Nonstop a bez obsluhy. COOP chystá další automatizované prodejny

Družstevní síť COOP chystá ve Zlínském kraji otevření dalších automatizovaných prodejen. Předběžně by mělo jít o dvě letos a dvě v příštím roce.
První prodejna v regionu začala fungovat loni v červnu v Uherském Ostrohu na Uherskohradišťsku, později k ní přibyly prodejny ve Vsetíně, Buchlovicích na Uherskohradišťsku a v Uherském Hradišti, sdělil ředitel marketingu a rozvoje sítě COOP Lukáš Němčík.
Automatizované prodejny síť provozuje v hybridním režimu. Mají standardní otevírací dobu s personálem, večer a v noci, v některých obchodech i o víkendech a svátcích, v nich lidé nakoupí bez obsluhy. Do prodejen se zákazníci v těchto časech dostanou s pomocí aplikace a QR kódu, který si v ní vygenerují. "Nákup probíhá již jen díky platební kartě a standardní samoobslužné pokladně, se kterou se zákazníci dnes potkávají ve stále větším počtu obchodů," dodal Němčík.
samoobslužná prodejna COOP
Spíše než k úspoře nákladů podle něj automatizované prodejny přispívají k většímu komfortu zákazníků a mnohdy i ke zvyšování obratu. "Prodejna s automatizovaným provozem dokáže oslovit nové zákazníky či těm stávajícím dává nové časové možnosti si pohodlně nakoupit. Naší filozofií je provozovat tyto prodejny v hybridním režimu, tedy v kombinaci s lidskou obsluhou. Dnes prodej v automatizovaném režimu generuje v průměru v prodejnách kolem 15 procent tržeb," řekl Němčík.
Aktuálně COOP provozuje v České republice přibližně 2400 prodejen, automatizovaných jich je 73. "Ohlasy jsou jenom pozitivní. V budování automatizovaných prodejen proto rychle pokračujeme a tento rok jich chceme mít kolem stovky," doplnil Němčík.
Systém automatizovaných prodejen začínají v tuzemsku využívat i další společnosti. Nejen v maloobchodu s potravinami, ale i v dalších oblastech, jako jsou například obchody s potřebami pro domácí zvířata.
Nový koncept prodejny Coop v Hustopečích vyhrál v letním kole retailové soutěže Visa Czech Top Shop první místo. Inspektoři kladně hodnotili například moderní a vzdušný interiér. Ocenění si v září přímo v prodejně převzala Veronika Musilová, obchodní náměstkyně Jednota, spotřební družstvo v Mikulově.
Coop v Hustopečích zabodoval. Moderní prodejna zvítězila v soutěži Visa Czech Top Shop
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.