Apple stáhne reklamu na nový iPad. Kritici ji označili za zhoubu lidských dovedností

Americká společnost Apple se omluvila za reklamu na svůj nejnovější iPad Pro, která naštvala řadu umělců a zákazníků. Společnost také uvedla, že nebude reklamu vysílat v televizi, jak původně plánovala, uvedla agentura Bloomberg.
Reklama, která zobrazuje hydraulický lis, který drtí řadu předmětů, jako hudební nástroje, televizory, knihy, fotoaparáty, plechovky s barvou, vyvolala na sociální sítích negativní reakce. Video mělo demonstrovat, jak byla kreativita stlačena do nejnovějšího iPadu. Řada kritiků však uváděla, že reklama ve skutečnosti zobrazuje, jak technologie likviduje kreativitu. Herec Hugh Grant ji dokonce označil za „ničení lidských dovedností“.
[[Twitter status: https://twitter.com/tim_cook/status/1787864325258162239]]
Viceprezident Applu pro marketingovou komunikaci Tor Myhren v prohlášení pro časopis AdAge uvedl, že kreativita je v DNA Applu a pro firmu je nesmírně důležité navrhovat produkty, které ji podporují. „Naším cílem je vždy oslavovat nesčetné množství způsobů, jakými se uživatelé prostřednictvím iPadu vyjadřují a uvádějí své nápady v život. Tímto videem jsme se netrefili a je nám to líto,“ dodal.
Americký technologický gigant Apple představil nové verze svých počítačových tabletů iPad Air a iPad Pro i nový vysoce výkonný procesor M4. Firma přichází s novými verzemi tabletů iPad poprvé od října 2022, píše server CNBC.
Novinky od Apple. Firma představila nové tablety i vysoce výkonný procesor
Zprávy z firem
Reklama má na účtu na sociální síti X generálního ředitele Tima Cooka přes 56 milionů zobrazení. Je pod ní řada negativních reakcí. Jeden uživatel napsal, že tato reklama ho účinně přesvědčila, že ke svému životu potřebuje méně technologie, jiní uvádějí, že nenávidí produkty Applu, či že na ně měla reklama opačný účinek, že firma chtěla.
Apple má vlastní marketingový tým, který vytváří řadu reklam firmy. Na některých kampaních spolupracuje také s agenturou Media Arts Lab. Není jasné, zda reklamu pro iPad Pro vytvořil Apple nebo agentura.
Apple v úterý představil tablet s novým čipem navrženým pro úkoly umělé inteligence. Snaží se tak dohnat velké technologické konkurenty v závodě o dominanci v rozvíjejících se technologií. Nový iPad Pro má vylepšený displej a podle vyjádření firmy je doposud nejtenčím produktem Applu.
Číňané přišli o možnost komunikovat přes mobilní aplikace Whatsapp i Threads. Apple podlehl nátlaku Pekingu a smazal je z obchodu App Store.
Apple podlehl nátlaku Pekingu. Z App Store smazal aplikace WhatsApp i Threads
Zprávy z firem
Robot vyvinutý výzkumníky na Kolumbijské univerzitě v New Yorku dokáže předem rozpoznat, že se chystáte usmát, a zareaguje tak rychle, že se usmíváte současně. Čistě kuriozita? Vůbec ne. Tahle vlastnost se bude hodit robotu, který v prodejně nahradí lidského prodavače, ale i robotickému opatrovníkovi, jenž se dokáže postarat o starého či nemocného člověka, pro něhož se lidský pečovatel nenajde.
Vědci pokročili ve vývoji empatického robota
Enjoy
Skotský ekonomický historik Niall Ferguson je známý svými přesnými popisy technologických a ekonomických inovací. Pro agenturu Bloomberg nyní sepsal šestici klíčových otázek, jejichž odpovědi pomohou lépe chápat revoluci, již přináší současná vlna umělé inteligence. A také ukazuje limity, které první vlna generativní AI zatím má.
Historik Niall Ferguson o AI: Tyto otázky určí, jak umělá inteligence změní svět
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.