Lukáš Kovanda: Škoda Auto se v elektromobilitě staví na konec řady
NázoryŠkoda Auto zvažuje odchod z Číny. Finální rozhodnutí má padnout v příštím roce. Nad tím, jaký signál tím vysílá trhu, se zamýšlí hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
Škoda Auto zvažuje odchod z Číny. Finální rozhodnutí má padnout v příštím roce. Nad tím, jaký signál tím vysílá trhu, se zamýšlí hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
Provozní zisk automobilky Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku klesl o pět procent na 856 milionů eur (21 miliard korun). Ke snížení zisku přispěl hlavně rusko-ukrajinský konflikt. Negativní dopad růstu nákladů a vývoje směnných kurzů kompenzovalo zlepšení nabídky. Zisk klesl celé skupině Volkswagen, uvedl holding.
Stavba továrny na výrobu baterií pro elektromobily koncernu Volkswagen by měla, v případě odsouhlasení projektu, začít na záložním armádním letišti Líně u Plzně ve třetím čtvrtletí roku 2024. Takzvaná gigafactory by pak měla zahájit výrobu v roce 2027, řekl člen představenstva Škody Auto Martin Jahn. Podle dřívějších informací by měly být vedle Česka ve hře ještě lokality v Polsku a Maďarsku.
Šest institucionálních investorů tento týden podalo žalobu na německý automobilový koncern Volkswagen. Podnik se totiž na výroční valné hromadě akcionářů odmítl bavit o tom, zda by jeho lobbistické aktivity mohly ohrozit jejich investice, píše agentura Reuters.
Rozhodnutí o umístění nové továrny na baterie do elektromobilů skupiny Volkswagen, o které se uchází i ČR, by mohlo na úrovni koncernu VW padnout do konce roku. Na Česko-německém ekonomickém fóru to řekl předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer. O vybudování tzv. gigafactory se uchází Česko nabídkou nové průmyslové zóny v Líních u Plzně. Podle Zellmera je do té doby ještě potřeba vést dialog se zástupci Plzně i vládou o splnění podmínek. Ve hře jsou ještě dvě další lokality v Polsku a Maďarsku.
Firma Porsche se stala na burze nejhodnotnější evropskou automobilkou. Její akcie se vyšplhaly na 93 eur (2277 korun), což výrobce luxusních sportovních vozů ohodnotilo na 85 miliard eur (dva biliony korun). Společnost tak co do ocenění předstihla svůj mateřský koncern Volkswagen.
Škoda, Audi, Lamborghini, Bentley, Seat i Cupra. To jsou značky, které si zřejmě nanečisto zkusí přípravy vstupu na burzu. Alespoň takový je plán nynějšího šéfa koncernu VW Olivera Bumeho.
Zvyšovaní sazeb Fedu v uplynulém týdnu a očekávaní jejich možného vrcholu dál tlačilo na akciové trhy. Americká centrální banka akceleruje svůj boj s inflací, a to je nutně negativní pro řadu aktiv. S&P 500 index se přiblížil 3700 bodům. „Medvědi“ tedy postupně posouvají zavírací ceny indexů blíže k letošním minimům.
Německý automobilový koncern Volkswagen by v případě přetrvávajícího nedostatku zemního plynu mohl přesunovat výrobu z Německa a východní Evropy do jiných zemí, napsala agentura Bloomberg s odvoláním na vyjádření zástupců podniku. Koncern Volkswagen má továrny v Německu, České republice a na Slovensku, tedy v zemích, které patří v Evropě k nejzávislejším na ruském plynu.
Primární úpis akcií značky Porsche odstartuje již zítra. Volkswagen uvedl, že očekává prodej akcií v hodnotě 9,4 miliardy eur, což by značku ocenilo na 70 a75 miliard eur. Zájem mají největší investiční fondy světa. Prodej akcií však komplikuje provázanost Porsche a mateřského Volkswagenu.
Automobilka Škoda Auto v srpnu zvýšila celosvětový odbyt o 1,4 procenta na 54 700 aut. Ve své zprávě to uvedl automobilový koncern Volkswagen, jehož je Škoda součástí. Celý koncern, který vedle značek skupiny Volkswagen zahrnuje i další značky, odbyt zvýšil o 12,7 procenta na 700 100 vozidel.