Reklama

A je to tady. První německý diskont kvůli drahým energiím zkrátí provozní dobu

Aldi Nord, prodejna v Berlíně
iStock
 ČTK

Německý diskontní řetězec Aldi Nord ve snaze šetřit energií zkrátí otevírací dobu. Některé německé pobočky tak budou od listopadu zavírat už v osm večer místo v devět nebo v deset hodin. Firma to uvedla na Twitteru. Šetřit energií se snaží i jiní maloobchodní prodejci. Aldi Nord je první maloobchodní řetězec, který kvůli úsporám upraví provozní dobu. Opatření má být zatím v platnosti po letošní zimní sezonu.

Reklama

Společnost uvedla, že zkrácení otevírací doby se dotkne zhruba 70 procent jejích 2200 poboček v Německu. Déle budou otevřené obchody v místech, kde to nařizuje zákon, například v obchodních centrech, a ty pobočky, které mezi osmou a devátou večerní navštěvuje obzvlášť hodně zákazníků.

„Zkrácenou otevírací dobou v naprosté většině našich prodejen chceme také my aktivně přispět k úspoře energií,“ uvedl řetězec Aldi Nord. Dodal, že propouštět se kvůli opatření nechystá.

Na maloobchodní prodejce v celé Evropě doléhá prudký růst nákladů, který je částečně způsoben dopady války na Ukrajině. Ta způsobila, že jsou téměř zastaveny dodávky plynu z Ruska do Evropy. Prodejci tak hledají způsoby, jak snížit účty za energie.

Jiné německé obchodní řetězce včetně sesterské společnosti Aldi Süd se ke zkracování otevírací doby ale zatím nechystají. Podle pozorovatelů by ovšem obchodníci měli být při přijímání podobných opatření opatrní.

Berlínská katedrála ve snaze připojit se k úsporám energií na konci července vypnula na maximální míru své noční osvětlení.

Chladnější kanceláře, zhasnuté památky a reklamy. Německo začalo povinně šetřit

V Německu dnes začalo platit vládní nařízení, jehož smyslem je uspořit energie. Mezi hlavní body patří ve veřejných budovách nevytápění chodeb a snížení teploty na pracovištích, výjimku mají sociální služby či školy a školky. Spolkový ministr hospodářství Robert Habeck soubor těchto opatření považuje za nezbytný a opakovaně zdůrazňuje, že každá ušetřená kilowatthodina je krokem k překonání zimy a ke snížení závislosti na zemním plynu z Ruska.

Přečíst článek

Reklama

Volné pole pro e-shopy

„Maloobchodníci ještě více otevírají dveře on-line konkurenci. Také riskují, že rozčílí zákazníky,” řekl agentuře DPA marketingový expert Martin Fassnacht z vysoké školy ekonomické v Düsseldorfu. „Lidé si na dlouhou otevírací dobu zvykli. Obchod jim bere část jejich pohodlí,“ dodal.

Maloobchodní společnosti se ale snaží šetřit i jinými způsoby. Omezují rozsvěcování reklamních panelů nebo plánují vypínat osvětlení svého loga. Německý prodejce oděvů Hugo Boss podle serveru Insider už nemá permanentně otevřené vstupní dveře obchodů a povoluje světelnou reklamu pouze na šest hodin denně. Obchody Lidl a Kaufland už dříve zavedly otevírání dveří pouze v případě, že se k nim někdo přiblíží.

toaletní papír, ilustrační foto

Spolehlivý indikátor krize? Toaletní papír! Za nynější zdražení může Rusko

Zákaz vývozu břízy z Ruska přispívá k růstu ceny toaletního papíru, všímá si agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme