Výrobce nákladních aut AB Volvo za čtvrtletí ztrojnásobil zisk
Švédský výrobce nákladních aut AB Volvo ve druhém čtvrtletí meziročně téměř ztrojnásobil provozní zisk na 9,73 miliardy švédských korun (24,3 miliardy korun) z loňských 3,27 miliardy.
Společnost, která vedle nákladních aut vyrábí i stavební stroje, autobusy a motory, ale také varovala před dalšími výpadky a odstávkami produkce vlivem globálního nedostatku polovodičů. Ten v uplynulém kvartálu firmě znemožnil plně využít silné poptávky.
Výsledek hospodaření mírně zaostal za odhady analytiků v anketě společnosti Refinitiv, kteří v průměru očekávali provozní zisk 9,84 miliardy švédských korun. Volvo je konkurentem německých výrobců Daimler a Traton. Firma uvedla, že součet výpadků výroby ve druhém čtvrtletí se blíží jednomu měsíci.
Ačkoli se skupina v uplynulém kvartálu výrazně zotavila, vykázané tržby a očištěný zisk jsou pod úrovní ze stejného období v roce 2019, tedy v porovnání se stavem před koronavirovou pandemií.
Švédská automobilka Volvo Car Group se chystá vytvořit společný podnik se švédským výrobcem baterií Northvolt. Sdružení se zaměří na vývoj udržitelných baterií pro elektromobily. Volvo pro jejich výrobu postaví i velkokapacitní závod.
Volvo postaví v Evropě gigafactory. S vývojem baterií mu pomůže Northvolt
Zprávy z firem
Poptávka roste
„Ve druhém pololetí bude opět přerušena výroba a budou další odstávky, a to jak ve výrobě nákladních automobilů, tak v dalších částech skupiny,” uvedl v prohlášení generální ředitel Martin Lundstedt. „Společně s našimi obchodními partnery nadále usilovně pracujeme na zvýšení úrovně produkce,” dodal.
Poptávka po nákladních vozidlech je silná. Prudký nárůst prodeje na internetu v důsledku pandemie zvyšuje objem i cenu nákladní dopravy. Logistické společnosti tak znovu objednávají. „Tato situace v poptávce platí ve všech segmentech v Evropě i v Severní Americe, a to v případě nových i ojetých vozidel,” uvedl podnik.
Společnost Volvo také upozornila, že objednávky nákladních vozidel, která prodává též pod značkami Mack a Renault, za čtvrtletí meziročně vzrostly o 143 procent. Firma se na letošní rok drží výhledu solidního růstu trhu v Evropě i Severní Americe. Zlepšila i letošní výhled pro trhy se stavebními stroji v obou regionech.
AB Volvo je jiný podnik než Volvo Cars, jehož majitelem je od roku 2010 čínská automobilka Geely, která výrobu osobních aut Volvo koupila od amerického automobilového koncernu Ford Motor. Ten firmu Volvo Cars převzal v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se pak začala soustředit na výrobu nákladních aut a autobusů.
Tři velcí evropští výrobci nákladních automobilů - Daimler Trucks, Volvo a Traton plánují zafinancovat výstavbu tisíce dobíjecích stanic v Evropě pro elektrická nákladní auta i autobusy.
Trio výrobců náklaďáků zafinancuje v Evropě síť dobíjecích stanic za miliardy
Zprávy z firem
Japonská automobilka Mitsubishi zaplatila v Německu kvůli dieselové aféře pokutu 25 milionů eur (asi 644 milionů korun). Uvedla agentura AFP.
Japonská variace dieselgate. Mitsubishi zaplatí pokutu 25 milionů eur
Zprávy z firem
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.