Češi během Black Friday utratili osm miliard
MoneyTéměř osm miliard korun utržily e-shopy v Česku za letošní výprodeje k černému pátku (Black Friday), řekl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.
Téměř osm miliard korun utržily e-shopy v Česku za letošní výprodeje k černému pátku (Black Friday), řekl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.
Milion zákazníků, 10 milionů vyřízených objednávek, 12miliardový obrat a velmi úspěšná expanze na německý trh. Tak vypadal uplynulý rok společnosti Rohlik Group Tomáše Čupra. Letos ji čeká expanze do dalších tří zemí.
Největší středoevropský on-line prodejce spodního prádla Astratex na přelomu roku vstoupil na německý trh. Firma oznámila, že tam spustila vlastní e-shop, ve kterém letos očekává tržby v řádu desítek milionů korun.
Česko zažívá nejsilnější boom internetového nakupování ze všech zemí EU, uvádí Eurostat. Během pandemie se Česká republika zařadila mezi evropské velmoci elektronické komerce. Víc lidé nakupují on-line už jen v Nizozemsku, Dánsku, Švédsku a Irsku.
Maloobchodní tržby v Česku loni v listopadu meziročně stouply o 13,2 procenta po říjnovém revidovaném růstu o šest procent, uvedl Český statistický úřad. Jde o „virtuální boom" maloobchodu, na meziroční srovnání má totiž vliv loňský propad tržeb v důsledku omezení prodeje kvůli epidemii covidu. U některých typů zboží totiž tržby oproti listopadu v předcovidovém roce 2019 klesly.
Meziroční růst maloobchodních tržeb v Česku v říjnu zrychlil na 5,6 procenta ze zářijových revidovaných 3,7 procenta, uvádí statistika Českého statistického úřadu. Vysokými tempy rostly tržby kamenných obchodů.
Už za necelých čtrnáct dní, 26. listopadu, nastane letošní Black Friday. Den plný slev, importovaný z USA, se v Česku uchytil v necelém posledním desetiletí zejména v oblasti internetového nakupování. Letos však nebude, jak tomu bývalo, tolik ve znamení zlevněné elektroniky, jako spíše zlevněného oblečení či kosmetiky. Elektronika totiž v některých případech dokonce i zdraží. Důvodem je především světová čipová krize.
Covidová pandemie způsobila pětiletý skok do budoucnosti v prodejích na internetu, říká Samuel Huba z Shoptetu.
Zlatá toaleta od italského konceptuálního umělce Maurizia Cattelana se v noci na dnešek prodala v newyorské aukci za 12,1 milionu dolarů (250 milionů korun). Uvádí to na svých stránkách společnost Sotheby´s, která prodej organizovala. Cena bez poplatků a přirážek zhruba odpovídá hodnotě materiálu použitého na výrobu díla, které je podle autora parodií na nadměrné bohatství.
Číst více