Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Colt CZ koupil švýcarského výrobce munice a technologií. I s řadou patentů

Ukázka z produkce Colt CZ Group při testech v Kanadě.
Colt CZ Group, se svolením
 ČTK

Zbrojařská skupina Colt CZ Group SE (Colt CZ) koupila švýcarského výrobce munice a technologií pro ozbrojené složky swissAA Holding AG. Ve společnosti nabyla stoprocentní podíl, hodnotu transakce nezveřejnila. Akvizice byla financována ze stávajících hotovostních zdrojů Colt CZ včetně prostředků z nedávné emise dluhopisů, uvedli zástupci holdingu.

Reklama

Podle generálního ředitele a předsedy představenstva Colt CZ Jana Drahoty je swissAA Holding referenčním výrobcem munice se sídlem ve Švýcarsku a partnerem švýcarských, belgických, německých a dalších zákazníků z řad ozbrojených složek.

Výroba v jednom ze závodů Colt CZ Group

Colt za čtvrtletí prodal méně zbraní a trápí ho silná koruna. Ale čistý zisk zbrojovka zvýšila

Colt CZ Group SE (Colt CZ) zaostal v prvním čtvrtletí za očekáváním analytiků, holding vykázal výnosy tři miliardy korun. Meziročně byly nižší o 15,2 procenta, a to kvůli poklesu prodeje zbraní nebo dopadům přepočtu z cizích měn. Čistý zisk zbrojařské skupiny dosáhl za tři měsíce roku 587,8 milionu korun, ve srovnání se stejným obdobím loni vzrostl o 7,9 procenta. Vyplývá to z konsolidovaných neauditovaných finančních výsledků holdingu, které dnes Colt CZ zveřejnil v tiskové zprávě.

Přečíst článek

Tato akvizice je součástí naší dlouhodobé růstové strategie nejen v segmentu ručních palných zbraní, ale rovněž v souvisejících odvětvích, kdy munice je přirozeným doplňkem k našim hlavním výrobkům. Jsem si jistý, že špičkový výzkum a vývoj a výrobní schopnosti společnosti swissAA Holding přinesou nové příležitosti pro Colt CZ Group na trhu ozbrojených složek," uvedl Drahota.

Firma vlastní řadu patentů 

SwissAA je výrobcem munice a technologií pro ozbrojené složky specializující se na malorážové střelivo 5,56 milimetru, 7,62 milimetru, devět milimetrů a 12,7 milimetru a rovněž náboje do podvěsného granátometu o ráži 40 milimetrů. Holding tvoří několik stoprocentně vlastněných dceřiných společností se sídlem ve Švýcarsku a Maďarsku, společnost také vlastní řadu patentů na munici.

Ruský útok na Ukrajinu zvýšil zájem o vojenský materiál, Strnadova CSG hlásí rekordní výsledky i investice.

Válka vynáší. Strnadova CSG hlásí rekordní výsledky i investice

Na více než dvojnásobek loni meziročně stoupl hrubý provozní zisk (EBITDA) průmyslově-technologického holdingu Czechoslovak Group (CSG), když dosáhl zhruba 5,62 miliardy korun. Tržby skupiny podle konsolidovaných výsledků vzrostly o tři čtvrtiny na 24,93 miliardy. Na růstu se podle skupiny podílela válka na Ukrajině, která začala loni v únoru. Do CSG patří totiž mimo jiné firmy ze zbrojního a obranného průmyslu.

Přečíst článek

Holding Colt CZ je předním světovým výrobcem ručních palných zbraní pro ozbrojené složky, osobní obranu, lov, sportovní střelbu a další komerční využití. Své produkty prodává především pod značkami Colt, CZ (Česká zbrojovka), Colt Canada, CZ-USA, Dan Wesson, Spuhr a 4M Systems. Skupina má sídlo v České republice a výrobní kapacity v ČR, USA, Kanadě a Švédsku. Zaměstnává více než 2000 lidí v ČR, USA, Kanadě, Německu a Švédsku.

Skupina je ze 76 procent vlastněna holdingem Česká zbrojovka Partners SE, zbývajících 24 procent tvoří veřejně obchodované akcie. Loni vykázala rekordní výnosy téměř 14,6 miliardy korun. Upravený čistý zisk holdingu byl po zdanění bezmála 2,3 miliardy korun.

CSG miliardáře Michala Strnada uzavřela obří akvizici italského výrobce munice Fiocchi Group.

Strnadova CSG ovládla italského výrobce munice

Holding Czechoslovak Group (CSG) miliardáře Michala Strnada koupil většinový podíl v italském podniku Fiocchi Munizioni. Jde o předního výrobce malorážové munice. Cena transakce zůstala tajná. Podle CSG jde ale o největší zahraniční investici v historii českého obranného průmyslu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme