Reklama

Volvo postaví v Evropě gigafactory. S vývojem baterií mu pomůže Northvolt

Volvo postaví v Evropě gigafactory. S vývojem baterií mu pomůže Northvolt
 ČTK

Švédská automobilka Volvo Car Group se chystá vytvořit společný podnik se švédským výrobcem baterií Northvolt. Sdružení se zaměří na vývoj udržitelných baterií pro elektromobily. Volvo pro jejich výrobu postaví i velkokapacitní závod.

Obě společnosti mají v plánu zřídit výzkumné a vývojové centrum ve Švédsku, zahájit provoz by mělo v roce 2022. Závod má stát v Evropě a jeho výrobní kapacita by od roku 2026 mohla činit až 50 gigawatthodin (GWh) ročně. Northvolt se také stane exkluzivním partnerem Volva při výrobě baterií v Evropě.

Továrna má zaměstnat zhruba 3000 lidí a bude využívat pouze čistou elektřinu. O jeho umístění zatím nebylo rozhodnuto.

Northvolt tento měsíc získal 2,75 miliardy dolarů (593,1 miliardy korun) na rozšíření kapacity svého závodu, který staví v severním Švédsku. Volvo plánuje od roku 2024 odebírat baterie z této továrny.

Koncern VW jedná s českou vládou o stavbě gigafactory na území Česka.

Česko chce gigafactory, nabízí miliardy. Šéf Volkswagenu to přijede projednat

Vláda by v následujících týdnech měla podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) jednat o investiční pobídce v řádu jednotek miliard na stavbu továrny na baterie do elektromobilů na území Česka. Záměr postavit takový závod v některé z evropských zemí ohlásil Volkswagen. Šéf koncernu Herbert Diess se v dohledné době chystá do Česka, kde chce o investici za asi 50 miliard korun jednat.

Přečíst článek

Největším akcionářem firmy Northvolt je německá automobilka Volkswagen. Výrobce baterií má také miliardové zakázky s automobilkami BMW či Scania, uvedla agentura Reuters.

Výrobci baterií se snaží udržet tempo s rostoucí poptávkou. Automobilky totiž přecházejí na elektrický pohon, aby snížily emise oxidu uhličitého. Volvo chce, aby do poloviny tohoto desetiletí byla polovina jeho prodávaných aut čistě elektrických a do roku 2030 chce prodávat jen plně elektrická auta.

Reklama

Související

Škoda Enyaq IV

Stanislav Šulc: Škodovka není luxusní auto. Těm se na rozdíl od ní loni dařilo

Přečíst článek
Reklama
Doporučujeme