BMW investuje miliardy do oxfordského závodu na výrobu vozů Mini

Německá automobilka BMW chce investovat kolem 500 milionů liber (13,2 miliardy korun) do svého závodu v britském městě Oxford, kde se vyrábí vozy Mini. S odvoláním na obeznámený zdroj o tom informovala televize Sky News. Investice bude zahrnovat dotaci 75 milionů liber z britského vládního fondu pro transformaci automobilového průmyslu a podle Sky News zajistí budoucí výrobu v závodě.
BMW odmítlo zprávu komentovat. Automobilka nicméně uvedla, že v oxfordském závodě se bude vyrábět většina modelů Mini nové generace. Koncem loňského roku oznámila, že v rámci partnerství s automobilkou Great Wall Motor přesouvá výrobu elektrických vozů Mini do Číny.
„Co se týče nové generace vozů, v Oxfordu se bude vyrábět většina modelů Mini, třídveřový a pětidveřový Mini Cooper a také Mini Cabrio - jeden z našich nejdůležitějších vozů, který je celosvětovým bestsellerem. Veškeré budoucí výrobní plány zavčasu oznámíme,” uvedl mluvčí BMW.
Elon Musk sklízí plody své cílené práce z posledních deseti let. Automobilka Tesla se definitivně přehoupla z fáze nejistého start-upu do pozice dominantního dodavatele luxusních elektromobilů. Po sérii rekordních výsledků začíná diktovat podmínky na trhu celé mobility. A zejména pro německé vozy včetně Škody Auto to začíná být velký problém, míní
Volkswagen včetně Škody a spol. mají velký problém: příliš levné tesly
Zprávy z firem
Nejhorší rok za desítky let
Britský automobilový sektor za sebou má z hlediska výroby nejhorší rok od 50. let minulého století. V roce 2022 vyrobily automobilky podle údajů svazu výrobců a prodejců aut SMMT pouze 775 014 vozidel, což představuje meziroční propad o téměř deset procent.
Vozy Mini se v Oxfordu vyráběly od 50. letech minulého století do roku 2000. Jejich produkce byla obnovena v roce 2001 pod vlastnictvím BMW. Ročně se v Oxfordu vyrobí zhruba 200 tisíc vozů Mini, z nichž asi 80 procent je určeno pro exportní trhy. Továrna zaměstnává přibližně 4000 lidí, což z ní činí jednu z nejvýznamnějších továren v Británii.
Co kdyby se barva vašeho auta mohla změnit podle vaší nálady nebo počasí? To je myšlenka – nebo alespoň jedna z myšlenek – za novým konceptem BMW „i Vision Dee“, středně velkým elektrickým sportovním sedanem pokrytým futuristickými panely, které mohou na požádání měnit barvu. Automobilka koncept vozu představila na veletrhu CES.
Nový trend? BMW představilo auto měnící barvu podle nálady řidiče
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.