Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Olympijská móda. To jsou Armani, Ralph Lauren i ekomodely

Lukáš Krpálek
ČTK
Viliam Buchert

Pomyslný souboj na olympiádě v Tokiu probíhá také v oblasti oblečení jednotlivých výprav. Naskočily do něj slavné módní značky i firmy známých designérů a celebrit. Trendem jsou eco-friendly modely.

Reklama

Zatímco nadšené nebo zcela sžíravé kritiky vyvolávají v případě olympiády vždy „uniformy“, ve kterých nastupují jednotlivé země při slavnostním zahajovacím ceremoniálu, ve skutečnosti je vybavení sportovců daleko širší a obsahuje i různé doplňky a dnes i technické vychytávky. Hodně se dbá u výroby na ekologii. Co v Tokiu například uvidíme?

Výpravu Spojených států amerických už léta na olympiády oblékají dílny slavného designéra Ralpha Laurena. Jeho letošní kolekci američtí odborníci hodnotí jako „cool“. Vzhledem k tradičním letním vysokým teplotám a vlhkosti vzduchu v Tokiu dodal Ralph Lauren i bundy vybavené chladícím systémem, který označuje za „osobní klimatizaci“ každého sportovce.

Zajímavé je, že spodní prádlo a pyžama pro ženskou americkou část výpravy (předtím bylo obvyklé, že toto oblečení bylo u každé sportovkyně její vlastní) dodala značka Skims, která vznikla až v roce 2019. Zažívá ale obrovský úspěch a dnes má podle ekonomů hodnotu až 1,6 miliardy dolarů. Důvod? Zakladatelkou a majitelkou je slavná celebrita Kim Kardashian.

Kardashian nemá k olympiádě až tak daleko. Jejím nevlastní otcem je Bruce Jenner, bývalý atlet a olympijský vítěz v desetiboji na hrách v Montrealu v roce 1976, který před lety prošel změnou pohlaví a nyní vystupuje jako Caitlyn Jennerová.

Tokio 2020, letní olympiáda, ilustrační foto

Tokio 2020: Místo zisků dluhy. Sponzoři olympiády pláčou

Letní olympiáda je nejsledovanější akcí vůbec, v televizi se na ní dívají až tři miliardy lidí. V případě her v Tokiu, které začínají 23. července, se proto kolem nich točí i desítky miliard dolarů. Jenže kvůli koronaviru a posunutí olympiády je mnohé jinak.

Přečíst článek

Souboj slavných

Italy pak oblékl legendární módní návrhář Giorgio Armani. V límcích oblečení jsou všita slova „Fratelli d’Italia“ (italští bratři) z národní hymny. Armaniho oblečení je opět velmi elegantní (působí dokonce v rámci jiných reprezentací až moc luxusně) a použil hlavně barvy šedou a černou.

Výprava Velké Británie měla na předchozích hrách na sobě oblečení od známé návrhářky Stelly McCartney. Ovšem letos jí nahradila značka Ben Sherman, bundy a bombery jsou od značky Harrington. Oblečení bylo vyrobeno udržitelným způsobem, s použitím organické bavlny a ekologického bambusového vlákna.

Domácí reprezentaci oblékla pro zahajovací ceremoniál japonská firma Aoki, která je partnerem místního pořadatelského výboru. V návrhu se odkazuje na předešlé hry v Tokiu, které byly v roce 1964 a oblečení nese barvy japonské vlajky. Taktéž je vyrobeno z ekologických rostlinných vláken a své nositele chrání před teplem. Čistě sportovní oblečení mimo ceremoniál pak dodal jeden z největších japonských výrobců této módy společnost Asics.

Číňany oblékl známý hongkongský designér Tim Yip, který byl nominovaný za své kostýmy k filmu Tygr a drak (rok 2000) na Oscara. Oblečení je střídmé a použity byly materiály od čínské společnosti Anta, což je třetí největší firma na sportovní oblečení na světě.

Depop

Bazarová móda za miliardy. Online tržiště Etsy koupí aplikaci Depop

Americký internetový prodejce Etsy koupí za 1,63 miliardy dolarů (34 miliard korun) aplikaci pro nákup a prodej nošeného oblečení Depop, která je oblíbená zvláště mezi mladými.

Přečíst článek

České rozpaky

Olympionici z Česka budou v Tokiu v pátek 23. července nastupovat na zahájení v oblečení s výrazným podílem látky se vzory modrotisku, které je inspirované lidovými kroji. Nechybějí doplňky, tentokrát jsou to vějíř a taška. Je to dílo návrhářky Zuzany Osako, jež se svým manželem několik let v Japonsku žila.

Jenže toto oblečení pro slavnostní zahájení vyvolalo bouři na sociálních sítích i většinové odmítnutí módních expertů. Ovšem je zvoleno jen pro prchavý okamžik zahájení, kdy se Češi dostanou do oka kamer na pouhé desítky sekund.

Zbytek sportovního oblečení pro českou reprezentaci dodala jako vždy firma Alpine Pro, která spolupracuje s Českým olympijským výborem od roku 2009. V rámci předcházejících her byly jejími prodejními hity holínky při olympiádě v Londýně v roce 2012, při zimních hrách v jihokorejském Pchjongčchangu v roce 2018 zase čepice Raškovka (označení odkazuje na československého skokana na lyžích Jiřího Rašku, který ze zimních olympijských her v roce 1968 přivezl zlato). Letos to na žádný hit ale nevypadá.

Virgil Abloh

Miliardář Bernard Arnault koupil majoritu v módním brandu Off-White

Zakladatel Off-White Virgil Abloh je považován za klíčového muže současné módy a od roku 2018 je vlivným designérem v Arnaultově impériu LVMH.

Přečíst článek

Architekt Petr Kolář

Architekt miliardářů Kolář: Luxus není zlatý kohoutek, ale dokonalá funkčnost

Petr Kolář patří k nejžádanějším českým architektům současnosti, i miliardáři na něj stojí frontu. Staví hotelové resorty, vesnice, olympijské parky i rodinné domy. Označení „architekt miliardářů” se ale brání. „Kvalitní architektura jde dělat i s útlým rozpočtem, stavíme projekty i za milion,” říká Kolář v rozhovoru pro newstream.cz.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Značka spodního prádla Skim spoluvlastněná Kim Kardashian je partnerem americké NBA

Nikoliv modelky, ale vrcholoví sportovci mají spasit příjmy slavných módních značek. Příležitostí bude olympiáda

Přečíst článek
Victoria´s Secret chce být zase sexy. Nová podoba "obchodů budoucnosti"

Victoria´s Secret chce být zase sexy. Značka spodního prádla znovu hledá tajemství úspěchu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme