Alespoň v něčem první. Češi opět ovládli žebříček spotřeby piva
 
                            Roční spotřeba piva na hlavu v České republice činila vloni 184,1 litru, a meziročně dokonce vzrostla. V přepočtu na hlavu jsme největšími pijany už 29. rok v řadě. Přesto se v celkovém ženbříčku Češi propadli ze 16. na 19. pozici.
Spotřeba piva ve světě v roce 2021 vzrostla o čtyři procenta na 1,856 miliardy hektolitrů. Zaznamenala tak první růst za dva roky, protože po pandemii nemoci covid-19 oživil prodej v restauracích. Vyplývá to z údajů shromážděných japonskou nápojovou společnosti Kirin Holdings. Ve spotřebě piva na hlavu na prvním místě skončila již 29. rok za sebou Česká republika.
Nejvíce piva se loni vypilo v Číně, a to 380,9 milionu hektolitrů. Meziročně spotřeba vzrostla o 5,6 procenta. Čína je největším trhem podle spotřeby piva již 19 let. Na druhém místě skončily Spojené státy, kde spotřeba vzrostla o 1,1 procenta na 241,7 milionu hektolitrů. V Brazílii byla vyšší o pět procent a činila 145,4 milionu hektolitrů. Mezi prvních pět největších trhů se dostaly Rusko a Mexiko, Německo skončilo na šestém místě.
Celosvětová poptávka po pivu odolává současným hospodářským problémům. Uvedl to šéf nizozemského pivovaru Heineken Dolf van den Brink. Zaměstnanost podle něj zůstává na vysoké úrovni a konzumenti nadále považují dražší prémiová piva za cenově dostupné luxusní zboží. 
	Šéf Heinekenu: Navzdory inflaci jsou lidé stále ochotni kupovat prémiová piva
		Money
		
Japonsko skončilo na osmém místě, o jednu příčku se propadlo. Spotřeba zde klesla o 5,2 procenta na 41,8 milionu hektolitrů, protože úřady žádaly restaurace, aby kvůli pandemii nepodávaly alkohol. Na sedmém místě vystřídala Japonsko Británie, kde spotřeba stoupla o 12,7 procenta v reakci na prudký pokles v roce 2020 způsobený pandemií.
Podle regionů se na prvním místě ve spotřebě piva umístila Asie s podílem na celkové spotřebě 31,4 procenta. Druhá byla Evropa s podílem 26,5 procenta, uvedla agentura Kjódó.
Češi stále v čele
Roční spotřeba na hlavu v České republice činila 184,1 litru, stoupla tak ze 181,9 litru v roce 2020. V celkové spotřebě Česko obsadilo 19. příčku, kleslo tak z 16. místa v roce 2020. Celková spotřeba piva v zemi vzrostla o 1,1 procenta na 19,69 milionu hektolitrů.
Zpráva Kirin Holdings vychází z dotazníků, které firma rozesílá pivovarnickým sdružením po celém světě, a ze statistik tohoto odvětví dostupných v zahraničí. Shrnuje podrobnosti o spotřebě piva ve 170 hlavních zemí světě. Firma údaje sleduje od roku 1975.
Poslanci na mimořádné schůzi schválili totální zrušení elektronické evidence tržeb (EET). Tedy jakési „vlajkové lodi“ opatření z éry, kdy se na vládnutí tak či onak podílelo hnutí ANO. Právě hnutí ANO je s projektem EET spojeno nejvíc. Rozhodnutí sněmovny  definitivně „odpískat“ EET je tak vítězstvím pro celou řadu podnikatelů v pohostinství, míní hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda. 
	Lukáš Kovanda: Konec EET je výhrou restaurací a gastropodniků. Po zavedení zdražily, nyní určitě nezlevní
		Názory
		
Nejvíc nyní Radima Jančuru, majitele žlutých autobusů a žlutých vlaků, baví gastro. Koupil už druhý hotel v rakouských Alpách, a jak říká, chce vybudovat novou úroveň gastronomických služeb. Je to poněkud nečekaný posun, protože jeho hlavním byznysem je doprava. Dlouho sváděl souboj s Českými drahami i s jinými dopravci. Nakonec se mu povedlo vybudovat nejsilnější soukromou dopravní firmu v Česku. Dál ji rozvíjí, je kritický k vládě, ale do jeho srdce se zasekl restaurační byznys. 
	Radim Jančura: Autobusy a vlaky od příštího roku zdraží o deset až patnáct procent
		Leaders
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
