Astratex z Babišova impéria expanduje na německý trh

Největší středoevropský on-line prodejce spodního prádla Astratex na přelomu roku vstoupil na německý trh. Firma oznámila, že tam spustila vlastní e-shop, ve kterém letos očekává tržby v řádu desítek milionů korun.
Astratex, který patří do skupiny Hartenberg ze svěřenských fondů bývalého premiéra Andreje Babiše, vstoupil s vlastním internetovým obchodem na německý trh a hned se zařadil do první trojky co do šíře sortimentu podprsenek.
„Na německém trhu pozorujeme trochu jinou poptávku, než jsme byli dosud zvyklí. Jde zejména o oblibu jiných značek než na trzích ve střední a východní Evropě. Nicméně zde zaznamenáváme výrazné úspěchy, a to i bez velkých marketingových investic,” říká generální ředitel Astratex Miroslav Tesař.
Společnost Great United Trading, která v Česku prodává značky Timeout, Lee Cooper, KVL a Only, míří do insolvence. Majitelé ji podle informací z insolvenčního rejstříku chtějí reorganizovat. Firma neustála dopady pandemie a bankám a obchodním centrům dluží přes 600 milionů korun. Zprávu jako první přinesl týdeník Hrot.
Do insolvence míří módní obchody Timeout a Lee Cooper. Jejich provozovatel dluží stamiliony
Zprávy z firem
Astratex v Německu prodává ještě skrze tržiště Amazon, kde chce v příštích týdnech nasadit i vlastní privátní značky. Nově právě prostřednictvím Amazonu prodává také v dalších západoevropských zemích, konkrétně v Nizozemsku, Francii, Španělsku, Švédsku a Itálii.
Astratex, který v současnosti působí již na více než deseti trzích, očekává za loňský rok růst tržeb o dvě pětiny na více než 1,1 miliardy korun.
Stát vyplatil v programu Antivir téměř 50 miliard korun. Příjemci jsou celkem překvapiví, vedle automobilových gigantů třeba prodejci elektroniky, oděvů či moravská kasina.
Kdo shrábl covidové miliardy? Automobilky, e-shopy i kasina
Politika
Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?
Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice
Leaders
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?