Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Brusel zahájil další řízení s čínskou sítí TikTok. Bojí se závislosti uživatelů

Brusel zahájil další řízení s čínskou sítí TikTok. Bojí se závislosti uživatelů
Profimedia
 ČTK

Evropská komise (EK) zahájila další řízení s čínskou sociální sítí pro sdílení krátkých videí TikTok, a to v souvislosti se spuštěním její nové aplikace TikTok Lite ve Francii a Španělsku. Pohrozila zastavením jednoho z klíčových prvků této aplikace kvůli obavám z jeho negativních dopadů na duševní zdraví uživatelů.

Reklama

Nové řízení se týká systému úkolů a odměn, kterým se aplikace TikTok Lite snaží podporovat své používání. Uživatelé v rámci tohoto systému dostávají body za plnění určitých úkolů, například sledování videí či zvaní přátel. Komise se obává, že systém byl spuštěn bez předchozího pečlivého posouzení a minimalizace rizik, a to zejména v oblasti závislosti uživatelů. Domnívá se, že „existuje riziko vážného poškození duševního zdraví uživatelů”.

Brusel už minulý týden požádal TikTok o předložení zprávy o rizicích spojených s aplikací TikTok Lite, zprávu však ve stanoveném termínu neobdržel. Nyní požaduje, aby TikTok zprávu předložil do úterý a aby do 3. května poskytl další informace. Pokud tak neučiní, může mu vyměřit pokutu.

TikTok

Konec TikToku v USA. Americká sněmovna schválila regulační zákon

Sněmovna reprezentantů USA většinou 360 ku 58 hlasům přijala návrh zákona, jenž může vést k celostátnímu zákazu TikToku, rozsáhlým sankcím vůči Íránu nebo umožnit využití zmražených ruských aktiv k podpoře Ukrajiny, jež se brání ruské invazi.

Přečíst článek

Šíření nelegálního obsahu a ochrana nezletilých

Komise rovněž uvedla, že má v úmyslu pozastavit systém odměn aplikace TikTok Lite v Evropské unii, dokud nebude posouzena jeho bezpečnost. Dodala, že TikTok má před zavedením tohoto opatření do středy čas na předložení argumentů na svou obhajobu.

Sociální síť TikTok dnes uvedla, že ji rozhodnutí Evropské komise zklamalo. „Program odměn v aplikaci TikTok Lite není přístupný osobám mladším 18 let a zahrnuje denní limit pro sledování videí,” sdělil mluvčí společnosti. Dodal, že firma hodlá s Evropskou komisí o této záležitosti dál diskutovat.

TikTok Lite je zeštíhlenou verzí základní aplikace TikTok. Body získané v systému úkolů a odměn mohou uživatelé aplikace TikTok Lite vyměnit například za poukazy na nákup v internetovém obchodě Amazon. Systém je sice zaměřen na uživatele ve věku minimálně 18 let, Komise nicméně poukazuje na absenci účinného mechanismu kontroly věku uživatelů.

„Nekonečný proud krátkých a dynamických videí může přinášet zábavu, ale také vystavovat naše děti hrozbě závislosti, úzkosti, deprese, poruch příjmu potravy či zhoršené schopnosti udržet pozornost,” uvedl eurokomisař pro vnitřní trh Thierry Breton. Komise má podle něj podezření, že aplikace TikTok Lite "by mohla být stejně toxická a návyková jako cigarety".

Komise už v únoru zahájila se sítí TikTok řízení s cílem zjistit, zda dostatečně brání šíření nelegálního obsahu a zda neporušuje pravidla Evropské unie o ochraně nezletilých a o transparentnosti reklamy.

Donald Trump

Trump: Bez TikToku by se mladí zbláznili, Facebook je nepřítel lidu

Bývalý americký prezident Donald Trump kritizoval návrh zákona, který má přinutit společnost ByteDance k prodeji sociální sítě TikTok.

Přečíst článek

Tik Tok

TikTok dostal v EU pokutu 8,5 miliardy za porušení zákona o ochraně osobních údajů

Čínská aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok dostala v Evropské unii pokutu 345 milionů eur (8,5 miliardy Kč) za to, že při zpracovávání osobních údajů dětí porušovala zákony o ochraně osobních údajů. Informoval o tom irský úřad pro ochranu osobních údajů (DPC), do jehož kompetence tyto případy v unii spadají. Provozovatel čínské aplikace s rozhodnutím ani s výší pokuty nesouhlasí. Tvrdí, že na většinu vytýkaných záležitostí už zareagoval změnami v ochraně osobních údajů.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Evropa má problém. Německo, motor Evropy, ztrácí výkon a paktuje se s Čínou

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme