vybraným nástupcem Howarda Schultze, vlivného podnikatele, který z kavárenského řetězce udělal globální fenomén. A byl to právě Schultz, který v poslední době svého nástupce veřejně kritizoval.
Investoři na výměnu šéfa reagovali s nadšením, akcie Starbucksu tak tento týden posílily o 20 procent, což je nejrychlejší růst od uvedení společnosti na burzu v roce 1992. Naopak akcie Chipotle na odchod svého dosavadního šéfa reagovaly osmiprocentním propadem.
Americké společnosti Coca-Cola a Starbucks požádaly o opětovné zaregistrování svých ochranných známek v Rusku. Chtějí tak ochránit svá práva na duševní vlastnictví poté, co v roce 2022 v reakci na invazi Moskvy na Ukrajinu zemi opustily. Uvedl to ruský list Vedomosti.Žádná Coca-Cola či Starbucks v Rusku. Značky předcházejí „patentové“ loupeži
Zprávy z firem
Machr přes krizové řízení
Brian Niccol opouští kormidlo Chipotle po šesti letech. Během jeho „vlády“ řetězec rychlého mexického občerstvení téměř zdvojnásobil své tržby. Cena akcií společnosti se od jeho příchodu na začátku roku 2018 zvýšila zhruba o 800 procent.
Velká část tohoto růstu pramenila z Niccolova zaměření na otevírání dalších drive through restaurací a rozšiřování věrnostního programu fastfoodového řetězce.
Před nástupem do Chipotle strávil Niccol tři roky jako šéf společnosti Taco Bell, tedy dalšího tortillového rychlého občerstvení. Tam představil nové položky menu, prodal obchody franšízantům a zaměřil se na mobilní objednávky, což je přístup, který později přenesl i do Chipotle.
V Taco Bell Niccol předvedl také svoji schopnost vylepšit reputaci značky. V roce 2011 fastfood čelil žalobě, že jeho masová směs není dostatečně masová. Niccol nakopl komunikaci značky na sociálních sítích a tato strategie vedla k tomu, že žaloba byla nakonec stažena a reputace značky zachráněna.
Niccol tak za svou kariéru nejednou ukázal, že umí najít cestu z krizí. A na to spoléhá i Starbucks. Tak snad nepřepočítal a Niccol nepřecenil své schopnosti.
Investiční skupina Progresus do svého portfolia zařazuje další tradiční český podnik: výrobce skleněných tvárnic Vitrablok se 112letou historií. Její nabídka v mezinárodním tendru na odkup závodu, který se ocitl v insolvenci, byla věřitelským výborem jednomyslně schválena jako nejvýhodnější pro majetkovou podstatu a světoznámá značka Seves Glass Block se tak stává součástí skupiny Progresus.Zrůst a spol. zachraňují výrobce luxferů. První investicí bude sklářská vana
Zprávy z firem
Při procházce ulicemi Šanghaje člověk zjistí, že místní kavárenská kultura je nepřehlédnutelná. V čínském finančním centru je tolik kaváren, že jich má teď Šanghaj podle tvrzení vlády nejvíce ze všech měst na světě. Napsal to server BBC.Finance a kavárny. Šanghaj bojuje o první příčku
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.