Česká zbrojovka se přejmenovala na Colt CZ
                            CZG – Česká zbrojovka Group změnila svůj název na Colt CZ Group SE (Colt CZ). Amerického výrobce zbraní přitom koupila už loni.
„Tato změna souvisí s akvizicí společnosti Colt, kterou jsme uskutečnili v loňském roce, a s integračním procesem. Změnou názvu vyzdvihujeme obě naše klíčové značky, zvyšujeme povědomí o nové, rozšířené skupině a podtrhujeme náš dlouhodobý vztah a závazek vůči oběma klíčovým značkám,“ uvedl Jan Drahota, předseda představenstva skupiny Colt CZ.
Koupi Coltu dokončila Zbrojovka loni v květnu. Z dříve zveřejněných smluvních podmínek vyplývá, že stoprocentní podíl v Coltu získala CZG za 220 milionů dolarů (4,7 miliardy korun) v hotovosti a dále za 1 098 620 nově vydaných kmenových akcií CZG.
Analytik společnosti Natland Petr Bartoň považuje přejmenování společnosti za poměrně standardní pokračování vývoje značky po loňské fúzi s firmou Colt. „Česká zbrojovka tím potvrdila svou mezinárodní tvář a v souvislosti s tím je bontonem doby, že se používají v mezinárodním brandingu buď zkratky v původním jazyce, nebo angličtině libozvučnější slova,“ uvedl Bartoň.
Za dobrými výsledky stojí mimo jiné akvizice legendární americké firmy Colt. Slavné jméno ponese nyní celá společnost. Její vedení navrhne dividendu ve výši 25 korun na akcii. Výsledky hospodaření povzbudily investory. Cenné papíry Zbrojovky na pražské burze zakončily čtvrteční seanci růstem o víc než tři procenta na 612 korun za akcii.
	Jan Drahota z České zbrojovky: Loňské zisky byly rekordní. Přejmenujeme se na Colt CZ
		Zprávy z firem
		
V případě Colt CZ Group SE se podle něj mohou mísit oba faktory. „Česká zbrojovka je v angličtině nevyslovitelná, její zkratka CZ je neodlišitelná od značky země, a značka Colt je natolik mezinárodně slavná, že by byla škoda ji nevyužít,“ dodal Bartoň. Propojení českého a anglosaského zbrojařství má navíc podle něj dávnou tradici. „Jedna z nejslavnějších pušek druhé světové války BREN vznikla spojením názvu mateřských zbrojovek v Brně a Enfieldu na severu Londýna,“ dodal.
Colt CZ Group SE je společně se svými dceřinými společnostmi jedním z předních světových výrobců ručních palných zbraní pro ozbrojené složky, osobní obranu, lov, sportovní střelbu a další komerční využití. Součástí skupiny Colt CZ jsou společnosti Colt’s Manufacturing Company, Česká zbrojovka, Colt Canada Corporation, CZ-USA, 4M Systems a CZ Export Praha. Colt CZ rovněž drží menšinový podíl ve společnosti Spuhr i Dalby, švédském výrobci optických montážních řešení pro zbraně.
Jeden z největších světových výrobců munice Sellier & Bellot loni zvýšil tržby i zisk. Pomohly k tomu mimo jiné americké volby a debata o omezování držení zbraní v USA či zisk tří velkých zakázek. Tržby stouply o 2,1 procenta na 4,4 miliardy korun, čistý zisk pak o 6,9 procenta na 895,2 milionu korun. I přes výpadek výroby a omezení možností prodeje kvůli pandemii covid-19 jsou výsledky výroby a prodeje nejvyšší v historii, uvedla firma ve výroční zprávě. Loni se přitom dařilo celému světovému zbrojařskému trhu.
	Zbrojařská Sellier & Bellot loni zvýšila tržby i zisk. Pomohly i americké volby
		Zprávy z firem
		
Své produkty prodává Colt CZ především pod značkami Colt, CZ (Česká zbrojovka), Colt Canada, CZ-USA, Dan Wesson a 4M Systems. Colt CZ má své sídlo v České republice a výrobní kapacity v České republice, ve Spojených státech a v Kanadě. Zaměstnává více než 2000 lidí v České republice, USA, Kanadě, Německu a Švédsku.
Holding vykázal za loňský rok výnosy 10,7 miliardy korun. Meziročně byly vyšší o 56,7 procenta. Upravený čistý zisk skupiny po zdanění vzrostl ve srovnání s rokem 2020 o 71,6 procenta na 1,161 miliardy korun. Loňské hospodářské výsledky byly rekordní. Představenstvo navrhne valné hromadě výplatu dividendy 25 korun. Letos skupina očekává další růst výnosů.
Holding CZG - Česká zbrojovka Group SE (CZG) vykázal za první letošní pololetí výnosy 4,7 miliardy korun. Jde o meziroční nárůst o 40,6 procenta. Čistý zisk meziročně vzrostl o 54 procent na 587,9 milionu korun.
	Česká zbrojovka za hranicemi boduje, hlásí překotný růst tržeb i zisku
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.