Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Automatické prodejny se osvědčily. COOP jich postaví dalších padesát

Automatická prodejna Coop ve Strakonicích
ČTK
 ČTK

Družstevní síť COOP plánuje v Česku do konce roku 2024 otevřít nejméně 50 nových automatických prodejen, kde si mohou zákazníci bez přítomnosti obsluhy nakoupit i mimo běžnou otevírací dobu, například v noci nebo o víkendu. Aktuálně má deset automatických prodejen, v dalších pak působí jako partner, uvedl ředitel rozvoje a marketingu COOP Lukáš Němčík. V Česku je nyní podle Pavla Hartmanna, projektového a obchodního manažera společnosti Knowinstore, která se zabývá technickým řešením automatických prodejen, zhruba 20 takovýchto obchodů.

Reklama

„Na základě zkušeností se ukazuje, že systém automatického prodeje je ideálním řešením pro prodejny na vesnici či menších městech,“ uvedl Němčík. Bezobslužný provoz se podle něj na tržbách jedné prodejny podílí asi desetinou. Doplnil, že oproti původním očekáváním krádeže nejsou velkým problémem. Do automatické prodejny totiž zákazníci vstupují pomocí bankovní identity. „Lidé jsou si vědomi toho, že dávají k dispozici množství svých osobních údajů,“ řekl. V otevírání nových automatických prodejen se síť COOP spojila se společnostmi ČSOB a Mastercard, které na ně dávají dohromady deset milionů korun, řekl.

„V letošním roce dochází oproti roku 2022, kdy bylo šest prodejen, k poměrně dynamickému růstu. K 1. září 2023 přibylo 14 nových prodejen a dalších cca osm se očekává do konce roku,“ uvedl. V automatických prodejnách podle něj v Česku už nakoupilo zhruba 40 tisíc zákazníků, zpětná vazba je převážně pozitivní, řekl. „Podle našeho průzkumu zákazník vítá svobodu nákupu v libovolném čase a dostupnost zboží každodenní spotřeby i v odlehlejších místech, kde dříve takový obchod neexistoval nebo už měl zavřeno, když se lidé vrátí z práce,“ dodal.

Čechům by měly zlevnit potraviny, míní analytici. Nahrává tomu pokles cen zemědělských výrobců

Čechům by měly zlevnit potraviny. Jestli ne, tak si někdo mastí kapsu, míní analytici

Ceny zemědělských výrobců v Česku v srpnu meziročně klesly o 16,4 procenta. Pro spotřebitele je to příznivá zprava - trend cen v zemědělství se obvykle projeví i v konečných cenách v obchodech.

Přečíst článek

Těm, kteří třeba neumí pracovat s bankovní identitou, některé automatické prodejny nabízí i vstup pomocí karty nebo čipu, doplnil Hartmann. V Německu a Polsku je podle něj několik desítek automatických prodejen, naopak v Rakousku na Slovensku se tento koncept ještě nerozvinul, řekl.

Více než 70 procent území České republiky podle místopředsedy Svazu místních samospráv Tomáše Dubského tvoří venkov, žije zde ale méně než třetina obyvatel země, uvedl. Proto, aby byla zajištěna kvalita života obyvatel na venkově, jsou důležité základní služby, řekl na tiskové konferenci Dubský.

Jak se starat o mozek?

Biohacking: Mozek je to nejcennější, co máme. Umíte se o něj starat?

Lidský mozek. Orgán, který nás z mnoha úhlů činí tím, čím jsme, a odlišuje nás od jiných živých forem. Návod, jak ho udržet zdravý a co nejdéle funkční až do vysokého věku, tvoří kombinace řady strategií, které je nejlepší zapojit do života co nejdříve a předejít tak jakýmkoliv problémům ještě než se objeví.

Přečíst článek

První automatická prodejna s potravinami v Česku otevřela loni v březnu ve Strakonicích, provozuje ji COOP. Automatické prodejny má ale například také společnost Super zoo s potřebami pro zvířata. První se otevřela na konci roku 2022 v Týně na Vltavou. Cílem podle provozního ředitele Luboše Rejchrta byla optimalizace nákladů.

Další automatická prodejna Super zoo bude v Pardubicích, otevře tam začátkem letošního října, doplnil. „Živá zvířata jsou mimo běžnou otevírací dobu, kdy není k dispozici personál, schována za bezpečnostní neprůhlednou roletou,“ uvedl. V Bítovanech na Chrudimsku v Pardubickém kraji už také dříve začala s pomocí hejtmanství fungovat prodejna nazvaná Fééér samoobslužný obchůdek.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme