Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Alespoň v něčem první. Češi opět ovládli žebříček spotřeby piva

Pivo se prodávalo i v muslimském Kataru během mistrovství světa ve fotbalu
ČTK
 ČTK

Roční spotřeba piva na hlavu v České republice činila vloni 184,1 litru, a meziročně dokonce vzrostla. V přepočtu na hlavu jsme největšími pijany už 29. rok v řadě. Přesto se v celkovém ženbříčku Češi propadli ze 16. na 19. pozici.

Spotřeba piva ve světě v roce 2021 vzrostla o čtyři procenta na 1,856 miliardy hektolitrů. Zaznamenala tak první růst za dva roky, protože po pandemii nemoci covid-19 oživil prodej v restauracích. Vyplývá to z údajů shromážděných japonskou nápojovou společnosti Kirin Holdings. Ve spotřebě piva na hlavu na prvním místě skončila již 29. rok za sebou Česká republika.

Nejvíce piva se loni vypilo v Číně, a to 380,9 milionu hektolitrů. Meziročně spotřeba vzrostla o 5,6 procenta. Čína je největším trhem podle spotřeby piva již 19 let. Na druhém místě skončily Spojené státy, kde spotřeba vzrostla o 1,1 procenta na 241,7 milionu hektolitrů. V Brazílii byla vyšší o pět procent a činila 145,4 milionu hektolitrů. Mezi prvních pět největších trhů se dostaly Rusko a Mexiko, Německo skončilo na šestém místě.

Čepování piva (ilustrační foto)

Šéf Heinekenu: Navzdory inflaci jsou lidé stále ochotni kupovat prémiová piva

Celosvětová poptávka po pivu odolává současným hospodářským problémům. Uvedl to šéf nizozemského pivovaru Heineken Dolf van den Brink. Zaměstnanost podle něj zůstává na vysoké úrovni a konzumenti nadále považují dražší prémiová piva za cenově dostupné luxusní zboží.

Přečíst článek

Japonsko skončilo na osmém místě, o jednu příčku se propadlo. Spotřeba zde klesla o 5,2 procenta na 41,8 milionu hektolitrů, protože úřady žádaly restaurace, aby kvůli pandemii nepodávaly alkohol. Na sedmém místě vystřídala Japonsko Británie, kde spotřeba stoupla o 12,7 procenta v reakci na prudký pokles v roce 2020 způsobený pandemií.

Podle regionů se na prvním místě ve spotřebě piva umístila Asie s podílem na celkové spotřebě 31,4 procenta. Druhá byla Evropa s podílem 26,5 procenta, uvedla agentura Kjódó.

Češi stále v čele

Roční spotřeba na hlavu v České republice činila 184,1 litru, stoupla tak ze 181,9 litru v roce 2020. V celkové spotřebě Česko obsadilo 19. příčku, kleslo tak z 16. místa v roce 2020. Celková spotřeba piva v zemi vzrostla o 1,1 procenta na 19,69 milionu hektolitrů.

Zpráva Kirin Holdings vychází z dotazníků, které firma rozesílá pivovarnickým sdružením po celém světě, a ze statistik tohoto odvětví dostupných v zahraničí. Shrnuje podrobnosti o spotřebě piva ve 170 hlavních zemí světě. Firma údaje sleduje od roku 1975.

EET měla mnoho odpůrců z řad podnikatelů. Demonstrace proti zbytečnému vydávání účtenek se uskutečnila v květnu 2017 v Praze.

Lukáš Kovanda: Konec EET je výhrou restaurací a gastropodniků. Po zavedení zdražily, nyní určitě nezlevní

Poslanci na mimořádné schůzi schválili totální zrušení elektronické evidence tržeb (EET). Tedy jakési „vlajkové lodi“ opatření z éry, kdy se na vládnutí tak či onak podílelo hnutí ANO. Právě hnutí ANO je s projektem EET spojeno nejvíc. Rozhodnutí sněmovny definitivně „odpískat“ EET je tak vítězstvím pro celou řadu podnikatelů v pohostinství, míní hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.

Přečíst článek

Radim Jančura, šéf RegioJet

Radim Jančura: Autobusy a vlaky od příštího roku zdraží o deset až patnáct procent

Nejvíc nyní Radima Jančuru, majitele žlutých autobusů a žlutých vlaků, baví gastro. Koupil už druhý hotel v rakouských Alpách, a jak říká, chce vybudovat novou úroveň gastronomických služeb. Je to poněkud nečekaný posun, protože jeho hlavním byznysem je doprava. Dlouho sváděl souboj s Českými drahami i s jinými dopravci. Nakonec se mu povedlo vybudovat nejsilnější soukromou dopravní firmu v Česku. Dál ji rozvíjí, je kritický k vládě, ale do jeho srdce se zasekl restaurační byznys.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme