Adidas je zpět v zisku. Tržby firmě rostly na všech trzích, až na Čínu

Lidé po covidu opět vyrazili na nákupy. Z oživené poptávky těží také německý výrobce oblečení a sportovní obuvi značky Adidas. Tržby mu rostly ve všech regionech, vyjma Číny.
Čistý zisk výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas ve druhém čtvrtletí činil 387 milionů eur (9,8 miliardy korun) po ztrátě 243 milionů eur ve stejném období loni. Zpět do zisku pomohla firmě obnova poptávky se slábnoucí koronavirové pandemií nemoci, která zvýšila tržby. Firma zlepšila výhled na celý letošní rok.
Tržby se zvýšily o více než 50 procent na 5,1 miliardy eur. S výjimkou Číny byly vyšší ve všech regionech. V Číně tržby bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů klesly o 16 procent. Přispěl k tomu částečně bojkot západních značek kvůli bavlně z Ujgurské autonomní oblasti, ale také skutečnost, že v Číně již loni trh v tomto čtvrtletí oživoval z pandemie. Tržby v Severní Americe a Evropě, Blízkém východě a severní Africe se téměř zdvojnásobily.
Za celý letošní rok očekává Adidas zvýšení tržeb bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů o 20 procent, předtím uváděl, že čeká růst o 17 až 19 procent. Čistý zisk má činit 1,4 miliardy až 1,5 miliardy eur proti původně očekávaným 1,25 miliardy až 1,45 miliardy eur, napsaly agentury DPA a Reuters.
Mražené zboží a trvanlivé potraviny místo čedaru a skotského lososa. Brexit připravil Čechy o čerstvé britské potraviny.
Český Marks & Spencer definitivně mění pobočky. Skončil s čerstvým zbožím
Zprávy z firem
Pomyslný souboj na olympiádě v Tokiu probíhá také v oblasti oblečení jednotlivých výprav. Naskočily do něj slavné módní značky i firmy známých designérů a celebrit. Trendem jsou eco-friendly modely.
Olympijská móda. To jsou Armani, Ralph Lauren i ekomodely
Enjoy
Zakladatel Off-White Virgil Abloh je považován za klíčového muže současné módy a od roku 2018 je vlivným designérem v Arnaultově impériu LVMH.
Miliardář Bernard Arnault koupil majoritu v módním brandu Off-White
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.