Čas, po který může Česko jednat s automobilkou Volkswagen o umístění továrny na baterie pro elektromobily, takzvané gigafactory, na Plzeňsku, se blíží ke konci. Po středečním jednání vlády to řekl premiér Petr Fiala (ODS). Podle něj je třeba, aby jednání v dohledné době dospěla k výsledku. V případě oddalování rozhodnutí by se Česko mělo soustředit na další strategické projekty.
Škoda Auto pozastaví nejméně na týden od 11. září výrobu v závodě v Kvasinách na Rychnovsku, částečně zřejmě omezí i výrobu v Mladé Boleslavi. Důvodem je výpadek významného dodavatele ve Slovinsku, jehož výrobu zničily záplavy. Výpadek postihl celý koncern Volkswagen. Podle předsedy podnikové rady a odborového předáka Jaroslava Povšíka se omezení týká všech modelů kromě plně elektrického modelu Enyaq.
Španělská automobilka Seat, která je součástí koncernu Volkswagen, nebude do budoucna výrobcem klasických automobilů, ale soustředí se na výrobu elektromobilů značky Cupra. Název značky Seat nezmizí, ale skupina Volkswagen pro něj najde novou roli. V rozhovoru s britským automobilovým časopisem Autocar to na mnichovském autosalonu IAA Mobility řekl šéf značky VW Thomas Schäfer.
Bývalý závod německé automobilky Volkswagen v ruské Kaluze mohou brzy převzít Číňané. Současný majitel vyjednává s čínskou značkou Chery, uvádějí zdroje deníku Handelsblatt. Chery podle zprávy paralelně vede rozhovory s několika majiteli automobilek, které západní výrobci prodali po útoku ruských vojsk na Ukrajinu.
Nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku byl v červenci sportovně-užitkový vůz (SUV) Atto 3 čínské automobilky BYD. Zákazníci si koupili 721 těchto crossoverů, což podle údajů automobilového sdružení Mobility Sweden překonalo prodej vozů ID.4 německé automobilky Volkswagen. Informovala o tom agentura Bloomberg.
Problémy největší automobilky světa jsou vážnější, než si většina lidí umí představit. Kombinace změny trhu, inflace, proměn návyků spotřebitelů a neschopnost pružně reagovat může být pro Volkswagen smrtící koktejl, míní The Economist. Stávající automobilové jedničce tak dokonce může hrozit osud finského výrobce mobilních telefonů Nokia, který před lety nedokázal zachytit změnu a s tímto byznysem skončil. Jak velký problém by to znamenalo pro Německo?
Volkswagen a jeho Audi se v obavě ze ztráty trhu investičně spojují s čínskými automobilkami, startupem Xpeng a státním SAIC Motor. Německá automobilka totiž „jako sůl“ potřebuje pokročilejší čínské technologie a know-how, což je varovné pro celé Česko.
Provozní zisk automobilky Škoda Auto v letošním prvním pololetí vzrostl o více než třetinu na 911 milionů eur (téměř 22 miliard korun) z 676 milionů eur před rokem. Ve své výsledkové zprávě to oznámil mateřský koncern Volkswagen.
V prvním pololetí se počet osobních elektromobilů registrovaných v Česku zvýšil proti konci loňského roku o 29 procent na 18 271 vozidel. Téměř čtvrtina ze všech registrovaných byla dovezena do ČR jako ojetá. Celkově nejvíc tuzemských elektromobilů je značky Škoda (3596), dále Tesla (3048) a Volkswagen (2226). Vyplývá to z údajů Centra dopravního výzkumu (CDV).
Přes sedm tisíc Čechů, majitelů vozů Volkswagen s "cinknutým" softwarem, který manipuloval s emisemi, kteří podali hromadnou žalobu přes společnost Safe Diesel, se odškodnění nedočkají. České soudy rozhodly, že se společnou žalobou nebudou zabývat. Poškozeným vzkázaly, že se na soudy mohou obracet individuálně.
Americký výrobce elektrovozů Tesla plánuje zdvojnásobit produkční kapacitu svého montážního závodu u Berlína na jeden milion elektromobilů ročně. Tím by se podnik stal největší továrnou na výrobu automobilů v Evropě. Píše o tom na svém webu deník The New York Times (NYT).
Čína❌❌❌ zrušila omezení vývozu gallia, germania, antimonu a supertvrdých materiálů do Spojených států. Jedná se o důležité materiály pro výrobu polovodičů. Opatření platí od neděle do 27. listopadu 2026, píší tiskové agentury s odvoláním na čínské ministerstvo obchodu.
Příprava Strategického👨💼👨💼👨💼 podnikatelského parku v Chebu bude pokračovat. K referendu, které se v sobotu ve městě konalo, nepřišlo dost lidí. Volit přišlo jen 20,71 procenta oprávněných voličů (4745 lidí), pro platnost referenda bylo potřeba podle zákona 35 procent. Podle starosty Chebu Jan Vrby (ANO) ti, kteří proti záměru nemají větší výhrady, k referendu nepřišli.
V Číně v říjnu po dvou měsících deflace opět začaly📈📈📈růst spotřebitelské ceny, což překonalo očekávání analytiků. Meziroční inflace činila 0,2 procenta, oznámil čínský statistický úřad. Analytici v anketě agentury Bloomberg očekávali deflaci ve výši 0,1 procenta. Pokles výrobních cen v říjnu zpomalil na 2,1 procenta, zatímco v září činil 2,3 procenta a analytici počítali pro desátý měsíc roku s hodnotou 2,2 procenta. Výrobní ceny v zemi klesají od října 2022.